Zadnja plovba Coste Concordie v sredo

Nasedla potniška ladja Costa Concordia bo svojo pot izpred obale otoka Gigilo proti pristanišču v Genovi, kjer jo bodo uničili, začela v sredo in ne v torek, kot je bilo sprva predvideno. Kot so danes popoldne sporočil iz agencije za civilno zaščito, so se tako odločili zaradi slabega vremena na območju.

 Foto: Sebastjan Valenčič
Foto: Sebastjan Valenčič

RIM >Da se vlečenje Coste Concordie preložili za en dan, je novinarjem sporočil vodja agencije za civilno zaščito Franco Gabrielli, ki vodi obsežno operacijo. Tako so se odločili zaradi slabega vremena, predvsem močnih vetrov, ki so ponoči za več ur prekinili priprave na pot.

Po besedah inženirjev so ladjo kljub vremenu sedaj bolj ali manj že pripravili za zahtevno pot, v torek pa bodo sledili še zadnji pregledi. Ob kateri uri točno se bo nato v sredo odpravila na svojo zadnjo pot, sicer zaenkrat še ne morejo povedati, je dejal eden od inženirjev Sergio Girotto.

"Pri operaciji te vrste ni smiselno hiteti, ne želimo narediti kakšne napake," pa je pojasnil Michael Thamm, direktor lastnika ponesrečene križarke, podjetja Costa Crociere. Kot je še dodal, jim 24 dodatnih ur omogoča, da opravijo še več testov in se nato bolj samozavestno lotijo dela. "Verjamem, da bo to dobro porabljen dan," je poudaril.

Plovba bo trajala najmanj pet dni

Ker bo ladja potovala s hitrostjo največ 3,7 kilometra na uro, bo za pot potrebovala štiri dni, medtem ko AFP ocenjuje, da bo plovba trajala najmanj pet dni. Operacijo bo na krovu ladje Blizzard vodil nizozemski kapitan Hans Bosch.

Ladjo bodo ves čas skrbno spremljali, saj obstaja tveganje izlitja strupenih snovi. "Zaskrbljeni smo, saj gre za edinstveno operacijo," je za časnik La Stampa povedal italijanski minister za okolje Gianluca Galletti. "Pripravili smo učinkovit odgovor za vsakršno nevarnost," je dodal.

Uničenje ladje bi lahko trajalo tudi do dve leti

Reševanje 300-metrske in 114.000-tonske Coste Concordie predstavlja inženirski podvig, kakršnemu svet še ni bil priča. Celoten projekt so začeli maja 2012, operacija pa naj bi skupno stala 1,5 milijarde evrov. Uničenje ladje bi lahko trajalo tudi do dve leti, do 80 odstotkov odpadnega materiala pa naj bi reciklirali.

Luksuzna potniška ladja je 13. januarja 2012 z več kot 4200 ljudmi na krovu pred toskanskim otokom Giglio nasedla na čereh in se prevrnila, pri čemer je umrlo 32 ljudi.

Odgovornost za tragično nesrečo Coste Concordie so pripisali več uslužbencem družbe Costa Crociere, ki je zato priznala sokrivdo. Kapitan ladje Francesco Schettino se za nesrečo zagovarja pred sodiščem v mestu Grosseto. Sodbo je pričakovati v prihodnjih mesecih, grozi pa mu do 20 let zapora.

STA


Najbolj brano