Vsak dan na evropskih cestah umre skoraj 70 ljudi

Število smrtnih žrtev v primerjavi z letom prej se je zmanjšalo le za odstotek, kaže poročilo o smrtnem davku na evropskih cestah v lanskem letu. Ti podatki nas morajo zdramiti, je ob predstavitvi poročila poudarila evropska komisarka za promet Violeta Bulc. Slovenija je sicer s 14-odstotnim zmanjšanjem med boljšimi članicami.

Evropska komisarka za promet Violeta Bulc Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Evropska komisarka za promet Violeta Bulc Foto: Zdravko Primožič/Fpa

BRUSELJ > Tik pred prvo novinarsko konferenco Violete Bulc na sedežu komisije, namenjeno predstavitvi najnovejše statistike o varnosti na evropskih cestah, je odjeknila novica o strmoglavljenju letala na jugu Francije. Komisarka je najprej v prvem odzivu na žalostno novico poudarila, da so v mislih s prizadetimi.

Statistika o smrtnem davku na evropskih cestah je po njenih besedah opomin, da to vprašanje terja stalno pozornost. Za uresničitev cilja, ki si ga je zastavila EU - da od leta 2010 do leta 2020 razpolovi število smrtnih žrtev na evropskih cestah, bo treba okrepiti prizadevanja, je opozorila Bulčeva.

Za številkami se skrivajo žalujoči partnerji, starši, prijatelji ...

“Žalostno je in težko je sprejeti dejstvo, da skoraj 70 Evropejcev vsak dan umre na naših cestah, še veliko več pa jih je hudo ranjenih. Danes objavljeni podatki nas morajo zdramiti. Za temi številkami in statistiko so žalujoči zakonski partnerji, starši, otroci, bratje, sestre, kolegi in prijatelji,” je poudarila komisarka.

Želeni cilj bi bil sicer po besedah Bulčeve zmanjšati število smrtnih žrtev na nič, a tega verjetno ne bo mogoče nikoli doseči, si je pa treba čim bolj prizadevati za uresničitev zastavljenega cilja za leto 2020, za kar bi bilo treba smrtni davek vsako leto zmanjšati za osem odstotkov.

Število smrtnih žrtev se je lani v primerjavi z letom prej zmanjšalo le za odstotek. Statistika kaže, da je lani na cestah v EU umrlo 25.700 ljudi, kar je sicer 5700 ali 18,2 odstotka manj kot leta 2010, a še vedno daleč od zastavljenega cilja. V povprečju so lani evropske ceste terjale 51 smrtnih žrtev na milijon prebivalcev.

Številke se sicer med posameznimi državami precej razlikujejo. Najmanj smrtnih žrtev so zahtevale ceste na Malti, Nizozemskem, Švedskem in v Veliki Britaniji, in sicer manj kot 30 na milijon prebivalcev. Največ pa v Bolgariji, Latviji, Litvi in Romuniji - več kot 90 na milijon prebivalcev.

V Sloveniji je bilo lani smrtnih žrtev na cestah 52 na milijon prebivalcev, kar je slabše od povprečja v EU. Se je pa v Sloveniji število smrtnih žrtev lani v primerjavi s letom prej zmanjšalo za 14 odstotkov, kar jo uvršča med boljše članice. V nekaterih državah se je število sicer celo povečalo, na primer v Latviji in Bolgariji.

V Sloveniji se je zmanjšalo število smrtnih žrtev

Tudi ob upoštevanju daljšega obdobja 2010-2014 je Slovenija z 22-odstotnim zmanjšanjem števila smrtnih žrtev boljša od povprečja v EU. Boljše od povprečja so tudi Grčija, Portugalska, Španija, Danska, Hrvaška, Malta, Ciper, Romunija, Italija in Češka.

Današnje poročilo je razočaralo tudi zato, ker so bili v minulih letih podatki spodbudnejši: v letih 2013 in 2012 se je število smrtnih žrtev v primerjavi z letom prej zmanjšalo za osem odstotkov, pojasnjujejo v komisiji.

Komisija bo sedaj pripravila celovito poročilo o varnosti na evropskih cestah s podrobnejšimi podatki o posameznih članicah in s smernicami za prihodnjih pet let, ki ga bo objavila maja.

Pripravila bo tudi novo analizo hudih poškodb v cestnem prometu in se jeseni lotila študije za oceno možnega ukrepanja za zmanjšanje teh poškodb.

Konec prihodnjega leta pa komisija načrtuje nove predloge za pravila o izobraževanju in kvalifikacijah za poklicne voznike in za evropski okvir za izboljšanje varnosti cestne infrastrukture.

STA


Najbolj brano