V Tržiču že resno o plinskem terminalu

V Tržiču (Monfalcone) načrtujejo plinski terminal. Gre za projekt italijanske družbe Smart Gas, ki je sprva napovedovala manjši uplinjevalnik za lokalno industrijo, zdaj pa se je izkazalo, da prav majhen le ne bo. A oblasti v Tržiču, kjer si prizadevajo pridobiti nove tovore, projektu ne nasprotujejo.

V Tržiču oblasti vidijo uplinjevalnik kot priložnost za pristanišče  Foto: Bumbaca
V Tržiču oblasti vidijo uplinjevalnik kot priložnost za pristanišče  Foto: Bumbaca

TRŽIČ > Projekt, ki je že na ministrstvu za okolje v Rimu, predvideva gradnjo nove privezne rampe in 450 metrov operativne obale, poglobitev vplovnega kanala na 13,5 metra, gradnjo poldrugi kilometer dolgega valobrana in dveh 36 metrov visokih rezervoarjev za utekočinjeni plin. Od tam bi plin odpremljali po železnici, z ladjami in s tovornjaki cisternami. Umestili bi ga na območje pri Lisertu.

Oblasti v občini Devin-Nabrežina napovedujejo, da bodo projekt preverile in postopek končale do sredine septembra. Prav veliko nasprotovanja projektu pa za zdaj ni čutiti ne v Tržiču ne v Devinu in Nabrežini, kvečjemu ga vidijo kot priložnost za razvoj pristanišča in okoliške industrije. V tamkajšnji stranki Slovenska skupnost so ga odkrito podprli. Naklonjen mu je tudi nekdanji župan Devina-Nabrežine Giorgio Ret. “Predlagam še dodatna preverjanja glede varnosti in vplivov na okolje, a jasno je, da gre za povsem nekaj drugega, kot je šlo v Žavljah. Tistemu uplinjevalniku sem nasprotoval, ker ni bilo dovolj garancij,” je povedal za Il Piccolo.

Ali projekt v Tržiču zahteva tudi čezmejno presojo vplivov na okolje in vključitev Slovenije v postopek, za zdaj še ni znano. Na našem ministrstvu za okolje za ta projekt še niso slišali. “V sektorju za celovito presojo vplivov na okolje, kjer vodimo tudi postopke čezmejne presoje vplivov na okolje po Espoo konvenciji, nismo prejeli nobenega obvestila Republike Italije ali njenih pooblaščenih predstavnikov o nameravanem projektu,” so povedali za PN. Prav tako imajo za zdaj iz medijev premalo informacij tem. “Ni jasno, ali gre za napravo oziroma aktivnost, ki je predmet Espoo konvencije, torej projekt, o katerem je treba obvestiti tudi druge morebiti prizadete države članice,” so dodali.

Za zdaj je jasno vsaj to, da je načrtovani manjši uplinjevalnik v Tržiču poseben italijanski lokalni projekti in ni alternativa v zadnjem času pozabljenemu plinskemu terminalu v Žavljah, ki so mu nasprotovali tako stroka, kot občina Trst, tržaška javnost, Slovenija in na koncu tudi dežela Furlanija Julijska krajina. Italija je lani sklenila, da uplinjevalnika, ki ga načrtuje španski investitor Gas Natural, v Žavljah ne bo. Uplinjevalniku nekje drugje v severnem Jadranu pa se ni odpovedala in je brez natančne lokacije celo ostal na seznamu 250 prednostnih energetskih projektov Evropske unije, zato je tudi Slovenija v Bruslju lani poleti glasovala proti temu seznamu. Evropska komisija pa je ob sprejetju seznama zapisala ohlapno opombo, da bo “Italija lokacijo plinskega terminala v severnem Jadranu določila v dogovoru s Slovenijo”.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano