Slovenija v Milanu odprla svoj paviljon

V italijanskem Milanu so danes slovesno odprli svetovno razstavo Expo 2015, na kateri se s samostojnim paviljonom predstavlja tudi Slovenija.

V italijanskem Milanu so danes slovesno odprli svetovno 
razstavo Expo 2015, na kateri se s samostojnim paviljonom 
predstavlja tudi Slovenija. Foto: STA
V italijanskem Milanu so danes slovesno odprli svetovno razstavo Expo 2015, na kateri se s samostojnim paviljonom predstavlja tudi Slovenija. Foto: STA

MILANO > Naša država se predstavlja kot zelena, zdrava in aktivna, kar je tudi temelj za naš družbeni in gospodarski razvoj, je ob uradnem odprtju paviljona poudaril gospodarski minister Zdravko Počivalšek.

Slovenija ima na Expu več ciljev - okrepiti prepoznavnost blagovne znamke I feel Slovenia in države, dvigniti prepoznavnost in dostopnost slovenskih proizvodov in storitev na italijanskem in svetovnem trgu ter izboljšati prepoznavnost Slovenije kot lokalne turistične velesile, je dejal Počivalšek.

“Želimo tudi izkoristiti bližino Milana, da bi mnoge od potencialnih 20 milijonov obiskovalcev že med samim Expom povabili k obisku Slovenije,” je dodal.

Slovenija je ena od 52 držav, ki se na svetovni razstavi predstavlja s samostojnim paviljonom. Ta je večinoma zgrajen iz naravnih materialov, predvsem lesa. Temelji na domačem znanju - zasnovala in zgradila so ga slovenska podjetja - in Počivalšek verjame, da bo nudil “dober krov” slovenskemu gospodarstvu, turizmu in kulturi, da se predstavijo v najboljši meri.

“S paviljonom je država prišla tja, kamor sodi - v center”

“Imamo izjemen paviljon, odlično lokacijo, velike in fantastične sosede. Izkoristimo to za predstavitev in za nadaljnji gospodarski razvoj,” je pozval Počivalšek.

Slovenija je za projekt Expo, vključno s stroški postavitve paviljona, namenila pet milijonov evrov. To je za naše razmere velik strošek, medtem pa so naši sosedje v enake površine vlagali še nekajkrat več, je opozoril Počivalšek. Prepričan je, da bo naša država vložek bogato oplemenitila.

“Vsi verjamemo, da se zgodba paviljona ne bo končala v Milanu,” je še dodal minister. Vlada mu namreč želi najti lokacijo v Sloveniji, kjer “bo nadaljeval zgodbo preobrata slovenskega gospodarstva” v smeri rasti in razvoja na tujih trgih.

Da se Slovenija v Milanu na Expu predstavlja “zelo ambiciozno in dostojno”, je menil slovenski veleposlanik v Rimu Iztok Mirošič. “S paviljonom je država prišla tja, kamor sodi - v center,” je izpostavil našo odlično lokacijo ob križišču glavnih ulic in tik ob odprtem gledališču, kjer se je danes odvila slovesna otvoritev svetovne razstave.

“Slovenija, Evropa in Italija izhajajo iz krize. Zato so pomembni znanje, moč, pozitivna sporočila ter gospodarstvo, ki razvija svoje potenciale in se odpira v svet,” je poudaril Mirošič.

Slovenija s svojim paviljonom, s svojo kreativnostjo po njegovih besedah gospodarstvu ponuja možnost, da stopi v stik z Italijo in s svetom ter nadaljuje uspešno zgodbo. “To je velika priložnost za Slovenijo, slovensko gospodarstvo in slovensko-italij

“Nismo želeli povprečja”

Slovenska generalna komisarka za Expo Jerneja Lampret pa je izpostavila, da je slovenska predstavitev “plod trdega dela” ljudi iz politike in gospodarstva, ki so že od začetka verjeli, da je Expo dobra priložnost in da se Slovenija zna primerno predstaviti.

Ekipa za Expo je delovala s ciljem pokazati, kdo smo Slovenci in kaj znamo. “Nismo želeli povprečja,” je zatrdila. “Naš paviljon smo ljudje, ki bomo pol leta skrbeli za to, da se bodo obiskovalci čudovito počutili v tem delčku Slovenije,” je še dodala.

Slovenija se bo predstavila kot zelena, aktivna in zdrava. Program bo sooblikovalo 10 regij, kot prva bo na vrsti obalno-kraška. Program bo tesno povezan z osrednjo temo, ki je hrana, v slovenskem paviljonu pa imajo obiskovalci možnost tudi kupiti in poskusiti tipične slovenske jedi.

Pomemben del slovenske predstavitve na Expu je tudi poslovni center, ki se nahaja v prvem nadstropju paviljona in bo na voljo podjetjem. Tudi tega je danes slovesno odprl Počivalšek. “Poslovni center bo neke vrste informacijski center za vse tiste, ki iščejo nove partnerje,” je pojasnil.

K sklepanju uspešnih sodelovanj bo po njegovem prepričanju veliko pripomogla spletna platforma italijanskih organizatorjev za iskanje potencialnih poslovnih partnerjev, pa tudi sedem gospodarskih delegacij Evropske komisije. “Največ pa pričakujem od gospodarskih delegacij, ki jih skupaj organizirata Spirit Slovenija in Gospodarska zbornica Slovenije,” je poudaril.

“Verjamem, da bo Expo v Milanu prelomnica, ko bomo še bolj razumeli, da je samo internacionalizacija gospodarstva možnost za to, da se bo država lahko še naprej razvijala in rasla,” je izpostavil gospodarski minister.

Vodja poslovnega centra Milan Škoda pa je priznal, da nas je na začetku sicer skrbelo: “Potem smo videli, da nas ljudje gledajo, sedaj pa postajamo ponosni.” Izrazil je upanje, da bo center čim bolj uspešno deloval.

Svetovna razstava Expo 2015 bo trajala do 31. oktobra. Na njej se bo predstavilo več kot 140 držav. Organizatorji v šestih mesecih trajanja razstave pričakujejo 20 milijonov obiskovalcev, od tega 14 milijonov Italijanov.

Osrednja tema letošnje razstave je hrana, nosilni slogan pa Hrana za planet, energija za življenje.

STA


Najbolj brano