Šef ameriškega Volkswagna: Zavajanje pri izpuhih ni bila odločitev vodstva

Glavni izvršni direktor podjetja Volkswagen USA Michael Horn je na današnjem zaslišanju pododbora za preiskave in nadzor v odboru za energijo in trgovino predstavniškega doma ameriškega kongresa zagotovil, da odločitev o namestitvi naprav za zavajanje na testih izpušnih sistemov ni bila odločitev vodstva podjetja.

 Foto: Pu Murska Sobota
Foto: Pu Murska Sobota

WASHINGTON > Volkswagen je doslej priznal, da so poseben računalniški program namenjen zavajanju na uradnih testih izpuhov vgradili v skupaj enajst milijonov vozil na dizelski pogon po vsem svetu. V ZDA je takšnih avtomobilov pol milijona, gre pa za jette, passate, golfe in hrošče letnikov od 2009 naprej.

51-letni Horn, ki je vodenje Volkswagen USA prevzel šele lani, je pripravljen, da stori, kar je treba. V tem trenutku je to ponižno sklonjena glava, potrpežljivo prenašanje svete jeze članov kongresa, priznanje napake in obljuba, da bo vse poplačano. Horn je uvodoma prebral opravičilo, ki ga je v kongres poslal že v sredo. V imenu samega sebe in celotnega podjetja se je iskreno opravičil za uporabo računalniškega programa, ki je premagal uradne teste izpuhov. Vodilni pri Volkswagnu so zaradi tega menda globoko prizadeti, Horn pa si ni nikoli mislil, da je kaj takega mogoče. Obljubil je, da bodo stanje popravili, sprejeli odgovornost in si začeli vračati zaupanje strank, prodajalcev, zaposlenih, regulatorjev in ameriške javnosti. Sicer še ne vedo natančno, kako bodo to izvedli, ampak odstranitev naprav za zavajanje v vseh prizadetih vozilih lahko traja dve leti. Delo na posameznem avtomobilu lahko traja med pet do deset ur. Horn je kongres prav tako obvestil, da podjetje umika prošnje za certifikate od EPA za prodajo vozil na dizelski pogon letnika 2016 v ZDA. Avtomobili, ki so že naročeni in izdelani, bodo pripluli v ZDA, ampak ostali v karantenah v pristaniščih in skladiščih. Njihova usoda za zdaj še ni znana, ameriški prodajalci Volkswagnovih vozil pa se lovijo za glave zaradi izgub.

Samo ameriška zvezna Agencija za varstvo okolja (EPA) lahko za 500.000 tako prirejenih vozil v ZDA podjetje kaznuje z 18 milijardami dolarjev, ocene o skupni svetovni škodi za Volkswagen pa se gibljejo okrog 36 milijard dolarjev.

Podjetje je nečednosti ameriškim regulatorjem priznalo šele 3. septembra letos, ko jim EPA in država Kalifornija nista hoteli izdati potrdil, ki so potrebna za prodajo vozil letnika 2016. V javnost je škandal prišel 18. septembra z obvestilom EPA in kalifornijskih regulatorjev.

Zavajanje so odkrili znanstveniki univerze Zahodna Virginija, ki so hoteli drugim proizvajalcem pokazati, da so lahko motorji na dizelski pogon okolju prijazni. Horn je v kongresu priznal, da se je problema prvič zavedel zaradi tega poročila lani spomladi.

Horn je v kongresu zatrdil, da so prevaro izvedli za zdaj še neznani posamezniki, ker nikoli ni bilo nobenega sestanka vodstva, na katerem bi potrdili kaj takšnega. Kongresniki so se najprej ganjeno spominjali svojih prvih hroščev iz mladosti, nato pa udarili.

Predsednik odbora za energijo in trgovino Fred Upton iz Michigana je dejal, da je imel Volkswagen še iz časov slave hroščev kultni status, sedaj pa se je v podjetje privleklo nekaj gnilega in varanje ter izdaja sta postala načrt podjetja s sedežem v Wolfsburgu.

Predsednik pododbora za preiskave in nadzor Tim Murphy iz Pensilvanije je vse skupaj označil za globoko kršitev javnega zaupanja, demokratka iz Illinoisa Jan Schakowsky pa je povedala, da je Volkswagen prevaral Američane, EPA in podobne agencije po svetu. "Edino kar želim slišati danes je to kaj bo Volkswagen storil za potrošnike in kdaj," je dejala demokratka.

STA


Najbolj brano