Prvi možje Hidrie in Cimosa pri nemških velikanih

Izbrani slovenski podjetniki, med njimi prvi možje HidrieIztok Seljak, CimosaJanez Gradišek in Gorenja Franjo Bobinac, so se v okviru obiska predsednika Boruta Pahorjav Stuttgartu in Münchnu sestali z vodstvi nemških velikanov Daimler, Mahle in BMW.

Mercedes velja za zelo zaprto podjetje. “Praktično šest 
mesecev sploh ne prideš do sestanka,” je povedal v. d. 
direktorja agencije Spirit Slovenija Gorazd Mihelič ob obisku  
predsednika republike Boruta Pahorja v Nemčiji.  Foto: STA
Mercedes velja za zelo zaprto podjetje. “Praktično šest mesecev sploh ne prideš do sestanka,” je povedal v. d. direktorja agencije Spirit Slovenija Gorazd Mihelič ob obisku predsednika republike Boruta Pahorja v Nemčiji.  Foto: STA

STUTTGART, MÜNCHEN> Po oceni v. d. direktorja agencije Spirit Slovenija Gorazda Miheliča so se jim s tem odprla vrata za sestanek in vzpostavitev stikov z njihovim top menedžmentom. “Zlasti Mercedes velja za zelo zaprto podjetje. Praktično šest mesecev sploh ne prideš do sestanka,” je ponazoril Mihelič.

Zelo zadovoljen je bil tudi s potekom sestanka s praktično celotnim vodstvom BMW. “Izmenjava mnenj in vizija se mi je zdela zelo korektno predstavljena in je omogočila nek prvi kontakt, na katerem bi slovenska podjetja lahko naprej gradila svojo prihodnost,” je ocenil.

“V avtomobilski industriji gre za dolgoročne pogodbe”

Dodal je, da so jim v vodstvu BMW žal povedali, da v Sloveniji ne bodo ničesar gradili. “Proizvodnjo bodo selili tja, kjer imajo kupce, Evropa pa je v smislu proizvodnih kapacitet in povpraševanja praktično izenačena,” je povedal Mihelič.

BMW je načrtoval novo proizvodnjo nekje v Srednji Evropi in med možnimi lokacijami se je pred leti omenjal tudi nekdanji mariborski Tam.

Je pa Mihelič opozoril, da je v sodelovanju slovenskih podjetij z BMW ključna zgodba s Cimosom, ki se je otepal težav s prisilno poravnavo. To je zdaj sanirano, a Mihelič upa, da ni prepozno. “V prvi fazi so jim sicer pomagali, a naročil za drugo leto še niso potrjevali. To pa je seveda zelo pomembno, zlasti za nas, državo, da odprte zadeve rešujemo čim hitreje. Oni si v dobaviteljski verigi praktično ne morejo privoščiti niti najmanjšega izpada,” je opozoril Mihelič.

Na to, da si veliki avtomobilski proizvajalci ne smejo privoščiti tveganja v dobavni verigi, je opozoril tudi prvi mož Cimosa Janez Gradišek. “V avtomobilski industriji gre za dolgoročne pogodbe, ni veliko alternativnih dobaviteljev, pogosto se izbere samo enega dobavitelja za neke sestavne dele. Proizvajalci avtomobilov si enostavno ne smejo privoščiti izpadov v proizvodnji, ker to za njih pomeni prevelika tveganja,” je pojasnil.

Cimos je eden redkih neposrednih dobaviteljev za BMW

“Negotovost, kakršni so bili izpostavljeni v minulem letu skozi prisilno poravnavo Cimosa in skozi naše težave, jim gotovo ni koristila in nad njo niso bili navdušeni. Moram pa povedati, da mi v vsem tem času niti enemu naših kupcev nismo ustavili dobav. Zdaj, ko se je stanje stabiliziralo, mislim, da so vsi pogoji za to, da uspešno nadaljujemo naše sodelovanje z avtomobilskimi proizvajalci,” je še poudaril Gradišek.

Mihelič je glede Cimosove “zgodbe” poudaril, da je to koprsko podjetje pomembno tudi zato, ker je eden redkih neposrednih dobaviteljev za BMW. “To se je pokazalo tudi pri obisku Mahleja, ki ni zgolj dobavitelj avtomobilskim podjetjem; je praktično na njihovi ravni in glavne komponente jim razvija on. Naša podjetja tako v bistvu niso dobavitelji Mercedesu in podobnim podjetjem, ampak Mahleju. To pomeni, da so 'šele' v tretji stopnji verige,” je pojasnil Mihelič.

“Velika izjema je Cimos, ki pa je praktično direktni dobavitelj in bi bila velika škoda, če bi se to končalo. Zato je ta obisk toliko bolj pomemben, da se to partnerstvo gradi naprej,” je še dodal prvi mož Spirita.

Pahorja opozorili na premajhno “vidnost” Slovenije

Mihelič se je odzval tudi na besede predsednika Boruta Pahorja, da so ga zlasti v Baden-Württembergu sogovorniki opozorili na premajhno “vidnost” Slovenije, zaradi česar imajo zlasti možnosti v turizmu še veliko potenciala.

“V Nemčiji smo letos že izvedli televizijsko kampanjo iz evropskih sredstev v višini praktično 700.000 evrov. To kampanjo letos prvič spremljamo tudi z digitalno kampanjo v glavnih medijih in na spletnih portalih. Vsa ta kampanja bo po mojem mnenju pripomogla k večji prepoznavnosti” je povedal Mihelič.

“Bi si pa glede na probleme, ki jih imamo v turizmu - od težav z likvidnostjo do tega, da so na prodaj določeni hoteli in smučišča - želel, da bi Nemci vstopili tudi lastniško na turističnem delu. Želel pa bi si seveda tudi kake nove neposredne investicije, tako v turizmu kot tudi v kaki drugi panogi,” je dodal.

STA


Najbolj brano