Pred Italijo v težavah tovorna ladja s 450 prebežniki

Pred obalo Italije se je v četrtek pozno zvečer znašla v težavah tovorna ladja s približno 450 prebežniki na krovu. Ladjo je zapustila posadka, kasneje pa je ostala še brez goriva. Danes je nadzor nad ladjo prevzela italijanska obalna straža.

Fotografija je simbolična. Foto: Posadka Splošne Plovbe
Fotografija je simbolična. Foto: Posadka Splošne Plovbe

RIM > Klic na pomoč je s 60-metrske ladje Ezadeen, ki pluje pod zastavo Sierre Leone, poslal eden od prebežnikov, ki zna upravljati z radio postajami. Sporočil je, da je posadka zapustila ladjo in da plujejo s pomočjo avtopilota. Kasneje je ladji zmanjkalo goriva, je sporočila italijanska obalna straža. Sprva so se sicer pojavila poročila, da so ladji odpovedali motorji.

Obalna straža je ugotovila, da je ladja približno 130 kilometrov od rta Leuca, skrajne točke na peti italijanskega škornja. Zaradi neugodnega vremena je italijanska vojska začela operacijo reševanja prebežnikov s helikopterji, kasneje pa se je na ladjo s helikopterja spustilo šest pripadnikov obalne straže, ki so prevzeli nadzor nad plovilom.

Na pomoč je prišla tudi islandska ladja Tyr, ki na območju deluje v okviru operacije agencije EU za nadzor zunanjih meja Frontex, a zaradi neugodnih vremenskih razmer prebežnikov niso mogli vkrcati nanjo. Na Tyru pa čakajo trije zdravniki, ki naj bi jih s helikopterjem spustili na Ezadeen. Slednjo naj bi islandska ladja odvlekla do pristanišča.

Ladja, ki je sicer namenjena prevozu živine, je po navedbah italijanske mornarice pot začela v enem od turških pristanišč oziroma v Famagusta na turškem severu Cipra, plula pa naj bi vse do južnofrancoskega pristanišča Sete. A po nekaterih poročilih je ladja izplula iz sirskega pristanišča Tartus.

Frontex je v odzivu na drugi tovrstni incident ta teden poudaril, da so tihotapci ljudi s tako imenovanimi ladjami duhov, ki jih brez posadke in napolnjene z prebežniki prepustijo usodi, dosegli novo raven okrutnosti. Predstavniki Frontexa so ocenili, da so tovrstne tihotapske akcije nov trend te zime.

Po navedbah agencije je tihotapljenje ljudi čez Sredozemlje milijonski posel, saj da vsakemu prebežniku za pot zaračunajo več tisoč evrov. Zato se tihotapcem še vedno izide računica, če že tako na pol propadlo ladjo brez posadke in goriva pustijo sredi morja.

Pri Ezadeen gre že za drugo tovorno ladjo s prebežniki, ki se je v zadnjih dneh znašla v težavah. V torek je tako pri grškem otoku Krf poklicala na pomoč ladja Blue Sky M s 768 nezakonitimi priseljenci, ki je bila menda namenjena v hrvaško Reko. Tudi ta je proti Italiji namreč plula z avtomatskim pilotom, vendar je italijanska obalna straža še pravočasno uspela prevzeti nadzor nad ladjo in jo ustavila le osem kilometrov pred obalo.

Evropska komisija je medtem obljubila, da se bo borila proti tej novi taktiki tihotapcev, ki ladje polne migrantov prepuščajo morskim tokovom Sredozemlja. Komisija je sicer natančno spremljala dogajanje na Sredozemlju v zadnjih dneh.

“Ladji Blue Sky M in Ezadeen dokazujeta, da so tihotapci našli nove načine prihoda na ozemlje EU,” so sporočili predstavniki komisije. “Da bi preprečili tovrstne dogodke in zaščitili življenja migrantov, bo boj proti tihotapljenju ljudi ostajala prioriteta” komisije, so dodali.

STA


Najbolj brano