Potočnik že leta 2013 v Bruslju opozarjal na sporne prakse Volkswagna

Janez Potočnik je kot evropski okoljski komisar v Bruslju že leta 2013 kolege opozarjal na sporne prakse pri merjenju emisij Volkswagnovih avtomobilov, je včeraj razkril Financial Times.

Janez Potočnik je kot evropski okoljski komisar  v Bruslju  že 
leta 2013 kolege opozarjal na sporne prakse pri merjenju 
emisij Volkswagnovih avtomobilov, je včeraj razkril Financial 
Times. Foto: STA
Janez Potočnik je kot evropski okoljski komisar v Bruslju že leta 2013 kolege opozarjal na sporne prakse pri merjenju emisij Volkswagnovih avtomobilov, je včeraj razkril Financial Times. Foto: STA

BRUSELJ, LJUBLJANA> Evropski okoljski komisar Janez Potočnik je kolege leta 2013 opozoril, da Volkswagen izigrava evropske emisijske teste, izhaja iz internih dokumentov. Razkritje kaže na to, da je bila sporna praksa znana že vsaj dve leti, preden so ameriške oblasti razkrile sporno prakso Volkswagna. V Volkswagnu so po razkritju afere priznali, da so uporabljali nedovoljeni del programske opreme v dizelskih motorjih, s katerim so goljufali pri testih za okolje škodljivih emisij.

Kljub Potočnikovim opozorilom pa Bruselj ni sprejel ukrepov, zaradi katerih bi moral Volkswagen prekiniti s sporno prakso. V veljavi je ostal stari načrt, ki je predvideval, da je do leta 2017 dovoljena stopnja emisij, ki jo je proizvajal Volkswagen, poroča časnik.

Potočnik je v pismu evropskemu komisarju za industrijsko politiko Antoniu Tajaniju februarja 2013 pisal, da ministri iz več držav EU verjamejo, da obstaja “opazna neskladnost” med tem, kako avtomobili delujejo v realnem svetu in kako med testi v laboratoriju, “primarni vzrok”, zaradi katerega kakovost zraka ni zadostila standardom, ki so jih zahtevali zakoni EU. “Razširjeni so pomisleki, da so bili rezultati prikrojeni tako, da bi bili skladni s ciklusi testov, ne glede na dramatični porast emisij izven ozkih okvirov,” je zapisal Potočnik. Avtomobili bi morali biti skladni z evropskimi omejitvami emisij “v normalnih pogojih vožnje”, je napisal Potočnik in Tajanija pozval, naj kmalu predlaga nova merila, s katerimi bi zadali nasprotni udarec izdelovalcem avtomobilov, kot je dvig dovoljenih emisij.

Potočnik je mesto komisarja zapustil novembra lani, zadeve pa za Financial Times ni želel komentirati. Tajani, ki je zdaj podpredsednik evropskega parlamenta, pa je komentiral, da njegovi načrti, da bi uvedli teste za merjenje emisij v “realnih okoliščinah vožnje”, kažejo na njegovo namero, da bi rešil zadevo.

NR


Najbolj brano