Poljski vlagatelji: Želimo si, da bi bilo reško pristanišče največje na Jadranu

Največji zasebni solastnik največjega hrvaškega pristanišča Luka Rijeka je po sklenjeni dokapitalizaciji postala poljska družba OP Logistics z 20-odstotki, je danes potrdila uprava reške družbe. Poljski vlagatelji si želijo, da bi Reka postala vodilna med pristanišči na Jadranu.

Fotografija je simbolična. Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Fotografija je simbolična. Foto: Tomaž Primožič/Fpa

REKA > Predsednik uprave pristanišča Vedran Devčić je na današnji novinarski konferenci na Reki ocenil, da je bila dokapitalizacija več kot uspešna. Pojasnil je, da niso zgolj prodali vseh 7,5 milijona novih delnic in dobili načrtovanih 300 milijonov kun (39,4 milijona evrov), temveč so vlagatelji vpisali za 32 odstotkov več delnic, kot je bilo ponujenih, je poročal novičarski tportal.hr.

Predsednik uprave OT Logistics Zbigniew Nowik upa, da bodo za trikrat okrepili promet v reškem pristanišču in da bo postalo največje na Jadranu, je še zapisal portal. Novi solastnik pričakuje, da bodo prepričali svoje stranke, naj prihajajo na Reko, napoveduje pa tudi, da bodo vzpostavili koridor med Baltikom in Jadranom. Nowik je še izpostavil, da kot največji tovrstni operater na Poljskem povprečno letno prepeljejo 20 milijonov ton tovora in ustvarijo približno 200 milijonov evrov prihodkov.

Cena posamezne delnice je bila 40 kun (5,30 evra), temeljni kapital družbe pa so zvišali na 539,2 milijona kun (71 milijonov evrov).

Nekaj več kot 55 odstotkov novih delnic so kupili pokojninski skladi obveznega zavarovanja, 37 odstotkov so prevzeli tuji vlagatelji, tri odstotke hrvaški investitorji, dva odstotka pokojninski skladi prostovoljnega zavarovanja, nekaj manj kot dva odstotka pa investicijski skladi.

Hrvaška država tudi po dokapitalizaciji ostaja največja solastnica družbe, v njej ima 38-odstotni delež, sledijo pokojninski skladi obveznega zavarovanja z 31-odstotnim deležem ter poljski investitor z 20 odstotki. Mali delničarji so lastniki 11 odstotkov družbe.

V reški luki načrtujejo, da bodo letos zabeležili deset milijonov ton tovornega prometa.

Z uspešno dokapitalizacijo so na Reki zagotovili denar za posodobitev terminala Škrljevo, v katerem načrtujejo več infrastrukturnih posegov z namenom povečanja zmogljivosti terminala na 125.000 kontejnerskih enot TEU na leto. Tej investiciji bodo namenili več kot 50 milijonov evrov.

Devčić je napovedal, da bodo kmalu objavili razpis za izvajalce del. Začetek posodobitve pričakuje v zadnjem letošnjem trimesečju.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Siniša Hajdaš Dončić je izrazil pričakovanje, da z investicijo ne bodo okrepili le zmogljivosti pristanišča, ampak tudi njegovo konkurenčnost na globalnem tovornem trgu.

Za krepitev konkurenčnosti so po njegovem sicer potrebne nove investicije v celotno prometno infrastrukturo Reke, še posebej v železniški promet.

STA


Najbolj brano