Poljski kupci Luke Rijeka bi radi prehiteli Luko Koper

Luka Rijeka je po dokapitalizaciji dobila novega velikega zasebnega solastnika; to je z 20-odstotnim deležem poljska družba OP Logistics. Poljski vlagatelji si želijo, da bi Luka Rijeka prehitela Luko Koper. V Luki Rijeka so sicer lani pretovorili 149.838 TEU kontejnerjev, v Luki Koper pa 674.033 TEU.

Poljski vlagatelji si želijo, da bi Luka Rijeka prehitela Luko 
Koper. Foto: Pomorac.Net
Poljski vlagatelji si želijo, da bi Luka Rijeka prehitela Luko Koper. Foto: Pomorac.Net

REKA >Predsednik uprave OT Logistics Zbigniew Nowik pričakuje, da bodo prepričali svoje stranke, naj prihajajo na Reko, napoveduje pa tudi, da bodo vzpostavili koridor med Baltikom in Jadranom.

149.838 TEU kontejnerjev je lani pretovorila Luka Rijeka.

Nowik je še izpostavil, da kot največji tovrstni operater na Poljskem povprečno letno prepeljejo 20 milijonov ton tovora in ustvarijo približno 200 milijonov evrov prihodkov.

Hrvaška država tudi po dokapitalizaciji ostaja največja solastnica Luke Rijeka, v njej ima 38-odstotni delež, sledijo pokojninski skladi obveznega zavarovanja z 31-odstotnim deležem ter poljski investitor z 20 odstotki. Mali delničarji so lastniki 11 odstotkov družbe.

674.033 TEU kontejnerjev je lani pretovorila Luka Koper.

Predsednik uprave pristanišča Vedran Devčić pravi, da je bila dokapitalizacija uspešna. Pojasnil je, da niso zgolj prodali vseh 7,5 milijona novih delnic in dobili načrtovanih 300 milijonov kun (39,4 milijona evrov), temveč so vlagatelji vpisali za 32 odstotkov več delnic, kot je bilo ponujenih, poroča Novi list.

Cena posamezne delnice je bila 40 kun (5,30 evra), temeljni kapital družbe pa so zvišali na 539,2 milijona kun (71 milijonov evrov).

Z uspešno dokapitalizacijo so na Reki zagotovili denar za posodobitev terminala Škrljevo, v katerem načrtujejo več infrastrukturnih posegov, da bi povečali zmogljivosti terminala na 125.000 kontejnerskih enot TEU na leto. Tej investiciji bodo namenili več kot 50 milijonov evrov, zanjo pa so uspešno kandidirali tudi na razpisu za evropski denar: uspelo jim je dobiti 30,2 milijona evrov. Začetek del pričakujejo v zadnjem letošnjem trimesečju.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Siniša Hajdaš Dončić je med drugim povedal, da bodo za krepitev konkurenčnosti potrebne nove investicije v celotno prometno infrastrukturo Reke, še posebej v železniški promet.KG, STA


Najbolj brano