Piloti v Lufthansi začeli stavko

Piloti največjega nemškega letalskega prevoznika Lufthansa so danes v Frankfurtu začeli že peto stavko letos. Delo so odložili zaradi nestrinjanja z novimi pogoji, ki jih želi družba uvesti za predčasno upokojevanje. Nevšečnosti bodo prizadele potnike z vozovnicami za medcelinske lete. Za zdaj je stanje na letališču mirno.

Piloti največjega nemškega letalskega prevoznika Lufthansa so danes v Frankfurtu začeli že peto stavko letos Foto: Johannes Eisele
Piloti največjega nemškega letalskega prevoznika Lufthansa so danes v Frankfurtu začeli že peto stavko letos Foto: Johannes Eisele

FRANKFURT > V sindikatu pilotov Cockpit so napovedali, da bo današnja stavka trajala do 23. ure. Na tleh bodo ostala Airbusova letala na dolge proge A380, A330 in A340 ter Boeingi B747, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Položaj na frankfurtskem letališču, ki je osrednje nemško letalsko vozlišče, je trenutno miren, je dejal tiskovni predstavnik sindikata Markus Wahl.

V Lufthansi so zaradi stavke prilagodili urnik, tako da bi izvedli vsaj del poletov na dolge proge. Skladno s tem so objavili izreden razpored letov. “Prepričani smo, da bomo lahko ta načrt izvedli,” je dejal tiskovni predstavnik družbe.

Glede na ponedeljkove podatke bo letalski prevoznik odpovedal 25 od 57 predvidenih medcelinskih poletov iz Frankfurta.

V Cockpitu trdijo, da pilotom ni preostalo drugega, kot da se zatečejo k stavki, saj so se pogovori z vodstvom Lufthanse znašli v slepi ulici. Podjetje po njihovem mnenju ne ponuja kompromisnih rešitev.

Piloti skupine Lufthansa so letos pred današnjim dnem stavkali že štirikrat. Razlog je nestrinjanje z novimi pogoji, ki jih želi Lufthansa uvesti za predčasno upokojevanje. Zaradi dosedanjih stavk je bila Lufthansa prisiljena odpovedali že 4300 poletov, več sto tisoč potnikov pa se je soočalo z odpovedi letov in zamudami.

Skupno 5400 pilotov, zaposlenih pri Lufthansi, njenem nizkocenovnem prevozniku Germanwings in družbi Lufthansa Cargo, ki skrbi za letalski tovorni promet, želi ohraniti trenutni sistem in pogoje upokojevanja. Trenutno se lahko piloti upokojijo pri 55 letih in ohranijo del plače.

Lufthansa se, tako kot drugi evropski letalski prevozniki, bori z vse močnejšo konkurenco nizkocenovnih prevoznikov ter novih velikanov z Bližnjega vzhoda, kot so Etihad in Emirates.

Prav tovrsten boj je 14-dnevno stavko sprožil tudi v največjem francoskem letalskem prevozniku Air France. Stavka pilotov, ki se je sklenila v nedeljo, a zaradi odsotnosti dogovora še visi v zraku, je francosko družbo stala več kot 200 milijonov evrov.

STA


Najbolj brano