Nemške vinjete čez zadnjo oviro

Načrt uvedbe cestnine za osebna vozila na nemških avtocestah je premagal še zadnjo oviro. Predstavniški svet nemških zveznih dežel bundesrat se je danes odpovedal pravici do zahteve po presoji spornih vinjet na mediacijskem odboru parlamenta, ter potrdil zakonodajo, ki jo je bundestag sprejel konec marca

Fotografija je simbolična. Foto: Adriana Buzleta
Fotografija je simbolična. Foto: Adriana Buzleta

BONN > Z vinjetami bodo morala biti opremljena osebna vozila nemških državljanov med vožnjo po avtocestah in zveznih cestah ter vozila tujih državljanov za vožnjo le po avtocestah.

Letna vinjeta bo v povprečju stala 74 evrov, pri čemer bo cena odvisna od velikosti in okoljske prijaznosti avtomobila. Za tujce bodo poleg tega na voljo še desetdnevne in dvomesečne vinjete, za katere bo treba odšteti od pet do 30 evrov. Vendar pa bodo cestnino pravzaprav plačevali le tujci, saj bodo domačini dobili plačani znesek povrnjen skozi nižji davek na osebna vozila.

Celoten postopek bo izveden elektronsko in torej ne bo treba lepiti vinjet na avtomobilsko steklo. Cestnino bo mogoče poravnati s plačilom prek interneta ali na bencinskem servisu, nadzor pa se bo vršil elektronsko prek registrske tablice avtomobila.

Kdaj točno bo Nemčija uvedla cestnine za osebna vozila, še ni natančno določeno. Znano je le, da bo do tega prišlo v letu 2016, letni prihodki pa so po odštetju stroškov ocenjeni na 500 milijonov evrov. Kritiki v to številko dvomijo.

Nemški minister za promet Alexander Dobrindt se je v današnji razpravi še enkrat zavzel za vinjete. "Dolgoročno bodo zagotovile izgradnjo naše infrastrukture," je dejal.

A zakonodajo bo zdaj presojala še Evropska komisija. Komisarka za promet Violeta Bulc je v okviru današnjega pogovora z državljani v Ljubljani povedala, da bo komisija skladnost zakonodaje s pravili EU in sorazmernost predlaganih cen glede na načelo nediskriminatornosti lahko preverila, ko bo zakonodajni postopek končan in bo zakon podpisal nemški predsednik Joachim Gauck.

Bulčeva je dejala še, da tovrstne mehanizme cestninjenja v Bruslju sicer podpirajo, a morajo biti ti usklajeni z evropskimi pravili. Osebno pa se zelo zavzema za razvoj digitalnih oziroma elektronskih rešitev na področju cestninjenja.

STA


Najbolj brano