Lumar z vzorčno hišo v osvajanje avstrijskega trga

Mariborsko družinsko podjetje Lumar je danes v največjem avstrijskem centru vzorčnih hiš na Dunaju uradno odprlo svojo vzorčno hišo. Podjetje se ukvarja s proizvodnjo nizkoenergijskih in pasivnih montažnih objektov, lani pa je na Dunaju ustanovilo hčerinsko podjetje Lumar Haus in s tem začelo še bolj odločno vstopati na nemško govoreče področje.

 Mariborsko družinsko podjetje Lumar je danes  na Dunaju  
uradno odprli svojo vzorčno hišo. Foto: STA
Mariborsko družinsko podjetje Lumar je danes na Dunaju uradno odprli svojo vzorčno hišo. Foto: STA

DUNAJ > Vzorčna hiša v Modri laguni (Blaue Lagune) sodi v linijo Blackline, za njeno postavitev pa so v podjetju vložili okoli pol milijona evrov. Po besedah direktorja podjetja Marka Lukića bodo z njo poslej še bliže avstrijskim in nemškim kupcem. Prvi odzivi kupcev so bili zelo dobri, zato v podjetju načrtujejo, da bodo že letos prodali približno deset hiš višjega cenovnega razreda. Samo v prvih štirih mesecih letos so podpisali za tri milijone evrov pogodb.

“Hiša je med kupci sprejeta odlično, veliko pohval smo prejeli tudi že od naših konkurentov, s katerimi smo del avstrijskega združenja proizvajalcev montažnih objektov,” je ob odprtju v prisotnosti gospodarskega ministra Zdravka Počivalška dejal Lukić in dodal, da jim samozavest za nastop na avstrijskem trgu vliva več kot 15 referenčnih objektov v zadnjem letu in že podpisane pogodbe.

Lumar, ki je v zadnjih treh letih delež izvoza z dobrih deset v letu 2011 uspel povečati na nekaj manj kot 45 odstotkov v letu 2014, se je lani po dveh letih razšel z avstrijsko skupino Green Building Group in v tej državi ustanovil lastno podjetje.

Počivalšek je dodal, da ga veseli prodor Lumarja v Avstrijo, saj se je s tem podjetje odpravilo v srce lesne industrije in znanja na tem področju in to s proizvodom, ki je drugačen ter tehnološko bolj napreden od teh, ki jih na tem trgu poznajo doslej.

“To je pomembno tudi za Slovenijo, saj se doma trudimo znova oživiti lesno-predelovalno zgodbo, ki smo jo v zadnjih desetletjih uspeli pripeljati skoraj do dna,” je dejal Počivalšek in spomnil, da je Avstrija naš tretji zunanjetrgovinski partner za Nemčijo in Italijo, hkrati pa najpomembnejši investitor v Sloveniji, ob tem pa tudi drugi najpomembnejši trg po številu turistov.

Največji trg poleg slovenskega je za Lumar Italija, kjer pa se srečujejo z dokaj podobnimi gospodarskimi izzivi kot Slovenija. Nove priložnosti zadnja tri leta iščejo v Švici in Avstriji.

V avstrijskem centru vzorčnih hiš na Dunaju se predstavlja približno sto razstavljavcev, letno pa naselje obišče približno 150.000 obiskovalcev. Prav preko centra razstavljavci na avstrijskem trgu prodajo za več kot 390 milijonov evrov montažnih objektov.

Kljub neprijaznim gospodarskim okoliščinam so se v podjetju s 60 zaposlenimi uspeli zoperstaviti ekonomski krizi. Lani so zabeležili 11,8 milijona evrov prihodkov oziroma 13 odstotkov več kot leta 2013, ob tem pa so dosegli za skoraj tretjino višji dobiček. Letos načrtujejo rezultate na ravni leta 2014, medtem ko večjo rast pričakujejo v naslednjem letu.

STA


Najbolj brano