Ko se dogaja, je res živo

Z nastopom Smaragdne dežele, ki združuje turistično destinacijo vseh 13 severnoprimorskih občin, Primorska kot pokrajina zaključuje svoj prispevek Sloveniji na milanskem Expu. Paviljon dnevno obišče približno 4000 obiskovalcev.

Tomaž Kavčič obiskovalce prepričuje, kako dobra je slovenska juha.

  Foto: Davorin Koron
Tomaž Kavčič obiskovalce prepričuje, kako dobra je slovenska juha.  Foto: Davorin Koron

MILANO > Smaragdna dežela je, sodeč po videnem na Expu v Milanu, dostojno predstavila skupno turistično destinacijo severne Primorske. Marsikaj bi bilo sicer moč še dodati, se strinjajo opazovalci, med katerimi so bili v ponedeljek tudi trije župani - Milan Turk (Šempeter-Vrtojba), Mavricij Humar (Miren-Kostanjevica) in Tadej Beočanin (Ajdovščina).

Enako velja za Istro in Kras, ki so se v Milanu predstavili pred severno Primorsko. To so bili predvsem vinarji in oljkarji. Svoj dan so domiselno izkoristili tudi zamejski rojaki s tržaškega Krasa.

Smaragdna dežela, prej Smaragdna pot, je na Expo zavila 16. maja. Z novim imenom in s sloganom Življenje teče v barvah je bil to njen prvi javni nastop. “S tem se lotevamo nove strategije razvoja turizma na severnem Primorskem,” pravi Črtomir Špacapan, direktor Regijske razvojne agencije (RRA), ki vodi projekt.

Med drugim so v ponedeljek mimoidoče pred našim paviljonom “ustavljala” dekleta z ritmičnim nastopom ob zvokih glasbe bratov Avsenik, osrednji akter pa je bil kuharski mojster Tomaž Kavčič iz gostilne Pri Lojzetu na dvorcu Zemono. Vse se vrti okoli slovenske domače juhe, ki jo predstavlja kot nekaj obveznega na slovenskem, predvsem nedeljskem jedilniku. Tudi sam meni, da bi bilo dobro tovrstne priložnosti začiniti še s čim, na primer z odličnimi vipavskimi vini. Kavčič bo tri dni goste tudi razvajal v elitni restavraciji na Expu v družbi svetovno znanih kolegov. V ponedeljek je imel pet intervjujev z novinarji uglednih svetovnih medijev.

Opazili smo, da so v večini paviljonov zelo skopi s turističnimi prospekti svojih dežel. Slovenija naj bi bila z njimi dobro založena, a jih bo kmalu zmanjkalo. “Zanimanje za našo turistično ponudbo je spodbudno in prepričan sem, da bosta vložek severne Primorske in naš trud poplačana,” je optimist Črtomir Špacapan. Pričakuje, da se bo v večji meri na Expo vključevalo tudi gospodarstvo. V naslednjih dneh se bo tam predstavil novogoriški Hit.

Slovenski paviljon dnevno obišče povprečno 4000 obiskovalcev. Generalna komisarka slovenske postavitve Jerneja Lampret je s takšnim obiskom zadovoljna. “Priznavajo nam, da imamo lep paviljon, dobro stalno postavitev in pester program na prostem. Največ je seveda Italijanov, presenetljivo veliko pa francosko govorečih obiskovalcev. Sproti se tudi učimo in marsikaj bomo do oktobra še dodali,” obljublja Jerneja Lampret.

Na Expo prihajajo še druge slovenske pokrajine, 16. junija bo vseslovenski dan, pričakujejo pa slovenske in tuje gospodarstvenike.

DAVORIN KORON


Najbolj brano