Heineken se zanima za Pivovarno Laško

Globalni pivovarski velikan, nizozemski Heineken, je potrdil, da je v igri za nakup najmanj 45-odstotnega lastniškega deleža v Pivovarni Laško in hkratno dokapitalizacijo največje slovenske pivovarske družbe.

AMSTERDAM, LJUBLJANA> Rok za zavezujoče ponudbe za vstop v Pivovarno Laško naj bi se sicer po poročanju nekaterih medijev iztekel že prihodnji četrtek.

Heineken prav danes svoje načrte predstavlja skupini slovenskih novinarjev na sedežu družbe v Amsterdamu. Je pa nizozemski pivovar tudi v pisni izjavi potrdil, da se zanima za nakup Pivovarne Laško. Ob tem v Heinekenu zagotavljajo, da imajo dolgo tradicijo nakupa močnih lokalnih blagovnih znamk, ki jih potem razvijajo naprej.

V zadnjih 20 letih je tako Heineken kupoval pivovarska podjetja v širši regiji srednje, vzhodne in jugovzhodne Evrope. Med drugim je na Hrvaškem prevzel Karlovačko pivovaro, v Makedoniji Pivaro Skopje, v Srbiji je kupil Pivaro MB, v Avstriji ima v lasti Brau Union z vrsto pivovarn po vsej državi, na Češkem družbi Krušovice in Drinks Union ter na Poljskem pivovarno Zywiec.

Van Karnebeek: Heineken je v dobrem položaju, zato plačujemo redno in v celoti

Blagovni znamki Laško in Union po Heinekenovih navedbah ponujata odlično priložnost, prav tako pa sta pivovarni v Laškem in Ljubljani zelo kakovostni in sta za nizozemsko družbo priložnost, da v proizvodnjo vključi tudi druge svoje blagovne znamke.

Heineken v nakupu Pivovarne Laško vidi tudi potencial za nadaljnji razvoj blagovnih znamk Laškega v regiji z uporabo Heinekenovih prodajnih kanalov pri spodbujanju izvoza proizvodov Laškega in Uniona zunaj Slovenije, še zagotavljajo v nizozemskem velikanu.

Šef prodaje v Heinekenu Jan Dereck van Karnebeek je v pogovoru za Finance izpostavil, da Heineken financiranje ureja centralno, tako da financiranje Laškega pod njihovim vodstvom v prihodnje ne bi več predstavljalo težave.

Slovencem, skeptičnim do tujih lastnikov, je sporočil, da bo poslovanje, če bodo kupili pivovarno, lokalne narave in bodo surovine kupovali v Sloveniji. “Heineken je v dobrem položaju, zato plačujemo redno in v celoti. Naši dobavitelji so tradicionalni, dolgoročni partnerji,” je izpostavil.

Van Karnebeek: Laško bi dobilo lastnika, ki se spozna na pivovarstvo

Edino, kar bi se spremenilo, je, da bi Laško dobilo lastnika, ki se spozna na pivovarstvo in se osredotoča na to, kar zna delati, je dodal.

Van Karnebeek je omenil tudi prednost podjetij, kot je Heineken, pred tekmeci, kot so zasebni naložbeni skladi: “V družinskem biznisu je dobro to, da se osredotočamo na dolgi rok. Ne pridemo za dve tri leta. Kar vidimo v Sloveniji, nam je všeč. Pivovarni s potencialom, ljudje z močno kulturo pitja piva, visoko izobražena država, v srcu Evrope, ki se bo na dolgi rok dobro razvila. Tak horizont si mi lahko privoščimo.”

Na vprašanje, ali bi Dušan Zorko lahko ostal na čelu laške pivovarne, je odgovoril pritrdilno, saj da dela dobro.

Prvi nadzornik Pivovarne Laško Goran Brankovič je medtem na vprašanje, ali vabilo skupini slovenskih novinarjev v Amsterdam pomeni privilegiran položaj Heinekena v postopku nakupa lastniškega deleža in spremljajoče dokapitalizacije, odgovoril, da poteza ne bo vplivala na odločitev nadzornikov.

“Postopek dokapitalizacije Pivovarne Laško teče normalno in nihče ni privilegiran. Naše osnovno vodilo bo največja možna korist za delničarje,” je povedal. Nadzorni svet se je s postopkom seznanil v ponedeljek.

Tudi predsednik uprave pivovarne Zorko je za Radio Slovenija zagotovil, da proces še ni zaključen in poteka transparentno ter da nihče ni favoriziran oz. že izbran. Spomnil pa je tudi, da končna odločitev ni v rokah uprave, ampak lastnikov.

Zanimanje za Pivovarno Laško je sicer po navedbah medijev veliko. Po pisanju medijev naj bi se rok za zavezujoče ponudbe iztekel konec meseca, omenja se tudi že prihodnji četrtek.

Med strateškimi vlagatelji naj bi v igri ostal predvsem Heineken

Za nakup najmanj 44,68-odstotnega lastniškega deleža v Pivovarni Laško in s tem tudi v Pivovarni Union ter vsaj 75-milijonsko dokapitalizacijo Pivovarne Laško se po pisanju medijev zanimajo tako nekateri finančni investitorji kot tudi strateški vlagatelji.

Informacijski memorandum, v katerem so bili razkriti tudi nekateri nejavni podatki o poslovanju in finančnem stanju skupine Laško, je po neuradnih informacijah prevzelo 21 potencialnih dokapitalizatorjev, od tega polovica strategov. Na koliko se bo nabor pri oddaji zavezujočih ponudb skrčil, ni znano.

Neuradno se po navedbah Radia Slovenija pričakuje, da bodo vsaj štirje, pri čemer naj bi med strateškimi vlagatelji zdaj v igri ostal predvsem Heineken.

Družba za upravljanje terjatev bank, Kad, Abanka, NKBM, Zavarovalnica Triglav, Alpen Invest in KD Skladi so sporazum o skupni prodaji delnic Pivovarne Laško podpisali 27. novembra. Kot rečeno, je v sporazumu zaenkrat zastopanega 44,68 odstotka lastništva pivovarne, obstaja pa možnost, da se delež poveča. Omenja se povečanje nad 50 odstotkov.

STA


Najbolj brano