Facebook še korak globlje v svet novic

Upravljalec ameriškega spletnega družbenega omrežja Facebook je naredil še korak globlje v svet novic. Z izbranimi ameriškimi in evropskimi medijskimi hišami je sklenil dogovor, na podlagi katerega bo njihove novinarske vsebine posredoval neposredno uporabnikom največjega spletnega družbenega omrežja na svetu.

Upravljalec ameriškega spletnega družbenega omrežja Facebook je naredil še korak globlje v svet novic. Foto: Adriana Buzleta
Upravljalec ameriškega spletnega družbenega omrežja Facebook je naredil še korak globlje v svet novic. Foto: Adriana Buzleta

WASHINGTON > Novo storitev so poimenovali Instant Articles. Sprva bo dostopna v okviru Facebookove mobilne aplikacije za Applove pametne mobilne telefone Iphone, v prihodnosti pa naj bi njeno dostopnost razširili. Organizacija Pew Research Center je v nedavni raziskavi ugotavljala, da približno 30 odstotkov Američanov vsaj do dela novic pride prek facebooka.

Novice neposredno na Facebookovih strežnikih

Ta dolgo pričakovani korak pomeni, da bo Facebook novice imel neposredno na svojih strežnikih in tako uporabnikom omrežja Facebook omogočil hitrejši dostop do novic. Nova storitev namreč “naredi bralno izkušnjo kar desetkrat hitrejšo kot v primeru standardnih spletnih novic na mobilnikih,” pravijo v Facebooku.

V projektu s Facebookom kot partnerji sodelujejo naslednji ameriški in evropski mediji: The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel in Bild. Projektu naj bi se v prihodnje pridruževali tudi drugi mediji.

Poteza je sprožila vroče razprave znotraj medijske industrije - na eni strani so zagovorniki stališča, da lahko to pomaga pešajoči medijski industriji, medtem ko drugi opozarjajo, da bodo medijske hiše s tem izgubile velik del nadzora nad svojimi vsebinami na facebooku.

Po navedbah Facebooka bodo medijske hiše imele možnost prodajati oglase znotraj člankov in ohraniti prihodke ali uporabiti Facebookovo oglaševalsko omrežje. Poleg tega bodo lahko sledili prometu in drugim podatkom v zvezi z vsebinami, ki bodo gostovale v Facebookovem omrežju.

Medijske hiše, še posebej s področja tiska, se v zadnjih letih spopadajo z izzivom, kako izpad prihodkov z naslova prodaje tiskanih edicij nadomestiti s prihodki od prodaje oglasov na internetu. Obenem rešujejo vprašanje, kako prek različnih spletnih kanalov doseči bralce.

Vprašanje meril pri prikazovanju novic uporabnikom

Nekateri kritiki poteze opozarjajo na tveganje s tem, ko medijske hiše ključen del svoje platforme za distribucijo vsebin zaupajo veliki korporaciji s svojimi lastnimi interesi. Poleg tega opozarjajo, da ni povsem transparentno, na podlagi kakšnih meril prikazuje novice posameznim uporabnikom oziroma skupinam uporabnikov.

Facebookov sistem za sestavljanje prilagojenih seznamov novic, ki se prikazujejo uporabnikom glede na njihove interese, po mnenju nekaterih analitikov ustvarja nekakšne informacijske balone, ki deli bralce v isto misleče skupine. Facebook je pretekli teden objavil študijo, ki naj bi ovrgla to kritiko.

Zagovorniki te poteze medtem poudarjajo, da tovrstni dogovori med medijskimi hišami in tehnološkimi velikani kažejo na pot za delovanje medijske industrije v prihodnosti. Mediji po njihovem mnenju danes ne morejo več imeti monopola pri nadzoru nad celotnim procesom ustvarjanja in distribucije novic, ampak se morajo navaditi na nove ekosisteme in sodelovanje z drugimi akterji.

STA


Najbolj brano