Direktor Lufthanse šokiran nad ravnanjem kopilota

Izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr je danes dejal, da je šokiran nad ravnanjem kopilota Germanwingsa, ki je glede na ugotovitve preiskovalcev v torek na jugu Francije namerno strmoglavil airbus A320 s 150 ljudmi na krovu. Motiva za njegovo dejanje ne pozna, a po podatkih družbe kopilot Andreas Lubitz ni bil povezan s teroristi.

Fotografija je simbolična.
Fotografija je simbolična. 

KÖLN > S tem je Spohr pritrdil navedbam nemškega notranjega ministra Thomasa de Maiziera, da niso ugotovili povezav 28-letnega Lubitza s skrajneži. Kot je dejal minister, so preverili dosjeje obveščevalnih služb, policijske kartoteke in kartoteke Lufthanse, matične družbe Germanwingsa, a niso našli ničesar sumljivega.

“Niti v najhujši mori si ne bi mogli predstavljati tega”

Spohr je ugotovitve preiskovalcev, da je kopilot namerno strmoglavil letalo, označil, za "zelo tragičen preobrat".

"Povsem smo iz sebe. Niti v najhujši mori si ne bi mogli predstavljati tega," je poudaril in dodal, da Lufthansa zelo skrbno izbira svoje osebje. "Našim pilotom popolnoma zaupamo. So najboljši na svetu," je poudaril in dodal, da gre za osamljen primer, ki ga je označil za najhujši dogodek v zgodovini družbe. Dodal je, da noben varnostni sistem na svetu ne bi mogel preprečiti tovrstnega dejanja.

“O motivu bi lahko ugibali ure in ure”

Povedal je še, da je kopilot med šolanjem naredil daljši premor, da pa je bil "stoodstotno primeren za letenje". Motiv za dejanje kopilota po besedah Spohra ni znan. "O motivu bi lahko ugibali ure in ure," je dejal.

Pilot pa je po njegovih besedah ravnal primerno, saj je šel na stranišče šele, ko je letalo doseglo potovalno višino.

Po navedbah francoskega tožilstva, ki izhaja iz podatkov na črni skrinjici letala, se pilot ni mogel vrniti v pilotsko kabino in je skupaj s kabinskim osebjem več minut skušal odpreti vrata.

Kolega v pilotski kabini prepreči odpiranje vrat

Spohr je pojasnil, da na letalih za primer, da pilot ostane brez zavesti, obstajata koda in zvonec, s katerima je moč odpreti vrata. Če ni odgovora, se vrata odprejo. Vendar pa lahko kolega v pilotski kabini prepreči odpiranje vrat, tako da stikalo prestavi na "zaklenjeno". V tem primeru vrata ostanejo zaprta pet minut, je še dejal.

Na vprašanje, ali je kopilot naredil samomor, je Spohr odvrnil, da ne more povedati nič več kot francosko tožilstvo. "Izhajati moramo le iz tega, da je namerno tako upravljal letalo," je dejal. "Če nekdo s seboj v smrt odnese 149 ljudi, temu ne rečemo samomor," je poudaril.

Glede preverjanja psihofizičnega stanja pilotov je Spohr dejal, da imajo enkrat letno pregled, a po izobraževanju jim ni več treba opravljati psiholoških testov.

STA


Najbolj brano