Črni skrinjici v rokah Britancev

Črni skrinjici z malezijskega letala, ki je minuli četrtek strmoglavilo na vzhodu Ukrajine, sta ponoči romali iz rok malezijskih v roke nizozemskih strokovnjakov, ti pa so jih nato danes zjutraj predali naprej britanskim preiskovalcem letalskih nesreč.

 Foto: STA
Foto: STA

LONDON, KIJEV> Podatke iz skrinjic bodo najprej pridobili v laboratoriju v Farnboroughu na jugu Anglije.

Da bodo informacije iz skrinjic pregledali britanski strokovnjaki, je med drugim na twitterju potrdil britanski premier David Cameron. Za to so Britance zaprosile nizozemske oblasti, oni pa so pristali, je pojasnil. Kasneje so z zunanjega ministrstva v Londonu sporočili, da sta skrinjici že prispeli na vojaško letališče v Farnboroughu.

Letalo družbe Malaysia Airlines je bilo v času strmoglavljenja na poti iz Amsterdama v Kuala Lumpur, med 298 žrtvami pa je daleč največ, kar 193, Nizozemcev. Nizozemci oziroma nizozemski odbor za varnost OVV so pred tem v ponedeljek zato tudi prevzeli vodenje mednarodne preiskave strmoglavljenja. V strmoglavljenju je sicer umrlo tudi 10 Britancev.

Podatki iz črnih skrinjic na računalnike

Kot piše britanski BBC, bodo v britanski podružnici za preiskovanje letalskih nesreč AAIB v Farnboroughu prenesli podatke iz črnih skrinjic na računalnike. Te podatke bodo nato posredovali ukrajinskim in nizozemskim strokovnjakom, ki jih bodo podrobno analizirali. Kot upajo, bodo tako dokončno razjasnili vse okoliščine zadnjih ur in predvsem vzrok tragičnega konca leta MH17.

Črni skrinjici so pred tem na prizorišču strmoglavljenja na vzhodu Ukrajine našli proruski separatisti ter jih v ponedeljek pozno zvečer izročili malezijskim strokovnjakom, ti pa so jih nato po navedbah nizozemskega zunanjega ministrstva na letališču v Kijevu predali nizozemskim kolegom.

Kot sicer pojasnjuje BBC, ena od črnih skrinjic beleži tehnične podatke o delovanju letala, druga pa snema zvoke, na primer glasove pilotov in morda tudi zvok same eksplozije. Če skrinjici nista bili poškodovani, bi strokovnjakom moralo uspeti priti do teh podatkov.

A vendarle strokovnjaki opozarjajo, da ni mogoče z gotovostjo napovedovati, kako koristni bodo dejansko ti podatki. Ti naj bi bili namreč praviloma bolj “zgovorni” v primeru nesreč, ki jih povzročijo okvare na letalu ali človeške napake, ko v pilotski kabini tudi teče pogovor o tem, kaj je narobe.

Različne teorije

Nasprotno je bil malezijski boeing 777 v četrtek skoraj zagotovo sestreljen, obstajajo pa različne teorije o tem, kdo naj bi ga sestrelil. Rusija krivdo načeloma pripisuje ukrajinskim silam, Zahod z ZDA na čelu pa proruskim separatistom. Gotovo tudi še ni, ali je bil boeing sestreljen z raketo zemlja-zrak ali z raketo zrak-zrak iz drugega letala.

Omenjeni črni skrinjici sta sicer v minulih dneh, ko sta še bili v rokah separatistov, postali zelo vroča politična tema. Separatisti so namreč najprej ignorirali zahteve Zahoda, da ju morajo čim prej izročiti neodvisnim strokovnjakom.

Ob tem so se razširila ugibanja, da skušajo separatisti ponarediti podatke ali pokvariti skrinjici, čeprav to po ocenah strokovnjakov v tako kratkem času praktično ni mogoče.

STA


Najbolj brano