Bruselj nasprotuje trenutnemu nemškemu predlogu za uvedbo vinjet

Evropska komisija ocenjuje, da trenutni predlog za uvedbo vinjet za uporabo nemških avtocest ni skladen s pravnim redom EU. Slovenska komisarka za promet Violeta Bulc je tako v pismu nemškemu prometnemu ministru Alexandru Dobrindtu zapisala, da bi trenutno predlagani sistem pomenil kršitev osnovnega načela nediskriminacije.

Slovenska komisarka za promet Violeta Bulc je  v pismu nemškemu prometnemu ministru Alexandru Dobrindtu zapisala, da bi  predlagani sistem vinjet za uporabo nemških avtocest pomenil kršitev osnovnega načela nediskriminacije.
Slovenska komisarka za promet Violeta Bulc je v pismu nemškemu prometnemu ministru Alexandru Dobrindtu zapisala, da bi predlagani sistem vinjet za uporabo nemških avtocest pomenil kršitev osnovnega načela nediskriminacije. 

BERLIN > Violeta Bulc v pismu, do katerega so se dokopali v nemškem časniku Bild, opozarja, da bi ureditev, po kateri bi vinjeto plačali vsi, a bi bili nemški državljani nato deležni olajšav pri plačilu davka na osebna vozila, pomenila “posredno diskriminacijo” voznikov iz ostalih članic EU.

Prav tako je po mnenju Bruslja cena za kratkotrajne vinjete previsoka. Desetdnevna vinjeta bi namreč po trenutnem predlogu stala 10 evrov, dvomesečna pa 20 evrov. V primerjavi s ceno letne vinjete, ki naj bi se odvisno od velikosti motorja vozila, njegove starosti in stopnje emisij gibala okoli 100 evrov, naj bi bila to sorazmerno previsoka vsota.

Bulčeva naj bi s pismom, v katerem je ponovila glavne točke nestrinjanja z nemškimi predlogi, po pisanju Bildta najverjetneje ogrozila načrtovano časovnico nemške vlade. Ta je želela vinjetni sistem potrditi že to sredo in ga nato poslati v parlamentarno obravnavo.

Za zdaj naj bi časovnica ostala nespremenjena. Nemčija načrtuje, da bi sistem začel veljati z letom 2016.

Komisarka je želela v pismu Alexandra Dobrindta - ta prihaja iz vrst bavarskih krščanskih demokratov, ki najbolj navijajo za uvedbo tovrstnega sistema vinjet - opozoriti, da bi takšen predlog pomenil konfrontacijo z Brusljem. Minister naj bi Bulčevi že odpisal in jo skušal prepričati, da Nemčija s predlogom ne bi kršila osnovnih načel povezave.

Načelo nediskriminacije je bil tudi argument Bruslja za postopek proti Sloveniji zaradi vinjet. Komisija je oktobra 2008 uvedla postopek proti Sloveniji, ker je ocenila, da tedanje slovenske letne in polletne vinjete po 55 oziroma 35 evrov niso bile v skladu s pravnim redom EU, ker so diskriminirale državljane EU, ki slovenskih cest ne uporabljajo tako pogosto kot Slovenci.

Potem ko je slovenska vlada po pripombah komisije predlagala uvedbo tedenske vinjete za 15 evrov, ukinitev polletne vinjete in podražitev letne vinjete s 55 na 95 evrov, nazadnje pa še uvedbo mesečnih vinjet za 30 evrov, je Bruselj januarja 2010 postopek proti Sloveniji ustavil.

STA


Najbolj brano