Bodo v EU uvedli pravilo o stalni navzočnosti dveh oseb v pilotski kabini?

V EU v odzivu na letalsko nesrečo na jugu Francije preučujejo možnost uvedbe pravila o obvezni stalni navzočnosti dveh članov letalske posadke v pilotski kabini, so danes v Bruslju povedali viri pri EU. Nekatere letalske družbe so to pravilo same uvedle že v četrtek, danes so jim sledili vsi nemški letalski prevozniki.

 V EU v odzivu na letalsko nesrečo na jugu Francije preučujejo 
možnost uvedbe pravila o obvezni stalni navzočnosti dveh 
članov letalske posadke v pilotski kabini.
V EU v odzivu na letalsko nesrečo na jugu Francije preučujejo možnost uvedbe pravila o obvezni stalni navzočnosti dveh članov letalske posadke v pilotski kabini. 

BRUSELJ > V Evropski komisiji uradno poudarjajo, da do konca preiskave nesreče ne bodo ukrepali, po neuradnih informacijah pa v EU trenutno preučujejo možnosti kratkoročnih ukrepov, konkretno uvedbe pravila o stalni navzočnosti dveh članov posadke v pilotski kabini.

Po veljavnih pravilih morata biti na letalu vselej dva pilota. Ni pa pravila, da mora pilota, ki izjemoma začasno zapusti položaj zaradi fizioloških ali operativnih potreb, nadomestiti drug član letalske posadke.

To pravilo so sicer nekatere letalske družbe, predvsem ameriške, uvedle po terorističnih napadih v ZDA 11. septembra 2001. Kot je v četrtek za slovenske medije povedal pilot in vodja usposabljanja pri Adrii Airways Sandi Slodej, ga že dolgo spoštujejo tudi pri slovenskem letalskem prevozniku.

Nekatere letalske družbe so pravilo dveh v pilotski kabini uvedle v četrtek

Nekatere letalske družbe so pravilo dveh v pilotski kabini same uvedle v četrtek v odzivu na tragedijo, danes pa so jim sledili tudi vsi avstrijski in nemški letalski prevozniki. Med njimi sta tudi Germanwings in Lufthansa, ki nista sporočila, kdaj točno bo pri njih začelo veljati to pravilo. Navedli so le, da ga bodo začeli uporabljati kolikor hitro bo mogoče, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Varnostne ukrepe za preprečitev možnosti vdora v pilotsko kabino so letalske družbe na mednarodni ravni uvedle po terorističnih napadih v ZDA, pred tem posebnih varnostnih meril za vrata kabine ni bilo.

Drugi niz vprašanj, ki ga sproža letalska nesreča na jugu Francije, v kateri je umrlo 150 ljudi, se nanaša na postopek preverjanja zdravstvenega stanja pilotov in izdajanja zdravniških potrdil zanje.

Vsak pilot mora imeti licenco za letenje in zdravniško potrdilo. Vsak pilot mora vsaj enkrat na leto opraviti zdravniški pregled. Poleg tega obstaja sistem rednega poročanja o incidentih med letenjem, so pojasnili viri pri EU.

Ali lahko pilot z depresijo ali drugo duševno motnjo še vedno leti?

Na vprašanje, ali lahko pilot z diagnozo depresije ali drugih duševnih motenj še vedno leti, ni bilo jasnega odgovora. Letalski strokovnjaki pojasnjujejo, da te odločitve sprejemajo zdravniki na podlagi temeljite preučitve posameznega primera.

Vsa ta vprašanja sprožajo dosedanje ugotovitve preiskave nesreče, ki med drugim kažejo, da je letalo Germanwingsa v torek v francoskih Alpah namerno strmoglavil kopilot, potem ko je šel pilot letala na stranišče.

Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) določa zavezujoča pravila v povezavi s tehničnimi vprašanji, ki se nanašajo na plovnost letala, sicer pa izdaja nezavezujoča priporočila.

Evropska komisija zavezujoča pravila sprejme v procesu, ki vključuje mnenje EASA, komitološki postopek in Evropski parlament. Ta proces v najhitrejšem primeru traja od tri do šest mesecev.

STA


Najbolj brano