Ankaran in Triglav barvajo v Trstu

Že od konca dadanijejunija sta obe naši vojaški ladji na rednem vzdrževanju v suhem doku ladjedelnice Arsenal v tržaškem pristanišču. Po prodaji izolskega doka pri nas nimamo več suhega doka, zato moramo tudi vojaške ladje voziti na popravila v tujino. S sveže pobarvanim Triglavom bodo naši vojaški mornarji takoj odpluli na pomoč migrantom v Sredozemlje.

Ankaran in Triglav sta v tržaškem doku. Foto: Arhiv Slovenske Vojske
Ankaran in Triglav sta v tržaškem doku. Foto: Arhiv Slovenske Vojske

TRST > “Na obeh ladjah opravljajo obsežnejša vzdrževalna dela, kot so vzdrževanje in čiščenje posameznih sklopov, čiščenje in barvanje trupa, zamenjava anod galvanske zaščite, varilska in druga dela na trupih, zamenjava sesalnih ventilov, filtrov, vzdrževanje navigacijskih sistemov in podobno,” so o gostovanju vojaških ladij Ankaran in Triglav v Trstu zapisali na spletni strani slovenske vojske.

V Trstu naj bi tako opravili le dela, ki jih lahko opravijo le na suhem doku, vsa ostala popravila naj bi opravili po vrnitvi ladij v koprsko pristanišče. Na vprašanje, zakaj sta morali obe ladji hkrati v Trst na redno vzdrževanje, so z obrambnega ministrstva odgovorili, da je to najbolj racionalno. V ladjedelnicah namreč računajo tudi dnevno uporabo doka, zato je cenejše, če sta na njem obe ladji hkrati kot vsaka posebej.

Dela potekajo skladno s pogodbo na podlagi javnega naročila, Trst pa je naše ministrstvo izbralo, ker je najbližje Kopru. Če bi ladji vozili v Tržič ali na Reko, bi to zahtevalo dodatne stroške in premike vojakov. Na obeh ladjah so namreč ves čas pripadniki našega edinega, 430. mornariškega diviziona, ki v delovnem času ladji vzdržujejo, izven delovnega časa pa ju varujejo. Pripadniki se v Trst vsak dan vozijo iz matične vojašnice v Ankaranu po ustaljenih najavah prehoda v sosednjo državo. Sicer pa to ni prvi remont slovenskih vojaških ladij v tržaški ladjedelnici, tam sta v zadnjih letih že bili.

Dela naj bi tokrat končali najkasneje do zadnjega dne avgusta, nato naj bi z ladjama znova vpluli v slovenske vode, posadka s Triglavom pa naj bi kmalu odplula tudi na mednarodno misijo zaradi krize s prebežniki v Sredozemlje. V petek se je namreč v Ankaranu zbrala enota, ki bo sodelovala v operaciji Evropske unije. V južnem Sredozemlju naj bi posadka s Triglavom ostala tri ali štiri mesece.

Hitro patruljno ladjo Ankaran je Slovenija kupila v Izraelu, 430. mornariški divizion jo je začel uporabljati leta 1996, z večnamensko ladjo Triglav pa si je Slovenija poplačala klirinški dolg Rusije, iz Sankt Peterburga so jo pripeljali pred petimi leti.

DANIJEL CEK


Najbolj brano