200 milijonov tablic na eni sami ladji

Ladjar z največjo kontejnersko ladjo na svetu ni več danski Maersk. Nov rekord zdaj pripada kitajski družbi China Shipping line. Njena 400-metrska ladja Globe, ki lahko na krovu sprejme 19.100 TEU kontejnerjev, je včeraj izplula na prvo potovanje iz Šanghaja v Evropo. A tekme rekordov med največjimi ladjarji še ni konec. Omenjajo že ladje z 22.500 in celo 24.000 TEU.

Več kot štiri nogometna igrišča bi lahko postavili na palubi največje kontejnerske ladje Globe kitajskega ladjarja China Shipping Container Lines. Foto: Hyudai Heavy Industries
Več kot štiri nogometna igrišča bi lahko postavili na palubi največje kontejnerske ladje Globe kitajskega ladjarja China Shipping Container Lines. Foto: Hyudai Heavy Industries

ŠANGHAJ >Če so pri Mersku lani ob splovitvi svoje prve velikanke razreda triple E, ki lahko prepelje 18.270 TEU govorili v presežnikih, so zdaj Kitajci iskali nove superlative, ki bi dovolj dobro opisali njihovo največjo in najbolj napredno ladjo. Dolga je 400 metrov, široka 58,6 metra. Je sicer za pol metra ožja od dosedanje največje Maerskove ladje, a bistveno je, da lahko sprejme 780 TEU kontejnerjev več. “To je A380 ladijske industrije,” so v Chini shipping Line z največjim Airbusovim potniški letalom primerjali svojo novo plavajočo pridobitev. “Če bi vseh 19.100 TEU kontejnerjev, kolikor jih zmore nositi ladja, postavili v višino enega ob drugega, bi več kot petkrat presegli Mount Everest. Nanjo lahko naložijo 200 milijonov tabličnih računalnikov naenkrat. Ladja porabi za petino manj goriva in proizvede manj izpustov kot ladja z 10.000 TEU zabojniki,” so pohvale nizali v uradni kitajski tiskovni agenciji Šinhua. Ladja je stala približno 141 milijonov evrov. Kitajski ladjar pa je v korejski ladjedelnici Hyundai Heavy Industries naročil pet takšnih ladij.

Taka ladja lahko pripluje le v največja svetovna pristanišča, ki so posebej opremljena za to in ki lahko zagotovijo dovolj globine. V Evropi bo pristajala v angleškem Felixstowu, nizozemskem Rotterdamu in nemškem Hamburgu.

Za primerjavo: največja ladja, ki prihaja v Koper, je ladja CMA-CGM Cendrillon, ki lahko prevaža 8500 TEU zabojnikov.

Lova za rekordi med največjimi svetovnimi ladjarji pa še ni konec. V Lloyd's listu pišejo, da je prav kmalu pričakovati naročila ladij s po 20.000 TEU zabojniki na krovu. Pojavljajo pa se že študije, kako izdelati ladje z 22.500 TEU in celo 24.000 TEU, ki bi bile dolge tudi do 426 metrov in široke 63,8 metra. Projektanti pa morajo že upoštevati, katera pristanišča jih bodo sploh lahko sprejela in ali bodo lahko šle skozi Sueški prekop, ki dovoljuje 65 metrov širine in 15 metrov ugreza.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano