Županja na več stolčkih

Ali za novo hrpeljsko-kozinsko županjo Sašo Svetelšek Likavec zakon ne velja? Tako se sprašuje pošiljatelj anonimnega pisma, ki smo ga prejeli v uredništvo. Anonimnež meni, da je prekrivanje funkcije poklicne županje s funkcijami v svetih nekaterih javnih zavodov, ki jih kljub županskemu mandatu nadaljuje, sporno. Svetelškova to zanika in čaka na priporočila komisije za preprečevanje korupcije.

 Foto: Bogdan Macarol
Foto: Bogdan Macarol

HRPELJE, KOZINA > “Določenih kadrovskih rešitev ni moč razumeti. Novoizvoljena županja še naprej zaseda eminentno mesto članice in predsednice v svetih javnih zavodov, menimo, da so vse tri funkcije v neskladju z zakonodajo. Komu zakon velja? Je zgolj samo na papirju, v posmeh zakonodajalcem? Ali pa: če si naš, lahko to delaš?” piše v anonimnem pismu, ki so ga prejeli tudi občinski svetniki.

Hrpeljsko-kozinska županja Saša Svetelšek Likavec je članica sveta zavoda Zdravstvenega doma Sežana, je tudi članica sveta Centra za socialno delo Sežana, poleg tega pa še predseduje svetu zavoda Bolnišnice Sežana. Te funkcije je opravljala še pred nastopom županskega mandata in z njih ni odstopila.

Županja je seznanila tudi KPK

Pojasnjuje, da njene funkcije v drugih javnih zavodih po njenem mnenju niso nezdružljive z župansko funkcijo. Za primer Bolnišnice Sežana pove, da Občina Hrpelje-Kozina ni ustanoviteljsko, lastniško nadzorstveno ali finančno povezana z bolnišnico, enako naj bi po njenem vedenju veljalo za Center za socialno delo. Ustanoviteljica obeh je država. Kar se tiče Zdravstvenega doma Sežana, ki pa so ga ustanovile vse štiri kraške občine (Sežana, Komen, Divača in Hrpelje-Kozina), Svetelškova seznanja, da “se v celoti financira iz drugih sredstev”. Da torej ona kot županja ne odloča o porabi občinskega denarja za Zdravstveni dom. Ter še, da Centru za socialno delo vse štiri kraške občine sofinancirajo le izvajanje nadstandardnega programa (varna hiša, pomoč in delo s starejšimi in še kaj). Kar ni vezano na osnovno dejavnost centra.

Anonimno pismo so prejeli tudi vsi občinski svetniki, ki so pred zadnjo občinsko sejo od županje želeli pojasnila na očitke iz anonimke. “Večino svetnikov sem seznanila z dejstvi (ki jih je navedla tudi za PN, op. av.), očitki iz anonimnega pisma so se jim zdeli nepomembni in so mi izrekli podporo,” nam je odgovorila Svetelškova na vprašanje, ali bodo o vsebini anonimke morda razpravljali na seji. Zaradi podpore svetnikov te vsebine Svetelškova ni uvrstila na dnevni red seje. Za PN je še povedala, da je z opravljanjem še drugih funkcij, poleg županske, seznanila tudi Komisijo za preprečevanje korupcije v obrazcu za prijavo premoženjskega stanja ter da na njihov odgovor še čaka. “Ravnala bom v skladu s priporočili komisije,” je še dodala.

Dvojna razlaga zakonodaje

In kaj o nezdružljivosti funkcij pravi zakon? S protikorupcijske komisije so nam sporočili, da primer Svetelškove še obravnavajo, sicer pa da vprašanje nezdružljivosti funkcij javnih funkcionarjev ureja 27. člen zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. “Poklicni funkcionar ne sme biti član oziroma opravljati dejavnosti upravljanja, nadzora ali zastopanja v gospodarskih družbah, gospodarskih interesnih združenjih, zadrugah, javnih zavodih, javnih skladih, javnih agencijah in drugih osebah javnega ali zasebnega prava, razen v društvih, ustanovah in političnih strankah," je jasen zakon. Kar bi najbrž utegnilo veljati za funkcijo hrpeljske županje v svetu Zdravstvenega doma.

Sicer pa s komisije še pojasnjujejo, da je treba pri presoji nezdružljivosti funkcij po potrebi tudi obravnavati vsak primer posebej, saj se pri nekaterih upošteva bolj določila akta o ustanovitvi zavoda, združenja ustanove in drugih subjektov, kot zakonska določila. Ustanovni akti namreč lahko pooblastila v zvezi z upravljanjem, nadzorom in zastopanjem urejajo drugače, kot jih predvideva zakon.

LEA KALC FURLANIČ


Najbolj brano