Za naročila včasih še tri izmene niso dovolj

Podjetje Oro met iz Neverk je v zadnjih letih, ki so bila vsaj zanj daleč od kriznih, prihodke, dobiček, dodano vrednost in število zaposlenih strmo povečevalo. Prebilo se je namreč med vodilne dobavitelje orodjarske industrije doma, svoje trge pa vse bolj širi tudi v Evropi, kamor izvozijo že 60 odstotkov proizvodnje.

“S povečevanjem števila zaposlenih v podjetju raste tudi moja odgovornost kot direktorja. Če sva še pred nekaj leti otroke imela samo dva, jih ima zdaj že polovica. Tudi to terja večjo odgovornost za dobro poslovanje,” pravi Jernej Pavlin. Foto: Veronika Rupnik Ženko
“S povečevanjem števila zaposlenih v podjetju raste tudi moja odgovornost kot direktorja. Če sva še pred nekaj leti otroke imela samo dva, jih ima zdaj že polovica. Tudi to terja večjo odgovornost za dobro poslovanje,” pravi Jernej Pavlin. Foto: Veronika Rupnik Ženko

NEVERKE >Orodjarji smo takoj za razvojem. Z razvojem prihajajo novi izdelki, za novimi izdelki pa so nova orodja,Jernej Pavlin, direktor in solastnik podjetja Oro met, odgovarja, zakaj je orodjarska panoga tako dobro kljubovala kriznim časom. Oro met pa je s proizvodnjo orodnih plošč za vse tipe orodij in CNC obdelavo ohišij bodočih orodij ključni partner prav orodjarski industriji.

Lani je podjetje s 49 zaposlenih in tremi zunanjimi sodelavci ustvarilo 8,5 milijona evrov prihodkov, kar je 35 odstotkov več kot leto prej. Čisti dobiček so povečali za deset odstotkov na 620.000 evrov. Trendi so vzpodbudni tudi letos.

Milijon na leto za razvojne naložbe

Vsako leto veliko investiramo, saj brez investicij ni razvoja. Zadnja štiri leta približno milijon evrov na leto,“ poudarja Pavlin. Vlagajo predvsem v tehnološko opremo, stroje, v prostore pa zgolj, kolikor je nujno potrebno. A ker tudi že dvakrat dograjeni proizvodni prostori v poslovni coni v Neverkah postajajo zopet pretesni, bodo morda letos spet gradili.

Kljub temu, da imamo že štiri leta odlične bilance in da o nas pišete celo po časopisih, še vedno težko dobimo posojila,” odgovarja Pavlin. V zadnjih letih so sodelovanje bank potrebovali, da so lahko šli v korak s časom. Cilj pa je, da bi se z uspešnim poslovanjem povsem razdolžili. “Tako bi tudi nekega jutri, če bi bil obseg poslovanja manjši, lahko preživeli.

Letošnja ključna naložba v dva stroja pa bo prinesla tudi dodatne zaposlitve. Kadre v Oro metu “vzgajajo” sami in jih stalno dodatno usposabljajo, mlade pa uvajajo s pomočjo štipendiranja in prakse. Zaposlijo tiste, ki se izkažejo z zavzetim in odgovornim delom. Kolektiv s pivško-postojnskega je mlad, izobrazbena struktura pa različna, saj potrebujejo tako manj kvalificirane delavce kot tudi inženirje. “Sicer pa v našem podjetju ni delitev na nižje in višje. Vse spodbujamo k podajanju idej, ki prispevajo k inoviranju poslovnih procesov,” prav direktor.

Najtežja je borba za plačila

Tudi s pomočjo inovacij skuša biti Oro met korak pred konkurenco doma in v Evropi. Delež izvoza je v zadnjih petih letih zrasel na 60 odstotkov. Na domačem trgu je Oro met eden vodilnih dobaviteljev vrsti uspešnih orodjarn, tudi Oro orodjarni, ki je del skupine Oro. Njihov kupec sta koncern Kolektor in vrhniški Siliko. Kaj pa Cimos? “Z njim smo sodelovali predvsem posredno, zato smo se izognili nevarnosti neplačil,” odgovarja.

Ukvarjanje s plačilom jih, čeprav delajo z uspešnimi podjetji, zaposluje vsakodnevno. Prepričanje, da so nemški kupci pri plačevanju bolj disciplinirani, je po njihovi izkušnji nekoliko zmotno. Zaradi stečaja nemškega kupca so pred dvemi leti izgubili 160.000 evrov. Tudi zato imajo danes zavarovane terjatve. “Sam vedno rečem, da je posel končan, ko je denar nakazan. Najprej se boriš, da posel dobiš, potem, da ga narediš in nazadnje, da dobiš plačanega - to pa je še najhujša borba.

Ne stavijo več samo na Nemčijo

Nemčija je za Oro met sicer glavni tuji trg. “Smo relativno blizu, cenejši in dovolj tehnično podkovani, da lahko izdelujemo tudi kompleksnejše proizvode,” odgovarja, kaj so njihove konkurenčne prednosti. “Poleg tega se v Nemčiji dogaja razvoj, treba je biti zraven. In ker gre za ogromno tržišče, je za tako majhno podjetje, kot je naše, velik uspeh že, če dobimo dve drobtinici,” razlaga Pavlin. Prodajajo tudi na avstrijski, madžarski in češki trg, v zadnjem obdobju pa so se, da bi zmanjšali svojo odvisnost od Nemčije, začeli intenzivno usmerjati tudi na angleški in švedski trg.

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano