Z vlakom od Ljubljane do Trsta? Pa kaj še!

Z novim voznim redom, ki je začel veljati decembra, se odpirajo nove možnosti za potovanja v številne evropske države, pa tudi iz Ljubljane do Pulja in vnovič spet do Trsta, so se že pred mesecem dni pohvalili na Slovenskih železnicah. Toda prav ti dve “primorski” novosti ostajata ujetnici nadomestnih cestnih prevozov in nadležnih prestopanj. Bo pa od danes po dolgih letih spet vozil vlak od Sežane do Opčin.

Železniška postaja Sežana, na kateri se je pred desetletji trlo tudi potnikov na mednarodnih vlakih iz Turčije čez Italijo do Pariza, zdaj bolj ali manj sameva. Normalno vozijo z nje samo vlaki za  Novo Gorico. Od danes pa bo z nje vsak dan odpeljalo Foto: Marica Uršič Zupan
Železniška postaja Sežana, na kateri se je pred desetletji trlo tudi potnikov na mednarodnih vlakih iz Turčije čez Italijo do Pariza, zdaj bolj ali manj sameva. Normalno vozijo z nje samo vlaki za Novo Gorico. Od danes pa bo z nje vsak dan odpeljalo Foto: Marica Uršič Zupan

PRIMORSKA > Z novim, zimskim voznim redom imajo potniki na Slovenskih železnicah več možnosti za potovanje v Avstrijo, Nemčijo, Francijo, Italijo, Hrvaško, Srbijo ter od tam naprej vse do Skandinavije, Portugalske in balkanskih držav. Za samo 19 evrov se je mogoče odpeljati z vlakom iz Ljubljane do Budimpešte, spet vozi nočni vlak do Beograda. “Pomembna novost pa je tudi ta, da bo mogoče vsak dan potovati med Ljubljano in Puljem, s prestopanjem v hrvaškem Buzetu,” so ob uvedbi novosti sporočili s Slovenskih železnic in izpostavili tudi oživljeno povezavo do Trsta.

Z vozovnico za vlak na avtobus

Toda pripeljati se z vlakom od Ljubljane do Trsta, kar je bilo možno dolga desetletja po zgraditvi železniške proge Dunaj-Trst in kar so uporabljale številne generacije tržaških študentov, je že nekaj let znanstvena fantastika. Vlaki med Opčinami in Trstom namreč ne vozijo več in nekdanji potniki se lahko le še z nostalgijo spominjajo časov, ko so v Sežani sedli na “simplon express” in se z njim odpeljali naravnost do Pariza ali do Carigrada.

Napoved Slovenskih železnic o oživljeni povezavi med Ljubljano in Trstom je zato mnogim obudila upanje, da se bodo ti stari časi vrnili. Toda upali so preveč optimistično. V Ljubljani potniki na železniški postaji res lahko kupijo vozovnico do Opčin in tudi do Trsta se nekako pripeljejo, toda nikakor ne z vlakom. Prva ovira je proga med Ljubljano in Sežano, ki po lanskem februarskem žledu še vedno ni usposobljena za vlake na električni pogon, zato “med Ljubljano in Sežano vlake nadomeščamo z avtobusi, promet pa se bo na ta način odvijal, dokler ne bo proga na tem odseku dokončno sanirana,” je pojasnil Janez Krivec iz Slovenskih železnic.

Potovanje sicer poteka po istih urnikih kot z vlakom, tudi zamud avtobusi praviloma nimajo, je pa vožnja zelo nenavadna: avtobus sicer pelje po avtocesti, a vmes večkrat zavije po potnike na železniške postaje: v Logatec, na Rakek in v Postojno, nato se ustavi še v Divači in ker nadaljuje pot po stari cesti, se ustavi še v Povirju in po slabih dveh urah vožnje prispe v Sežano.

Čez mejo s kombijem

V Sežani naj bi po novem čakal vlak: “Do Opčin v Italiji in nazaj bo vozilo pet vlakov na dan,” so v začetku decembra napovedali na Slovenskih železnicah. Toda vse do danes smo na sežanski železniški postaji zaman oprezali za vlakom. “Ne vozi vlak, temveč kombi; tam spredaj čaka,” nam je povedala blagajničarka. In res: pred postajo je čakal kombi in ko je ob pol enih popoldne prispel avtobus iz Ljubljane, sta se dva potnika presedla v kombi za Opčine. Z njima je poleg voznika odpotoval tudi sprevodnik, ki jima je prej še pregledal vozovnico. Niso pa redki primeri, ko se voznik in sprevodnik med Opčinami in Sežano vozita sama. Zato marsikomu ni prav razumljivo, zakaj so Slovenske železnice uvedle še štiri vožnje v obe smeri dnevno (na voznem redu jih je zdaj namreč kar šest), predvsem pa večerno - s prihodom v Sežano ob 22.46, ko naprej ni nobene povezave več.

Slovenske železnice zagotavljajo, da med Opčinami in Trstom vozi mestni avtobus. To je sicer res, toda na Opčinah je železniška postaja zelo daleč od linije mestnega prometa, pred železniško postajo pa mestni avtobus ne ustavlja več.

Da takšno potovanje s tolikšnim prestopanjem potnikom ni všeč, kažejo tudi številke: “V primerjavi z lanskim letom (2013, op.p.) je število potnikov manjše kar za petino,” navaja Krivec in doda, da imajo Slovenske železnice zaradi poškodovane proge ne samo manjše prihodke, temveč tudi višje stroške: “Nadomestni avtobusni prevozi predstavljajo dodatno finančno breme; stroški vzdrževanja naših voznih sredstev pa ostajajo enaki.” 27. novembra lani so sicer končali elektrifikacijo ob žledu poškodovane proge med Prestrankom in Logatcem, s čimer je vozno omrežje sanirano, izjema je le železniška postaja Logatec. “Od 28. novembra železniški promet z električnimi lokomotivami s primorske strani poteka do Rakeka. Električne lokomotive z dizelskimi odslej menjamo na postajah Rakek in Borovnica. Dela nadaljujemo na železniški postaji Logatec ter na desnem tiru na odseku proge med Borovnico in Logatcem,” pojasnjujejo na Slovenskih železnicah.

Od danes vlak do Opčin

Bo pa od danes dalje med Sežano oziroma Divačo in Opčinami res vozil vlak in ne več kombi. “Po dolgoletnih prizadevanjih so Slovenske železnice od italijanske agencije za varnost železniškega prometa - ANSF - pridobile dovoljenje za vožnjo potniških elektromotornih vlakov z oznako 312 po italijanskih železnicah. Od 5. januarja naprej bodo tako vlaki Slovenskih železnic ponovno vozili med Sežano oziroma Divačo in Opčinami in nadomestili zdajšnje avtobusne prevoze med kraji,” je v soboto sporočil Janez Krivec s Slovenskih železnic.

Med Sežano in Opčinami bo vsak dan vozilo pet parov potniških vlakov. “To je izjemno pomemben korak za potniški promet Slovenskih železnic, ki odpira tudi številne možnosti za prihodnost. Zavzemamo se za okrepitev sodelovanja z italijanskim železniškim prevoznikom Trenitalia, zlasti z uvedbo vlaka proti Benetkam in Milanu, za potrebe Expa 2015,” je ob tem povedal direktor potniškega prometa pri SŽ Boštjan Koren. Kljub temu se zavedajo slabe povezave med Opčinami in Trstom. “S pristojnimi lokalnimi predstavniki Trsta se bomo kmalu začeli dogovarjati o izboljšanju avtobusnih povezav med Trstom in Opčinami,” je povedal Korenov pomočnik Miloš Rovšnik.

Do Pulja skoraj pet ur

Le nekoliko lažje je potovanje iz Ljubljane do Pulja. Do Divače potnike vozijo nadomestni avtobusi, v Divači presedejo na vlak do Buzeta, tam pa na vlak Hrvaških železnic do Pulja. Iz Ljubljane se odpeljejo ob 13.12, v Pulj pa prispejo ob 17.52.

MARICA URŠIČ ZUPAN


Najbolj brano