Z obvoznico bo dobila Ilirska Bistrica že tretje krožišče

Gradnja bistriške obvoznice se je zavlekla zaradi ureditve krožišča pri uvozu v mesto iz smeri Topolca. Promet po njej bi moral po napovedih steči že konec avgusta, a po novem naj bi z gradnjo zaključili konec oktobra.

Gradnja krožišča pri odcepu glavne ceste na obvoznico pri 
Topolcu je še zadnja faza gradnje obvoznice. Odprli naj bi jo 
čez  poldrugi mesec.  Foto: Tina M. Valenčič
Gradnja krožišča pri odcepu glavne ceste na obvoznico pri Topolcu je še zadnja faza gradnje obvoznice. Odprli naj bi jo čez poldrugi mesec.  Foto: Tina M. Valenčič

ILIRSKA BISTRICA > “Zaključek gradbenih del na obvoznici Ilirska Bistrica je predviden konec oktobra,” je na vprašanje Primorskih novic odgovorila državna direkcija za infrastrukturo.

Zamuda zaradi gradnje krožišča

Da so se dela zavlekla za dva meseca, je “krivo” krožišče, ki ga namesto prvotno načrtovanega trikrakega semaforiziranega križišča urejajo na odcepu v mesto iz postojnske smeri pri vasi Topolc. “Manjši časovni odmik pri izvedbi gradbenih del na trasi obvoznice je povzročilo spreminjanje projektne dokumentacije,” pojasnjujejo na direkciji za infrastrukturo.

Tako bo občina, ki do začetka gradnje obvoznice ni premogla niti semaforiziranega križišča (če izvzamemo semafor, ki stoji na glavni cesti proti Postojni, pred odcepom v vas Prem), dobila že tretje krožišče. Poleg omenjenega in tistega pri Spetiču (oba sta predvidena v okviru izgradnje obvoznice), je občina pred leti uredila tudi krožišče pri Matetu.

Z evropskim denarjem

Bistriško obvoznico, katere glavni namen je preusmeriti promet iz mesta, predvsem v poletnih mesecih, ko se skozi središče proti Hrvaški valijo kolone turistov, so začeli urejati v začetku lanskega februarja. Projekt, vreden 16,5 milijona evrov, ki bo v večini (12 milijonov evrov) poplačan z evropskim denarjem, je daleč največja naložba v cestno infrastrukturo v bistriški občini.

Gradnja obvoznice sicer poteka v dveh fazah. Najprej so uredili krožišče pri Spetiču, most čez Jasensko pilo, postavili oporne zidove in uredili ostalo cestno infrastrukturo. Med gradnjo so prestavili in na novo uredili tudi 2700 ton težak betonski cestni podvoz pod železniško progo. Pri nekdanji Blagovnici pa so uredili manjši podvoz za pešce in kolesarje v Vojkovem drevoredu in obenem zaprli tamkajšnji prehod čez železniške tire.

Preuredili so tudi Rečiški most in zgradili nov odsek ceste mimo nekdanjega Lesonitovega obrata Žaga do obvoznice pri parkirišču za tovornjake. Star odsek glavne ceste od obvoznice do Rečiškega mostu pa nameravajo zapreti za promet. Del regionalne ceste, ki je do začetka gradnje obvoznice Lesonit delila na dva dela, bo namreč po končani gradnji obvoznice postal last tovarne Lesonit, saj je državna direkcija za infrastrukturo z menjalno pogodbo s tovarno od nje pridobila zemljišča za gradnjo novega cestnega odseka.

Ob zapornicah semafor

Povsem novo podobo je dobil tudi odsek ceste ob trnovskih zapornicah. Stanovanjski hiši ob cesti na tem delu, iz katerih so že pred časom stanovalce izselili v nadomestne gradnje, je izvajalec del, GP Krk, že porušil, ob zapornicah pa je odsek z obvoznice proti Gubčevi ulici po novem urejen s semaforiziranim križiščem.

Izvajalci so v okviru druge faze, ki še poteka, 2,7 kilometra dolgo obvoznico že preplastili z asfaltom in uredili potrebno infrastrukturo - od obcestnih luči do pločnikov ob obvoznici.

TINA M. VALENČIČ


Najbolj brano