V Komnu vse bolj stavijo na kolesarski turizem

Kolesarske, pohodniške in konjeniške poti v občini Komen so končno združene pod enotnimi oznakami. Turisti si lahko pri načrtovanju izleta pomagajo tudi z interaktivnim zemljevidom. V občini se zavedajo, da je to šele prvi korak k celostni turistični ponudbi.

Poleg tabel ob poteh pomaga kolesarjem tudi spletna stran s predlogi za načrtovanje poti.  Foto: Petra Mezinec
Poleg tabel ob poteh pomaga kolesarjem tudi spletna stran s predlogi za načrtovanje poti.  Foto: Petra Mezinec

KOMEN > “Dogradili smo mrežo, ki je sicer nastala že v okviru drugih projektov. Pomembno je, da smo poenotili oznake po vsej občini,” je povedal Erik Modic z Občine Komen.

Ne bodo se zarasle

Poskusov, da bi Kras prepletli s kolesarskimi potmi, je bilo v preteklosti že veliko. Vendar se je nekaj let po zaključku posameznega projekta veliko poti zaraslo, tablice so odpadle, kolesarji so bili znova prepuščeni zemljevidom, ki niso odražali stanja na terenu. To se zdaj ne bo zgodilo, saj so vključene poti, ki jih vzdržujejo in uporabljajo tudi domačini, je pojasnil Modic.

Eden od izdelkov projekta je tudi turistični zemljevid komenskega Krasa, na katerem so označene vse na terenu markirane pohodniške in kolesarske poti, pa tudi tiste, ki jih le priporočajo. “Nekatere potekajo po državnih cestah, kar zelo otežuje postopek označevanja, druge pa po drugih občinah,” je še povedal Modic.

Kolesarji pa v prostor ne prinašajo samo dobrobiti. Na nekaj nevšečnosti, ki jih povzročajo, so na zadnji seji opozorili tudi komenski občinski svetniki in policist komenske policijske postaje. Ljudi, so povedali svetniki, moti neprimerno obnašanje nekaterih kolesarjev, predvsem “trieštinov”, ki ovirajo ostale udeležence v prometu. “Velikokrat se dogaja, da po nekaj kilometrov ne moreš prehiteti kolone kolesarjev. Bojim se, da bo prej ali slej voznikom prekipelo. Poleg tega so ceste ozke in nepregledne, zaradi česar se lahko zgodi nesreča s smrtnim izidom. Zopet bodo krivi vozniki in ne kolesarji, ki ne spoštujejo pravil,” je na težavo, ki že dolgo pesti Kraševce, opozoril David Zega (ZZP). “Ljudje so nezadovoljni, saj nekateri kolesarji vozijo po celi cesti,” je stanje na terenu opisal tudi policist Erik Fabčič, a izdajanje kazni je dvorezen meč, saj se kolesarski turisti v tem primeru ne bodo več vrnili: ”Prepričan pa sem, da policijska patrulja ukrepa, če opazi take kolesarje.” Bandelli pa je ponovil, da komenska občina postaja kolesarjem prijazna: “Sem za preventivo. Predlagal bi, da bi postavili opozorilne table, ki bi prepovedovale vožnje vštric.”

Z avtobusa na kolo

Meje občine so tudi meje kolesarskih poti, zato v Komnu poudarjajo, da je to le prvi, a pomemben korak k celostni kolesarski ponudbi na Krasu. Želijo si, da bi se enotnemu označevanju pridružile tudi druge občine.

V okviru projekta je nastala nova spletna stran, na kateri lahko obiskovalec načrtuje možne poti.

Projekt je stal dobrih 23.000 evrov, del denarja je dobil iz programa razvoja podeželja za obdobje 2007-2013.

V občini imajo še veliko ciljev, je povedal župan Marko Bandelli. Poleg novih konjeniških poti in ureditve posebnega dela ceste, ki bi bil namenjen kolesarjem, si bodo prizadevali za povezovanje s sosednjimi občinami. “Na poletni avtobus, ki vsako leto vozi med Devinom in Štanjelom, bomo skušali privabiti turiste, ki bi si za en dan izposodili kolo in tu preživeli dan. Cilj je, da bi turisti tu ostali več časa.” je še povedal župan.

Prizadevajo si, da bi v prihodnosti uvedli poseben pas za kolesarje: “V občinskem prostorskem načrtu smo predvideli gradnjo kolesarskih pasov na regionalnih cestah. Težava lahko nastane pri zemljiških nakupih, predvsem od agrarnih skupnosti.”

PETRA MEZINEC


Najbolj brano