Terčon: Uporabili bomo vsa pravna sredstva, da preprečimo to norijo

V okviru javne razgrnitve so popoldne v Sežani pripravili javno obravnavo državnega prostorskega načrta slovenskega dela odseka železniške proge Trst-Divača. Načrt predvideva enajst kilometrov proge, od katerih 3,8 kilometra v predorih. Občani so imeli vrsto pripomb, župan Davorin Terčon pa je poudaril, da občina nasprotuje predlagani trasi v celoti.

Sežančani so imeli vrsto pripomb, župan Davorin Terčon pa je 
poudaril, da občina nasprotuje predlagani trasi v celoti. Foto: Leo Caharija
Sežančani so imeli vrsto pripomb, župan Davorin Terčon pa je poudaril, da občina nasprotuje predlagani trasi v celoti. Foto: Leo Caharija

SEŽANA > Javna obravnava je potekala v okviru javne razgrnitve državnega prostorskega načrta, ki bo trajala do 29. maja. Že v sredo pa bo na vrsti podobna javna obravnava v Divači. Največ pripomb na načrt je bilo sicer pričakovati v Sežani, kjer naj bi potekal večji del načrtovane proge.

Razgrnitev je bila dobro obiskana, domačini pa so praktično soglasno izrazili močne dvome in nasprotovanje projektu. Posamezniki so opozarjali na posege v njihove krajevne skupnosti, državi pa so očitali, da so jo polna usta o pomenu ohranjanja Krasa, resnica pa da je bistveno drugačna.

Eden glavnih razlogov za umestitev sodobne železnice, ki bi omogočala hitrosti vlakov do 250 kilometrov na uro, je navezava na evropsko prometne koridorje s ciljem zagotovitve sodobne, visoko zmogljive proge tako za potniški kot tovorni promet. Trasa, katere pobudnik in investitor je ministrstvo za infrastrukturo, predvideva novo progo v dolžini enajst kilometrov, poleg tega pa še ureditev železniškega vozlišča v Divači ter še nekaterih deviacij.

Možni varianti bi potekali severno oziroma južno od sedanje trase avtoceste, pri čemer sta z okoljskega vidika obe sprejemljivi, vendar se načrtovalci nagibajo k južni varianti, in sicer tako zaradi navezave na nadaljevanje proge proti Ljubljani kot zaradi tega, ker bi severna inačica zahtevala dodatna prečkanja avtoceste.

Splošno vzdušje je povzel sežanski župan Terčon, ki je poudaril, da občina nasprotuje celotni trasi in da bodo uporabili vsa pravna sredstva, da preprečijo to "norijo". Župan je spomnil, da je Kras skoraj v celoti vključen v varovana območja Nature 2000, domačini pa razen omejitev od tega nimajo nič. Po drugi strani pa je država sem lahko umestila plinovod, zdaj pa želi umestiti še najsodobnejšo železnico. Terčon je prepričan še, da tovrstna proga dejansko niti ni potrebna, ampak bi zadostovala posodobitev obstoječe dvotirne železnice, ki bi jo lahko izpeljali brez konflikta z lokalno skupnostjo.

Predstavnik države Ljubo Žerak je odvrnil, da povsem brezkonfliktne trase v Sloveniji ni, da pa je pri načrtovanju tovrstne trase treba upoštevati širši vidik povezovanja Padske in Panonske nižine. Kot je dodal, je zaradi različne funkcionalnosti nemogoče preprosto zamenjati posodobljeno dvotirno železnico s povsem novo, hitrim vlakom prilagojeno traso. Je pa hkrati napovedal, da se pripravljajo tudi načrti za posodobitev obstoječe trase.

STA


Najbolj brano