Šolarji poslej z goriškimi ali lucijskimi avtobusi?

Občina Hrpelje-Kozina je prek javnega naročila izbrala novega prevoznika šolskih avtobusov - to je podjetje Street tours -, s katerim bi pogodbo sklenila za štiri leta. Vendar čaka na izsledke revizije, ki jo je sprožil eden od neizbranih prijaviteljev, podjetje Avrigo. Slednje občini očita predvsem dajanje prednosti nižjim cenam ne pa kakovosti ponudnika ter neenakopravno obravnavo prijavljenih. Občina medtem Street tours plačuje prek okvirnega sporazuma, saj šolarji ne smejo ostati brez javnega prevoza.

Kateri prevoznik bo naslednja štiri leta vozil šolarje v Občini 
Hrpelje-Kozina, bo znano po zaključku revizije, ki jo je 
zahteval neizbrani ponudnik.   Foto: Leo Caharija
Kateri prevoznik bo naslednja štiri leta vozil šolarje v Občini Hrpelje-Kozina, bo znano po zaključku revizije, ki jo je zahteval neizbrani ponudnik.  Foto: Leo Caharija

HRPELJE, KOZINA > “Na javno naročilo so se prijavili štirje ponudniki, občinska komisija pa je izbrala podjetje Street tour iz Lucije, saj je za prevoze šolskih otrok ponudilo najnižje cene. Prejšnjemu prevozniku - novogoriškemu podjetju Avrigo - je občina plačevala 33.000 evrov na mesec skupaj z davkom, Street tours pa je ponudil ceno 18.500 evrov na mesec,” pojasnjuje Ester Renko z Občine Hrpelje-Kozina, zadolžena za področje družbenih dejavnosti. Poleg omenjenih dveh sta se prijavila še dva prevoznika, Frelih iz Žirov in prevozno podjetje Slovenskih železnic Žip storitve.

Neizbrani prevoznik sprožil revizijo

Javno naročilo je občina objavila julija, konec avgusta izbrala najustreznejšega ponudnika, a neizbrani prevoznik, novogoriško podjetje Avrigo, je v začetku septembra (ko se je pouk že začel) na Državno revizijsko komisijo vložil zahtevo po reviziji. Predvsem zato, ker ocenjujejo, da nizke cene ne zagotavljajo kakovosti in varnosti prevozov, zmotilo pa jih je še, da jih občina v zvezi s predpisano velikostjo vozil ni obravnavala enakopravno. “Zadnje čase se pri postopkih javnih naročil soočamo s pojavom nelojalne konkurence. Menimo namreč, da je ponujanje nižjih cen v neposredni povezavi z vprašanjem izpolnjevanja varnosti prevoza in tudi zakonskih zahtev na področju delovnopravnih, okoljskih in drugih obveznih predpisov. Ker ocenjujemo, da se je potrebno zoper ta pojav odzvati tudi pravno, smo se odločili za vložitev zahtevka za revizijo,” sprožitev revizije utemeljujeSandi Brataševec, vodja komercialnega sektorja pri Avrigu. Ocenjuje, da so občine, kot kaže, v želji po zniževanju stroškov zaradi uravnoteženja svojih proračunov pripravljene sprejeti vsako ponudbo, tudi če je jasno, da na dolgi rok ponujene cene niso realne in avtobusnim prevoznikom ne omogočajo preživetja na trgu.

Kot drugi razlog za revizijo Brataševec navaja: “Občina je v javnem naročilu predpisala najvišje dovoljene dimenzije vozil, ki smo jih sami dosledno spoštovali, vendar pa ostali ponudniki tega niso upoštevali, občina pa tega ni preverjala, zato pa nas je postavila v neenakopraven položaj z ostalimi, kar pomeni, da je bilo kršeno eno izmed temeljnih načel javnega naročanja, načelo enakopravne obravnave ponudnikov.”

Na občini zaključek revizije pričakujejo do konca leta, tedaj se bodo na očitke tudi ustrezno odzvali, medtem pa so morali primerno poskrbeti za prevoze 194 šolarjev, ki se vozijo iz daljnih in bližnjih vasi v Hrpelje v šolo in nazaj: od Golca, Javorja, Brezovega Brda, Rodika, Beke, Ocizle do bližnjih vasi, kot so Materija, Obrov, Krvavi Potok in druge.

Šola zadovoljna z novim prevoznikom

Med čakanjem na rezultate revizije so se na občini znašli tako, da so s Street toursom na podlagi postopka s pogajanji brez predhodne objave sklenili okvirni sporazum, za kar so dobili soglasje odgovornega ministrstva. Štiriletno pogodbo bodo sklenili na podlagi poleti začetega postopka izbire prevoznika ali, če bo treba, ponovljenega postopka javnega naročanja. Na drugi strani pa uporabniki šolskih prevozov nimajo nobenih pripomb. “Z novim prevoznikom smo zelo zadovoljni, njegovo vodstvo je zelo odzivno, vozniki prilagodljivi, vozila nova, varna,” seznanja ravnatelj osnovne šole v Hrpeljah Sebastijan Mavrič. Pojasnjuje še, da so bili tudi s podizvajalci prejšnjega prevoznika, podjetja Avrigo, ki so bili lokalni prevozniki, zadovoljni. Vendar, kot je seznanjen ravnatelj in kar nam potrjuje tudi Renkova, se na zadnji razpis slednji niso prijavili, “pa čeprav so imeli možnost tokrat se prijaviti samostojno, saj je bil razpis zasnovan po manjših sklopih oziroma po prevoznih linijah,” sklene Renkova.

Sicer ima hrpeljsko-kozinska občina dobro razdelan načrt šolskih prevozov, s katerim zagotavljajo večjo ekonomičnost prevozov, pet namesto prejšnjih sedem linij ter krajši čas.

Mavrič pojasnjuje, da je zato dala izdelati posebno študijo: “Naše šolarje pet vozil, največje je 50-sedežni avtobus, ki vozi iz Javorja in pobira ob cesti v Hrpelje, razvozi v zelo kratkem času. Zjutraj jim pred sedmo uro ni treba na avtobus, po koncu pouka pa se vsi vozači odpeljejo v že 25 minutah. Če bodo prevoznika zamenjali, pričakujemo, da bo enako kvaliteten in zanesljiv, kot je zadnji.”

LEA KALC FURLANIČ


Najbolj brano