Sodobna železniška infrastruktura bo čakala še na drugi tir

Novo leto bo Divačanom prineslo olajšanje, saj bodo po dolgem času oviranega dostopa v mesto prek začasnega mostu nad železnico vendarle lahko zapeljali po novem nadvozu. Gradbeniki so ga zgradili na mestu starega, ker so pod njim razširili železniške tire. V sklopu obnove železniške postaje so zgradili še en nadvoz in dva podhoda, podaljšali perone in tire, do konca maja pa jih čaka še nekaj del.

Delavci polagajo tlak na novem peronu, ki bo segal od postaje do drugega nadvoza (v ozadju fotografije, naprej od  nadvoza na Kraški cesti). 
 Foto: Lea Kalc Furlanič
Delavci polagajo tlak na novem peronu, ki bo segal od postaje do drugega nadvoza (v ozadju fotografije, naprej od nadvoza na Kraški cesti).  Foto: Lea Kalc Furlanič

DIVAČA > Hrup gradbenih strojev in tovornih vozil, prah in oviran promet so v Divači stalnica, ki zadnjih 15 mesecev ovira življenje in gibanje tamkajšnjih prebivalcev ter prehodnih voznikov po lokalnih cestah proti Lokvi ali Sežani.

Eden največjih gradbenih podvigov v državi

Infrastrukturno ministrstvo namreč obnavlja divaško železniško postajo. Dela, vredna približno 45 milijonov evrov, sofinancira EU, slovenska železniška infrastruktura pa bo z njimi dobila sodobno stičišče, kjer se srečujejo vlaki iz treh smeri - iz Ljubljane, Italije in Kopra. Slednja trasa je (do izgradnje drugega tira) enotirna, ostali dve pa dvotirni. Po besedah železničarjev se skozi Divačo povečujeta tako tovorni kot potniški promet.

“Železniške tire v Divači smo razširili s prejšnjih treh na šest, kar bo preprečevalo zastoje na železnici, ki so nastajali zaradi premeščanja vlakov na proste tire, skrajšalo vozni čas ter omogočilo večjo varnost v prometu,” je za Primorske novice v Divači povedal odgovorni vodja del Veljko Flis iz Železniškega gradbenega podjetja, ki opravlja dela skupaj s podjetjem GH holding. Flis je še pojasnil, da je obnova železniške infrastrukture v Divači trenutno eden največjih gradbenih projektov v Sloveniji. Končan bo predvidoma do konca maja prihodnje leto.

Obnova v številkah: 15 mesecev že traja obnova železniške postaje in tirov v Divači, končana bo predvidoma konec maja 2015; 75.000 kubičnih metrov materiala so že izkopali; 4000 kubičnih metrov betona so že vgradili; 80 delavcev, 12 tovornjakov in 6 velikih bagrov je povprečno vsak dan na gradbišču.

Po novem letu po novem mostu

Poleg širitve tirov so v Divači zgradili še dva nadvoza, enega na magistralni cesti Ljubljana-Koper, drugega pa na Kraški cesti, ob vhodu v mesto. Slednji stoji na mestu, kjer je prej oba dela naselja povezoval star, pol kamniti pol betonski most. “Novi most bo sicer malo višji, ker mora biti po standardih električna napeljava oziroma vozna mreža, kakor ji rečemo, više, kot je bila prej pod starim mostom, vendar smo prepričani, da razlike ne bo opaziti, saj je minimalna,” je povzel občinski svetnik Dobrivoje Subić, ki je koordinator med investitorjem oziroma izvajalci, Slovenskimi železnicami in Občino Divača.

Začasni most na Kraški cesti, ki je prometu služil v času gradnje novega, bodo razstavili v začetku leta, ko bo po novem nadvozu lahko promet stekel dvosmerno, s tem pa bo tudi konec zastojev in čakanja pred semaforjem.

Podhodi imajo dvigala za invalide

Poleg tega, da širijo tire in gradijo dva nova nadvoza, gradijo še dva podhoda za pešce in kolesarje pod železnico. “Podhod, ki bo povezal center Divače z Gabrovim naseljem, smo že končali. Ima štiri vhode, dva na osrednjem, otočnem peronu, dva ob robu tirov. Opremljen bo s štirimi dvigali za funkcionalno ovirane osebe, razsvetljavo in nadzornimi kamerami,” še navaja Flis. Na ministrstvu za infrastrukturo so pojasnili, da je vrednost del za ta podhod 1,43 milijona evrov (z ddv).

Drugi podhod, ob železniški postaji, bo stal 0,9 milijona evrov. Omogočal bo varen dostop za potnike do osrednjega, otočnega perona.

Gradili bodo še podhod Gregorja Žiberne, ki bo povezoval središče Divače z Divaško jamo, zaradi te novogradnje bodo podrli kretniško postavljalnico iz časa gradnje Južne železnice (1857). Za potrebe širitve tirov pa so pred dobrim letom in pol na postaji porušili tudi 150 let star vodni stolp iz klesanega kamna, na njegovem mestu bodo položili slepi tir. “Občina si bo prizadevala vodni stolp ponovno postaviti, primerno mesto zanj bi bilo v bližini Kraške ceste, ob tirih,” zatrjuje Subić.

Daljši peroni in postajni tiri

Vodja gradbišča Duško Davidovič opiše strukturo novih objektov: “Montažnih konstrukcij nismo uporabili, vsi objekti, tudi velik oporni zid ob hišah v Ulici Ludvika Požrla, so monolitne armiranobetonske konstrukcije, ki smo jih naredili na mestu samem, beton smo vozili iz betonarne v Lažah. Material iz izkopov smo odpeljali na deponije, za kar smo imeli okoljevarstvena soglasja, nekaj smo ga reciklirali in uporabili za tamponiranje, nekaj pa za zasutje občinskih gradbenih jam.”

Poleg nadvozov in podhodov ter novih tirov gradijo tudi povezavo na drugi tir do Kopra ter krožišče pri nadvozu na Kraški cesti. Perone so v skladu z evropskimi standardi podaljšali na več kot 400 metrov, kar pomeni, da bodo na divaški postaji lahko ustavljali tudi vlaki s 15 vagoni. Podaljšali bodo tudi postajne tire, z zdajšnjih 450 na kar 1000 metrov. Na stavbi železniške postaje pa so odstranili star nadstrešek, ki ga bodo nadomestili z novim, večjim.

“Zadovoljni smo, da se v tem času niti na postaji niti na tirih ni zgodila nobena nesreča in da ni bilo večjih zastojev vlakov. Ta obnova je res velika obremenitev za Divačo, vendar je in bo, poleg posodobitev na železnici, prinesla tudi nekatere ureditve našega urbanega okolja, pa tudi zaposlitve,” sklene Subić.

LEA KALC FURLANIČ


Najbolj brano