Sežanski dijaki ustanavljajo mednarodno učno podjetje

Dijaki Šolskega centra Srečka Kosovela Sežana bodo z vrstniki iz Belgije, Latvije in Estonije ustvarili mednarodno učno podjetje. Podjetništvo v šolah se iz sežanske gimnazije širi tudi na druge šole po Sloveniji, saj je letos po vseh gimnazijah začel veljati učni program kreativnega podjetništva, ki so ga zasnovali v Sežani.

Mojca Železnik Buda, Patricija Kastelic Volf, doc. dr. Jana 
Žnidaršič in Maja Prešeren so avtorice programa Kreativno 
podjetništvo, novosti v slovenskem učnem prostoru.  Foto: Petra Mezinec
Mojca Železnik Buda, Patricija Kastelic Volf, doc. dr. Jana Žnidaršič in Maja Prešeren so avtorice programa Kreativno podjetništvo, novosti v slovenskem učnem prostoru.  Foto: Petra Mezinec

SEŽANA > V Šolskem centru Srečka Kosovela v Sežani so opravili pionirsko delo ne samo na področju uvajanja izobraževanja aranžerskih tehnikov, temveč orjejo ledino tudi pri vključevanju podjetništva v gimnazijski program.

Kreativno podjetništvo se je rodilo v Sežani

Potem ko so leta 2008 kot prvi v Sloveniji uvrstili predmet Kreativno podjetništvo med izbirne predmete za gimnazijski program, se zdaj priključujejo posebnemu projektu EU-prenuers, ki deluje pod okriljem programa Erasmus+ Erasmus+ kot ukrep Ka2-strateška partnerstva. Dijaki bodo skupaj s sovrstniki iz Belgije, Latvije in Estonije oblikovali mednarodno podjetje.

“Dijaki se bodo usposabljali v različnih državah. Oktobra se ena skupina že odpravlja v Latvijo. Ustanovili bodo svoje podjetje v sodelovanju z vrstniki iz drugih držav. Virtualno bodo morali poslovati in razvijali idejo, potem se bodo znova dobili in naredili še marketinško strategijo,” pojasni koordinatorka projekta Maja Prešeren.

Sežanski učni načrt za vso Slovenijo

Sežanska šola je postal član strateškega partnerstva predvsem zaradi edinstvenega primera dobre prakse - učnega načrta Kreativno podjetništvo, ki so ga razvili prav na Šolskem centru Srečka Kosovela Sežana, v sodelovanju z Univerzo v Ljubljani ter pod drobnogledom Zavoda RS za šolstvo. Avtorice učnega načrta, ki ga je leta 2012 potrdil tudi republiški strokovni svet, so dr. Jana Žnidaršič, docentka na Ekonomski fakulteti v Ljubljani (in nekdanja dijakinja sežanske gimnazije), ter profesorice na sežanski srednji šoli Mojca Železnik Buda, Patricija Kastelic Volf in Maja Prešeren.

Recenzijo učnega načrta sta opravila Blaž Zupan in Tanja Batistič, z letošnjim šolskim letom pa jepredmet Kreativno podjetništvo del kurikula vseh slovenskih gimnazij kot izbirni predmet.

Mednarodno okolje za dijake izziv

Te dni so v Sežani gostili partnerje iz sorodnih institucij, s katerimi so postavili smernice za naslednje mesece. “Učenje podjetništva je izjemno pomembno. Podjetništvo zagotavlja službe. Če gospodarstvo dobro deluje, potem je tudi denar za javne finance. V Evropi potrebujemo več podjetništva v šoli,” je povedal Jef de Ridder s tehnične srednje šole iz Zandhovna v Belgiji. Nad projektom je navdušen, saj pomeni korak naprej od sicer že utečenega sodelovanja z manjšimi podjetji v domačem okolju: “Stik z mednarodnim okoljem bo dijake spodbudil k še bolj profesionalnemu delovanju in sodelovanju z vrstniki iz drugih držav, ki jih ne poznajo.”

Med obiskom Sežane so gostje iz tujine in slovenski sodelavci projekta obiskali sežanski podjetniški inkubator, kjer jih je sprejel direktor Stojan Gorup, Park Škocjanske jame, kjer jim je vodja službe za raziskovanje in razvoj mag. Vanja Debevec predstavila letošnji nov projekt, Erasmus+, v okviru bodo dijaki in zaposleni v parku raziskovali kraške vodne vire, in Območno obrtna podjetniško zbornico Sežana, ki s Šolskim centrom in partnerji iz Italije in Hrvaške sodeluje v strateškem partnerstvu Erasmus+ EARN, ki predvideva razvoj modela praktičnega usposabljanja za kamnoseke na višješolski ravni.PETRA MEZINEC


Najbolj brano