Selitev geodetske pisarne se je začela

Čeprav s prepovedjo fotografiranja in razlago, da gre za interno zadevo državne geodetske uprave, so včeraj iz bistriške geodetske pisarne v postojnsko pisarno začeli seliti obsežne arhive. To je tudi začetek selitve bistriške pisarne, ki bo s 1. oktobrom začela delovati na novi, predvsem pa brezplačni lokaciji v bistriškem Domu na Vidmu.

Iz bistriške geodetske pisarne so včeraj v postojnsko pisarno začeli seliti  arhive, ki naj bi 
med drugim zajemali tudi dragocene karte vse od časa Marije Terezije dalje. Foto: Tina M. Valenčič
Iz bistriške geodetske pisarne so včeraj v postojnsko pisarno začeli seliti arhive, ki naj bi med drugim zajemali tudi dragocene karte vse od časa Marije Terezije dalje. Foto: Tina M. Valenčič

ILIRSKA BISTRICA > “Selitev arhivov v Postojno je povezana z racionalizacijo dela. Tu, v ilirskobistriški geodetski pisarni, plačujemo visoko najemnino, celo obratovalni stroški so zelo visoki, v Postojni pa imamo znotraj pisarne na razpolago dodaten prostor, ki ga lahko izkoristimo za hrambo arhivov,” je včeraj po začetnem prepričevanju, da je selitev arhivov sicer njihova notranja zadeva in da bi s fotografiranjem lahko posneli tudi osebne podatke v arhivih, selitev arhivov pojasnjeval Janez Slak iz glavnega urada republiške geodetske uprave (Gurs).

Selitev s 1. oktobrom

Racionalizacija poslovanja v duhu varčevalnih ukrepov je tudi uradni vzrok za celotno selitev bistriške geodetske pisarne. To bodo, kot smo že poročali, s 1. oktobrom preselili iz sedanje lokacije na Vojkovem drevoredu v bistriški Dom na Vidmu. S tem pa bodo - tako Slak - bistveno zmanjšali stroške.

Pisarno v Domu na Vidmu naj bi jim bistriška občina namreč dala na voljo brezplačno, medtem ko so za najemnino geodetske pisarne na sedanji lokaciji na leto plačevali okvirno 28.000 evrov, je pojasnil Slak.

Skupaj s pisarno pa naj bi se na novo lokacijo preselil le del bistriških delavk. Konkretneje ena od štirih zaposlenih v pisarni, preostale tri pa se bodo začele voziti na delo v Postojno. “Tudi s plačilom njihovih potnih stroškov, za kar računam, da bi znašali med 3000 in 5000 evri na leto, bo prihranek velik,” je izračunal Slak. Gurs namreč za najemnino postojnske pisarne odšteje na leto približno 17.000 evrov. Skupaj s potnimi stroški zaposlenih in tudi z obratovalnimi stroški, ki jih bo za novo lokacijo kljub brezplačni najemnini moral plačevati Gurs, pa še vedno ne bi dosegli sedanje letne najemnine bistriške pisarne, je prepričan Slak.

Za občne se s selitvijo geodetske pisarne ne bo nič spremenilo, odgovarja Slak na številne pomisleke krajanov Ilirske Bistrice. Ti se po krčenju davčne uprave pred leti in po nameri o ukinitvi možnosti opravljanja vozniških izpitov v domači občini bojijo, da gre zgolj za še eno potezo, ki jim bo skrčila raven uslug v domačem kraju in jih oropala še tistih nekaj uradov, ki so po različnih racionalizacijah ostali v Ilirski Bistrici.

“Zagotavljam, da bo raven storitve ostala enaka. V Ilirski Bistrici bo ostala najmanj ena delavka, po potrebi pa se jih bo sem razporedilo tudi več,” je povedal Slak. Tako je bilo, je zatrdil, denimo, tudi v času informativnega izračuna nepremičninskega davka in pri podobnih zadevah. “Ko bo potreba po okrepitvah, bo pač prišlo sem več ljudi. Vse v skladu s tem, da se pri nudenju uslug za občane Bistrice ne bo nič spremenilo,” je zagotovil Slak.

Racionalizacija in varčevanje v državni upravi nasploh ne pomenita le zmanjševanja stroškov z združevanjem posameznih pisarn ali izjemoma selitev v cenejše prostore, pač pa tudi prepoved novih zaposlitev v javnem sektorju. Zato se Bistričani bojijo tudi dejstva, da bi geodetsko pisarno v Ilirski Bistrici dokončno ukinili, ko bi tamkajšnja zaposlena odšla v pokoj.

Slak je namreč že pred časom napovedal upokojitev ene zaposlene v bistriški pisarni. Sedaj pa je zatrdil, da se kaj takega, kot je zaprtje pisarne po upokojitvi zaposlene, ne bo zgodilo. “Pisarna bo ostala, to smo obljubili tudi bistriškemu županu. Sicer pa, zakaj bi si naložili stroške z opremljanjem in nameščanjem tehnologije, če bi želeli pisarno zapreti?” je še zagotovil Slak.

Manj uradnih ur za občane?

Zagotovo pa se bo skrajšal delovni čas geodetske pisarne na novi lokaciji. Slak je namreč pojasnil, da bo pisarna v Domu na Vidmu delovala ob uradnih dnevih, in sicer ob enakih, “kot bistriška občinska uprava”, je pojasnil Slak. Torej ob ponedeljkih, sredah in petkih med 8. in 11. uro ter še ob sredah popoldan med 12. in 16.30 uro.

Če bo tako, pomeni, da bo pisarna delovala en dan manj. Skrčile pa se bodo tudi dnevne ure delovanja. Uradne ure geodetske pisarne do sedaj so bile vsak delovnik, razen ob četrtkih, pisarna pa je bila občanom na voljo tudi v popoldanskem in ne le dopoldanskem času.

TINA M. VALENČIČ


Najbolj brano