S pršutom, fuži, joto na svetovno razstavo

Prvo izobraževanje za turistične delavce, ki bodo predstavljali Istro in Kras na svetovni razstavi Expo v Milanu, je potekalo v Lipici. Na njem je Marijana Sikošek iz Turistice tečajnikom podala znanje o tehnikah nastopanja in veščinah, ki so nujne za uspešen nastop na sejmih.

Za uspešnejši nastop na svetovni razstavi Expo se turistična regija Istra in Kras pripravlja tudi z usposabljanjem svojih turističnih delavcev. Foto: Bogdan Macarol
Za uspešnejši nastop na svetovni razstavi Expo se turistična regija Istra in Kras pripravlja tudi z usposabljanjem svojih turističnih delavcev. Foto: Bogdan Macarol

LIPICA, PORTOROŽ>Svetovne razstave Expo, ki jih organizirajo od leta 1851, so prireditve, namenjene predstavljanju dosežkov posameznih držav mednarodni javnosti. Ker so res globalni dogodek in poleg splošne predstavitve omogočajo tudi uspešno turistično promocijo, se Slovenija na letošnji Expo resno pripravlja. Od 1. maja do 31. oktobra se bo v Milanu predstavilo 144 držav, po ocenah pa ga bo obiskalo 20 milijonov ljudi, oziroma dnevno približno 160.000.

Letošnje geslo: Nahraniti planet

Letošnja tema je hrana in trajnostni razvoj, geslo razstave pa je Nahraniti planet, energija za življenje. Slovenija je dobila izjemno atraktivno lego v središču razstave, tik poleg Italije in Avstrije, kjer se pričakuje, da se bo pod njenimi petimi lesenimi paviljoni dnevno zaustavilo vsaj 7000 obiskovalcev. Naša država se bo predstavila s petimi krovnimi zgodbami: sol, čebele in med, pohodništvo in kolesarstvo, termalna in mineralna voda ter merjenje ogljikovega dioksida.

Slovenija se bo na Expu predstavila s petimi krovnimi zgodbami: sol, čebele in med, pohodništvo in kolesarstvo, termalna in mineralna voda ter merjenje ogljikovega dioksida.

Medtem ko Spirit Slovenija zbira prijave zainteresiranih za predstavitve na razstavi še do 15. marca, so se sprožile aktivnosti tudi na nižjih ravneh. Turistična regija Istra in Kras, ki se bo predstavila prva, od 1. do 15. maja, je za svoje turistične delavce pripravila posebno izobraževanje.

Prvo je bilo v Lipici, naslednji teden pa sledi še eno v Portorožu. Na njem odgovorni iz lokalnih turističnih organizacij predstavljajo turistično ponudbo območja, Marijana Sikošek iz Turistice pa tečajnike uči o tehnikah nastopanja in veščinah, ki so nujne za uspešen nastop na sejmih in drugih promocijskih dogodkih.

Fritaja, fuži in še kaj

“V Milanu nas bo dnevno od osem do 16 informatorjev. Poleg nastopov naših folklornih in pevskih skupin se bomo v okviru ponudbe Jezerška, ki je bil izbrani gostilničar, predstavljali tudi z našimi vini in hrano, med drugim bodo na jedilniku kraški pršut in zašink, frtalja s šparglji, fuži s tartufi in oljčnim oljem, pedoči, mineštra z bobiči, jota ter polenta s teranovim točem,” je povedala Tamara Kozlovič iz TIC Koper, ki je zadolžena za razstavno koordinacijo.

Nad vzpostavljenimi tesnejšimi stiki znotraj turistične regije, ki je lani z dobrima dvema milijonoma prenočitev imela skoraj četrtino vseh nočitev v državi, so zadovoljni tudi turistični delavci Krasa in Brkinov. “Za nastop na Expu pripravljamo skupni katalog ponudbe, ki nam bo prav prišel tudi v turistični sezoni, ki je pred vrati. Izkušnje od drugod kažejo, da ima Expo dolgoročen učinek in takega se nadejamo tudi pri bodočem skupnem obravnavanju in zadovoljevanju pričakovanj turistov,” je še dodal Tom Ločniškar iz TIC Sežana.

BOGDAN MACAROL


Najbolj brano