Poček privlači dirkače

Voznikom rally vozil, ki v Sloveniji nimajo tako rekoč kje legalno vaditi, se zdi primeren teren vojaško vadišče Poček. Čeprav to ni izvzeto iz naravnega okolja, lahko izkoristijo občinsko cesto, kjer vožnja ni prepovedana. Na ministrstvu za obrambo so pri izdajanju dovoljenj za uporabo vadišča za takšne namene vseeno precej zadržani, kar gre pripisati tudi zaostrenim odnosom z lokalnim prebivalstvom.

Tako ministrstvo za obrambo ki je lastnik vojaškega vadišča kot občina Postojna sta dovolila izvedbo testiranja rally vozil na občinski cesti mimo smetišča poti Prestranku.
 Foto: Veronika Rupnik Ženko
Tako ministrstvo za obrambo ki je lastnik vojaškega vadišča kot občina Postojna sta dovolila izvedbo testiranja rally vozil na občinski cesti mimo smetišča poti Prestranku.  Foto: Veronika Rupnik Ženko

POSTOJNA > Nekatere krajane, ki živijo pod vojaškim vadiščem Poček, je zmotilo, ko so pred dnevi namesto hrupa, ki ga ob vojaških vajah povzroča vojska, za spremembo poslušali grmenje tekmovalnih vozil, ki so tukaj izvajala testiranje pred rallyjem. Sprašujejo se, ali bo Poček z razlago, da je zaradi vojaških aktivnosti že delno degradirano območje, pa čeprav je sicer gozd, postal nekakšen neformalni poligon tudi za tovrstne dejavnosti.

Za občino nič neprimernega

Nadzor nad tem, ali vožnje res potekajo le po cestah ali tudi po stranpoteh, torej po naravnem okolju, kjer je v skladu z zakonom o ohranjanju narave vožnja z motornimi vozili prepovedana, pa je - ne le na Počku - zelo težak. Še posebej, ko gre za dirkanje, ki predhodno ni organizirano oziroma prijavljeno in zanj niso pridobljena ustrezna dovoljenja.

V Športnem društvu HG iz Idrije, ki je konec novembra organiziralo testiranje rally vozil na Počku, so nam povedali, da so za njegovo izvedbo pridobili vsa potrebna dovoljenja, to je dovoljenje ministrstva za obrambo kot lastnika in dovoljenje občine za zaporo lokalne ceste. To so nam potrdili tako na občini kot na ministrstvu in tudi na Policijski upravi Koper.

“Glede na to, da gre za lokalno cesto, ki je tudi sicer namenjena prometu, v tem ne vidimo nič neprimernega. V nasprotnem primeru dovoljenja vlagatelju gotovo ne bi dali,” so nam odgovorili na postojnski občini.

Interni dogodek

Predsednik društva Igor Kacin je poudaril, da so štiri tekmovalna vozila svoje testiranje izvajala izključno na lokalni cesti in ne v naravnem okolju, po zaključku pa so cesto uredili v prvotno stanje. Na vprašanje, zakaj društvo dogodka ni prijavilo na policiji, niti pridobilo dovoljenja upravne enote, pa je odgovoril, da po njihovi oceni to ni bilo potrebno, saj ni šlo za javno športno prireditev, temveč za dogodek povsem internega značaja. Namenjen je bil le članom društva, ki nastopajo na državnih prvenstvih v rallyju.

Prav tako je zanikal, da bi ob tem prihajalo do večjega hrupa. Poleg tega je Kacin navedel, da je iz odločbe občine izhajalo, da je bila v vednost posredovana tudi policiji, gasilcem, zdravstvenemu domu, krajevni skupnosti in medobčinskemu inšpektoratu ter redarstvu.

Kacin je ob tem izpostavil, da za testiranja vozil na makadamu tako rekoč nikjer v Sloveniji ni ustreznega poligona. “Kmalu takšnih testiranj ne bomo imeli več kje organizirati.” Območje Počka se mu zdi primerno, saj gre za poligon, ki je obenem dovolj oddaljen od naselij.

Neurejeno in težko nadzorljivo področje

“Če se prodajajo motorji, štirikolesniki in podobna vozila in če država od tega pobira davke, potem mora voznikom omogočiti tudi, da nekje legalno vozijo in vadijo. Takih območij ni, zato se te dejavnosti izvajajo razpršeno na velikih območjih in jih je težko, če že ne nemogoče nadzorovati. Bolje bi bilo, da bi imeli temu namenjene poligone, kjer bi bil omogočen tudi nadzor,” se strinja tudi gozdarska inšpektorica Alenka Čar Seražin, ki dela v inšpekcijski pisarni v Postojni.

Ali bi bilo območje Počka za to primerno, se ne želi opredeljevati. “Tukaj se pojavlja veliko različnih interesov, ki bi jih bilo treba med sabo uskladiti. To pa ni v domeni gozdarske inšpekcije.” Gozdarska inšpekcija sicer v omenjenem primeru inšpekcijskega postopka še ni zaključila.

Policisti Policijske uprave Koper so letos do konca oktobra izrekli enajst glob zaradi kršitev predpisov o vožnji z motornimi vozili v naravnem okolju. Prav toliko so jih izrekli tudi v enakem obdobju lani. Približno polovico odkritih storilcev prekrškov predstavljajo vozniki motornih koles “motokros”, drugo polovico pa vozniki terenskih vozil oziroma drugih avtomobilov. Letos med kršitelji ni bilo voznikov rally voženj. Na policiji še pravijo, da je območje kršitev različno, v nekaterih primerih jih o njih obvestijo lovci, nekatere prekrške pa odkrijejo pri patruljiranju ali v posebnih poostrenih nadzorih. Koprska območna enota gozdarske inšpekcije pa je letos zaradi prekrškov, povezanih z vožnjo v gozdovih, izrekla 17 ukrepov.

Ministrstvo uporabo zaračuna

Na ministrstvu za obrambo smo izvedeli, da je bilo dovoljenje Športnem društvu HG iz Idrije edino dovoljenje, ki so ga letos izdali za testiranje rally vozil na Počku, medtem ko so za Cerklje na Dolenjskem izdali dve dovoljenji.

Uporabo vojaškega vadišča je ministrstvo dovolilo za plačilo, ki izhaja iz cenika uporabe vojaških vadišč. V skladu s tem je za najem vojaškega zemljišča za različne enkratne nevojaške dogodke določena cena 42,46 evra (na hektar/dan). Slovenska vojska uporablja vojaška vadišča predvsem za urjenje pripadnic in pripadnikov. Zaradi odprtosti in dobrih odnosov s civilnimi organizacijami in društvi pa občasno, ob prostih terminih, omogočimo njihovo uporabo civilni javnosti. Takšnih dogodkov ni veliko, v povprečju manj kot deset na leto na posameznih poligonih oziroma vadiščih,” so nam pojasnili na ministrstvu. Dovoljenje izdajajo za različne športne prireditve, taborjenja, tekmovanja, vaje, ...

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano