Po tirih v Ljubljano šele jeseni

Poldrugo leto po žledolomu potnike iz Ilirske Bistrice proti Ljubljani namesto vlakov še vedno vozijo nadomestni avtobusi. Na Slovenskih železnicah pravijo, da bo potniški promet po tirih do Ljubljane normalno stekel šele jeseni.

Iz Ilirske Bistrice proti Ljubljani vsak dan potnike odpelje 
devet nadomestnih avtobusov. Foto: Tina M. Valenčič
Iz Ilirske Bistrice proti Ljubljani vsak dan potnike odpelje devet nadomestnih avtobusov. Foto: Tina M. Valenčič

ILIRSKA BISTRICA > “Seveda komaj čakam, da se v promet vrnejo vlaki, ker je vožnja z njimi udobnejša in krajša. Vidim, da si tega želijo tudi potniki, “ je na bistriški postaji čakajoč na avtobus, ki okrog 13. ure namesto vlaka vsak dan pelje potnike do Ljubljane, dejal Bistričan Ervin Štemberger. Potnikov, ki bi se v smeri proti Ljubljani odpravili z vlakom, je bilo le za peščico in Ervin Štemberger je dejal, da jih tudi sicer ni veliko, ker vožnja traja bistveno dlje in se jim niti ne splača.

Pritrdila mu je tudi potnica, ki je povedala, da je zaradi del na tirih in prometne nesreče na cesti nekoč avtobus zamudil za debelo uro. Deloma pa vožnja traja dlje tudi zaradi poti avtobusa po stari cesti in ustavljanja na vmesnih železniških postajah. “Če se že moram voziti v druge kraje, potem želim nekaj več pravočasnosti, da o udobju ne govorim,” je dejala. Ne nazadnje javni prevoz niti ni zelo poceni. Enosmerna vozovnica od Ilirske Bistrice do Ljubljane stane nekaj več kot sedem evrov. “Za ta denar pa že pričakujem, da se bom pripeljala hitreje in udobneje,” pravi potnica.

Pol potnikov manj kot pred žledom

Ugotovitvam čakajočih o precej okleščenem številu potnikov pritrjujejo tudi podatki Slovenskih železni (SŽ). Janez Krivec, ki pri Slovenskih železnicah skrbi za odnose z javnostjo, je namreč povedal, da so vlaki iz Ljubljane proti Primorski v prvi polovici letošnjega leta prepeljali ker za polovico (52 odstotkov) potnikov manj kot predlani. “Število potnikov se je na določenih odsekih proge proti Primorski občutno zmanjšalo. Če primerjamo leti 2013 in 2015, se je število potnikov na odseku med Logatcem in Ljubljano zmanjšalo za 38 odstotkov, med Logatcem in Sežano za 61 odstotkov, med Pivko in Ilirsko Bistrico za 48 odstotkov ter med Divačo in Koprom za 50 odstotkov. Na omenjenih odsekih skupaj so tako Slovenske železnice od januarja do maja 2013 prepeljale dobrih 307.000 potnikov, v istem obdobju letos 52 odstotkov manj,” je pojasnil Krivec.

Eden glavnih razlogov za upad potniškega prometa z vlaki je ujma februarja 2013. Ta je sicer najbolj poškodovala progo med Borovnico in Pivko, kjer je bilo vozno omrežje za napajanje električnih vlakov skoraj popolnoma uničeno. “Skupaj bomo morali na tem odseku proge zamenjati okrog 170 kilometrov kontaktnih vodnikov in večino drugih pritrdilnih elementov na stebrih ter okrog 1300 stebrov s temelji,” je pojasnil Krivec. Čim prej pa bi radi na tem odseku uredili tudi električno omrežje.

Med Ljubljano in Ilirsko Bistrico vozita dva para direktnih vlakov. Vlaka iz Ljubljane odpeljeta ob 6.35 oziroma 15.10 in prispeta v Ilirsko Bistrico ob 7.58 ter 16.37. Iz Ilirske Bistrice proti Ljubljani pa vlaka odpeljeta ob 13.21 ter 22.12. Vse druge vlake med Ilirsko Bistrico in Ljubljano pa nadomeščajo avtobusni prevozi.

Dela zaključena šele jeseni

Konec lanskega leta so železnice sicer popravile vozno omrežje na odseku med Koprom oziroma Sežano in Logatcem in od tedaj zamenjava električnih lokomotiv z dizelskimi poteka na postajah Rakek in Borovnica.

Dela so se nato nadaljevala na progi med postajama Logatec in Borovnica. Na tem odseku je po desnem tiru - gledamo v smeri proti Ljubljani - železniški promet z električno vleko stekel pred dobrim mesecem.

Tačas pa usposabljajo še levi tir, na katerem bodo zgradili temelje in postavili drogove voznega omrežja ter namestili kovinsko opremo. Avgusta naj bi zaključili z namestitvijo vodnikov na levem tiru in ga tako usposobili za vožnjo električnih lokomotiv. “Zato predvidevamo, da bo celotni odsek proge elektrificiran nekje do septembra,” je zatrdil Krivec.

Pri Slovenskih železnicah so pojasnili, da sta imeli njihovi podjetji SŽ-Tovorni promet ter SŽ-Potniški promet zaradi žleda lani za več kot 24 milijonov evrov dodatnih stroškov.

Do začetka šolskega leta vlakov še ne bo

To pa na žalost ne pomeni, da bo septembra po tirih v celoti stekel tudi potniški promet. Dijaki in študentje, za katere je vlak zelo prikladno prevozno sredstvo, se bodo morali tako že drugo šolsko leto v šolo in iz nje voziti z nadomestnimi avtobusi.

Po elektrifikaciji obeh tirov morajo namreč Slovenske železnice na določenih odsekih vozno omrežje še dokončno sanirati, kar naj bi zaključili šele jeseni. In šele tedaj bo na progi med Ilirsko Bistrico in Ljubljano normalno stekel promet z vlaki.

TINA M. VALENČIČ


Najbolj brano