Pivka Perutninarstvo kljub pritiskom na cene lani z boljšimi rezultati

Pivka Perutninarstvo je lani po nerevidiranih podatkih ustvarila 37,9 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 0,8 odstotka več kot leto prej, čisti dobiček pa je zrasel za 4,1 odstotka na 732.000 evrov. Lani so se soočili z velikim pritiskom na cene mesa, kar se nadaljuje tudi letos, je pojasnil predsednik uprave Janez Rebec.

Janez Rebec Foto: Leo Caharija
Janez Rebec Foto: Leo Caharija

PIVKA > Pivka, ki poleg svežega mesa piščancev, puranov in kuncev nudi tudi široko paleto mesnih izdelkov, se je lani soočila z velikim pritiskom trgovcev na cene mesa in izdelkov. Med najpomembnejšimi dogodki, ki so zaznamovali lansko leto, pa je Janez Rebec izpostavil še rast začinjenega programa in povečanje izvoza za 11,2 odstotka.

Največ izvozijo na Hrvaško, v Avstrijo, Makedonijo, Italijo in Srbijo, njihovi izdelki pa kupce najdejo tudi v državah, kot so Nizozemska, Švica, Poljska, Švedska, Francija, Nemčija, Velika Britanija in Belgija. Lani so na tujih trgih ustvarili 21,4 odstotka čistih prihodkov od prodaje.

Delamaris z znatno večjim dobičkom

Proizvajalec ribjih izdelkov Delamaris, ki je v lasti Pivke Perutninarstvo, je lani ustvaril 15 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 15,4 odstotka več kot leto prej, čisti dobiček pa se je zvišal za 68,3 odstotka na 611.000 evrov. “S finančnim rezultatom smo lahko zadovoljni, saj smo znatno povečali dobiček,” je dejal Rebec, ki je tudi direktor Delamarisa.

Pivka, Delamaris in Delamaris Kal imajo skupaj 420 zaposlenih.

Pivka je Delamarisovo proizvodnjo jeseni 2014 iz Izole preselila na Kal pri Pivki. Rebec je ocenil, da je poslovanje po selitvi proizvodnje in prilagoditvi proizvodnih procesov novim razmeram steklo brez večjih tehničnih zapletov. “Produktivnost je bila nad pričakovanji, izdelki so še boljše kakovosti,” je dejal in dodal, da so s preselitvijo na skupno lokacijo s Pivko tudi prihranili.

Lansko prodajo je ocenil kot dobro, manj pa je zadovoljen z izplenom v tujini. Delamarisov izvoz je namreč glede na leto prej upadel za 20 odstotkov.

Zanje je najpomembnejši izvozni trg Avstrija, sledijo pa mu BiH, Hrvaška, Avstralija, Malta, Srbija, ZDA in številne druge evropske države. Na domačem trgu so ustvarili 67,2 odstotka prihodkov od prodaje, preostali delež pa je odpadel na izvoz, od tega večino na trge EU.

Rebec je pojasnil, da na vseh pomembnejših trgih sistematično krepijo blagovno znamko in veliko delajo na razvoju novih proizvodov. “Glavni nabavni viri za ribo ostajajo enaki. Cene ribe ostajajo stabilne, seveda pa smo pozorni na vsakršno spremembo,” je pojasnil.

Tudi letos veliki pritiski na cene

In kako kaže letos? “Tudi letošnje leto so doslej zaznamovali veliki pritiski na cene,” je pojasnil Rebec. Glede Pivke je dejal, da se bodo še naprej trudili zagotavljati stabilnost poslovanja in diverzificirati produkte ter trge, ki bi še okrepili rast prodaje vseh programov.

“S povečanimi investicijami, ki jih načrtujemo v letu 2016 in 2017, bomo še bolj konkurenčni, kar bo prispevalo h krepitvi dodane vrednosti in boljši produktivnosti. Optimirali bomo logistiko in se trudili krepiti kooperantsko mrežo,” je dejal in dodal, da bodo še naprej krepili tudi blagovno znamko.

Tudi v Delamarisu načrtujejo večja vlaganja v krepitev blagovne znamke in prenovo celostne podobe.

STA


Najbolj brano