Obvoznica je končno odprta (foto)

Po 14 letih od prvih načrtov so v Ilirski Bistrici včeraj končno odprli obvoznico. 2,4 kilometra ceste z dvema krožiščema in železniškim nadvozom bo mesto razbremenilo tranzitnega prometa.

Na prireditvi ob odprtju nove obvoznice se je včeraj zbrala 
množica Bistričanov, ki naj bi jim novost olajšala življenje. Foto: Leo Caharija
Na prireditvi ob odprtju nove obvoznice se je včeraj zbrala množica Bistričanov, ki naj bi jim novost olajšala življenje. Foto: Leo Caharija

ILIRSKA BISTRICA > Z obvoznico, ki se začne s krožiščem na glavni cesti pri vasi Topolc in zaključi s krožiščem pri Spetiču, ter z njeno prekategorizacijo iz mestne v državno cesto se bo Ilirska Bistrica rešila prometa in prometnih zamaškov, posebno poletnih, ko je večina turistov na Hrvaško potovala skozi mesto.

Da bo razbremenila staro cesto skozi mesto, je bilo slišati tudi na včerajšnjem slavnostnem odprtju, ki so se ga poleg bistriškega župana Emila Rojca udeležili minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, direktor državne direkcije za infrastrukturo Damir Topolko in vodja projekta Irena Zore Willenpart.

“Pridobitev ima za ministrstvo in lokalno skupnost podoben pomen. Mesto se je rešilo tranzitnega prometa, s tem se je sprostilo mestno jedro, skrajšali so se potovalni časi na poti proti Ljubljani, povečala pa se je tudi prometna varnost,” je dejal minister Gašperšič.

Obvoznica je pomembna tudi za novo industrijsko cono, ki leži ob njej. Z včerajšnjim dnem je namreč po navedbah župana Emila Rojca občina pričela tudi s prodajo 12 parcel v coni v skupni izmeri več kot 34.000 kvadratnih metrov. Namenjene so predvsem storitvenim in trgovskim dejavnostim. Obvoznica pa bo po mnenju župana pripomogla k manjši onesnaženosti mesta in manjši obremenitvi s hrupom. Prekategorizacije iz občinskih v državne ceste (med njimi je tudi obvoznica) pa naj bi nasploh prinesle poenostavitev občinskih načrtov za ureditev kanalizacije in daljinskega ogrevanja mesta.

V dveh delih

Gradnja obvoznice je sicer državni projekt, gradnje pa so se lotili v dveh delih. Med letoma 2011 in 2013 so uredili krožišče pri Spetiču, most čez Jasensko pilo, postavili podporno zidovje ...

V fazi, ki so jo zaključili ta mesec, pa je izvajalec - hrvaško podjetje CPK Krk - uredil 2,4 kilometra ceste s pripadajočo infrastrukturo, krožišče pri Topolcu, semaforizirano križišče na Gubčevo ulico, podhod pod železniško progo, pločnike.

Povsem novo podobo je dobil tudi odsek nove obvoznice proti Podgradu, saj je ministrstvo tovarni Lesonit z menjalno pogodbo odstopilo del stare ceste, ki je ozemlje tovarne delila na pol, nov odcep pa so uredili ob tovarni. Hkrati so obnovili tudi most čez reko Reko pri vasi Rečica.

Morda še bistveno bolj kot obvoznico občani Ilirske Bistrice že desetletja pričakujejo avtocestno povezavo, ki bi jih povezala s središčem Slovenije. Čeprav je neuradno slišati, da naj bi pripravljena nova trasa vodila od Jelšan do Ribnice in naprej proti Pivki do priključka na avtocesto v Postojni, minister Gašperšič pravi, da je o teh načrtih še prezgodaj govoriti. “Predlogov je več. Računam, da bo v naslednjem letu padla odločitev, katera trasa je optimalna in katera bo tudi podprta s strani lokalnih skupnosti. Nato se bomo lotili priprave državnega prostorskega načrta,” je na vprašanja o avtocestni povezavi odgovarjal minister za infrastrukturo.

Evropski denar

Celoten projekt, skupaj z dokumentacijo, nadzorom in odkupi zemljišč (nekaj hiš so za potrebe obvoznice podrli, lastnikom pa uredili nadomestne gradnje) je stal 16 milijonov evrov. Od tega je ureditev same obvoznice stala dobrih enajst milijonov evrov. 85 odstotkov tega denarja (torej slabih deset milijonov evrov) pa je prispeval evropski sklad za regionalni razvoj, je pojasnila Irena Zore Willenpart.

Prireditev ob odprtju obvoznice, ki so jo pripravili na prostem pod železniškim mostom, ki pelje nad obvoznico, so popestrili pevci otroškega zbora OŠ Antona Žnideršiča, učenci bistriške glasbene šole in društvo ljubiteljev starodobnikov Moto klub Bistrc, ki je v rdečem staarodobniku ministra odpeljalo na prvo vožnjo po novi obvoznici.

Obvoznica v številkah

> 14 let je minilo od prvih osnutkov načrtovanja obvoznice, 2 leti je trajala gradnja (brez krožišča pri Spetiču)

> 3 župani so se zamenjali med načrtovanjem obvoznice

> 2,4 kilometra je dolžina obvoznice

> 3 križišča so na obvoznici, od tega dve krožni in eno semaforizirano

> 16 milijonov evrov je vrednost celotne obvoznice, 9,7 milijona evrov je evropskega denarja

TINA M. VALENČIČ


Najbolj brano