Občini Ilirska Bistrica negativno mnenje računskega sodišča za leto 2013

Računsko sodišče je Občini Ilirska Bistrica izreklo negativno mnenje za pripravo proračuna in zaključnega računa ter izvrševanje proračuna, investicijske odhodke, zadolževanje in druga področja poslovanja v letu 2013. Občina je prevzela več obveznosti, kot je imela denarja, pri plačevanju obveznosti pa ni upoštevala plačilnih rokov.

 Foto: STA
Foto: STA

LJUBLJANA, ILIRSKA BISTRICA > Proračun, ki so ga v Ilirski Bistrici sprejeli za leto 2013, je bil neuravnotežen med prejemki in izdatki. Občina je prevzela več obveznosti, kot je imela načrtovanega denarja na proračunskih postavkah, pri plačilu obveznosti iz proračuna v letu 2013 pa tudi ni upoštevala zakonskih plačilnih rokov, so ugotovili državni revizorji.

Notranje revizije poslovanja ni bilo

Državni revizorji ilirskobistriški občini očitajo, da ni zagotovila notranje revizije poslovanja. Proračunski akti za leto 2013 so bili pomanjkljivi - na primer obrazložitve proračuna občine, kadrovski načrt za leto 2013, obvezne obrazložitve posebnega dela zaključnega računa proračuna občine, poročilo o realizaciji proračuna v prvem polletju, poročilo o opravljenih prerazporeditvah v polletnem poročilu o izvrševanju proračuna in v predlogu zaključnega računa proračuna.

Dela oddali brez javnega razpisa in pogodbe

Občina je 16 prejemnikom denar dodelila in izplačala, ne da prej izvedla javni razpis, s 17 prejemniki pa ni sklenila pogodbe.

Državni revizorji so ugotovili številne nepravilnosti na področju javnih naročil. Tako je Občina Ilirska Bistrica naročila za izvedbo gradbenih del oddala brez javnega razpisa in brez pogodbe. Obseg in tehnične specifikacije javnega naročila je spreminjala v nasprotju z zakonodajo in pravili javnega naročanja, izogibala se je postopkom javnega naročanja ali pa ponudnikov ni obveščala o tem, če in kdo je bil izbran. Anekse za dodatna dela je sklepala naknadno, ko so bila dela že opravljena, v pogodbe pa ni vključevala protikorupcijske klavzule, med drugim naštevajo državni revizorji.

Napake pri financiranju političnih strank

Pri financiranju političnih strank dvema političnima strankama, ki sta bili upravičeni do financiranja, ni nakazala denarja, sedmim pa je nakazala več, kot bi jim lahko. Občina je financirala tudi neodvisne liste, za kar ni imela zakonske podlage.

Občina je financirala svetniške skupine in samostojne svetnike, ne da bi imela sprejeta merila, ki bi opredelila posamezne stroške, do katerih naj bi bile svetniške skupine in samostojni svetniki upravičeni, in ni preverjala namena porabe denarja, so ugotovili državni revizorji.

Plačali za program, ki ni bil izveden

Izvajalcu je plačala za program, ki ni bil izveden, za sofinanciranje izvajanja požarne straže ni sklenila pogodbe, je pa izvajalcu izplačala denar za to storitev, ne da bi bili za to izpolnjeni pogoji, ki jih določajo javnofinančni predpisi. Tudi pogodbe z izvajalcem storitve pomoč na domu je sklenila, ko je ta že izvajal storitev.

Nepravilnosti pri koncesijah

Nepravilnosti so državni revizorji ugotovili tudi na področju koncesij. Tako občina opravljanja gospodarske javne službe urejanja javnih zelenih površin ni zagotavljala s podelitvijo koncesije, pri koncesiji za opravljanje lokalne gospodarske javne službe postavitve, vzdrževanja in izvajanja javne razsvetljave pa je v koncesijski pogodbi dogovorila v nasprotju z občinskimi odloki.

Občina tudi ni izvajala nalog usklajevanja programov dela in finančnih načrtov javnega zavoda Osnovna šola Dragotina Ketteja Ilirska Bistrica ter tudi ni izvajala celovitega nadzora nad poslovanjem javnega zavoda, navajajo državni revizorji.

Računsko sodišče je Občini Ilirska Bistrica podalo priporočila za izboljšanje poslovanja, odzivnega poročila pa ni zahtevalo, ker so bile že med revizijskim postopkom, kjer je bilo mogoče, odpravljene razkrite nepravilnosti oziroma sprejeti ustrezni popravljalni ukrepi.

STA


Najbolj brano