Kolesa se preobračajo

Med podjetji, v katerih je s konverzijo dolga v kapital lani stoodstotna lastnica postala Družba za upravljanje terjatev bank, je tudi postojnska družba Liv kolesa, ki je v prisilni poravnavi. Osvobojen dela dolga največji bolnik med podjetji nekdanjega Liva postopoma doživlja preobrat; tudi letos načrtuje rast prihodkov in pozitivni poslovni izid.

Direktor družbe Liv kolesa Boris Jelen pravi, da postopek 
prisilne poravnave podjetja za zdaj  poteka uspešno.  Foto: Veronika Rupnik Ženko
Direktor družbe Liv kolesa Boris Jelen pravi, da postopek prisilne poravnave podjetja za zdaj poteka uspešno.  Foto: Veronika Rupnik Ženko

POSTOJNA > Družbo Liv kolesa so na rob stečaja pahnile na posojilih temelječe naložbe v poslovne prostore in gospodarska kriza, ki je prepolovila prihodke. Vodstvo prezadolžene družbe s skoraj trimilijonsko izgubo je v začetku lanskega leta vložilo predlog za začetek prisilne poravnave.

Direktor družbe Boris Jelen je zadovoljen, da jim je po zaslugi sprostitve sredstev, ki omogočajo financiranje tekočega poslovanja, prisilna poravnava v prvi fazi uspela. “V prvem kvartalu letošnjega smo celo nad načrti, zato lahko trdim, da bomo letošnje leto končali z več kot devetimi milijoni evrov prometa in z dobičkom,“ napoveduje. Naročil za transportna kolesa, ki so osnovni program podjetja in jih tržijo po vsem svetu, imajo dovolj. V manjšem deležu pa se ukvarjajo tudi s proizvodnjo samokolnic in drugih tehničnih izdelkov. Skupno izvozijo več kot tri četrtine proizvodnje. Tudi zaposlenih, ki jih je v podjetju še 120, v tem času niso odpuščali.

Družba Liv kolesa oziroma takrat še Liv hidravlika in kolesa je svoje likvidnostne težave skušala deloma ublažiti s prodajo programa hidravličnih dvigal leta 2012. A to insolventnosti, kot rečeno, ni preprečilo. Je pa omogočilo nov začetek razvoja programa hidravličnih dvigal, ki ga je prevzela posavska družba Tajfun Planina. Matjaž Bajc, izvršni direktor podjetja Tajfun Liv s 73 zaposlenimi, nam je povedal, da so po prevzemu v posodobitev tehnologije investirali več kot milijon evrov. Potem ko je podjetje v krizi izgubilo precej naročil, zdaj doživlja obrat. Uspešno poslovanje pričakujejo predvsem na račun sinergij znotraj skupine. “Podjetji se dopolnjujeta. Skupaj smo močnejši in lahko ponudimo celoten proces logistike v gozdarstvu, kjer želimo postati vodilni ponudnik,” pravi Bajc. Medtem ko Tajfun Planina proizvaja gozdarske vitle, rezalno-cepilne stroje in gozdarske mobilne žičnice, je Tajfun Liv namreč specializiran za proizvodnjo traktorskih gozdarskih dvigal, kamionskih dvigal za prekladanje hlodovine in drugih hidravličnih dvigal.

Slaba posojila prevzela slaba banka

S seznama preizkušenih terjatev je sicer razvidno, da je bilo v postopku prisilne poravnave prijavljenih za dobrih 15 milijonov evrov terjatev, od tega 13 milijonov ločitvenih, med katerimi jih je bilo za osem milijonov zavarovanih. Prisilna poravnava predvideva moratorij na odplačevanje posojil do leta 2019. Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB), ki je sicer največja ločitvena upnica, je tri milijone evrov terjatev konvertirala v kapital in s tem postala 100-odstotna lastnica družbe. Osnovni kapital bivših lastnikov, med katerimi je bil polovičen solastnik direktor Boris Jelen, pa so namenili za pokrivanje skoraj trimilijonske čiste izgube preteklih let. Navadnim upnikom, za katere prisilna poravnava predvideva polovično poplačilo v roku štirih let, mora podjetje Liv kolesa plačati skupno 1,5 milijona evrov.

Tekoče obveznosti poravnajo sproti

Težav z likvidnostjo nimamo. Vse tekoče obveznosti do zaposlenih in dobaviteljev poravnavamo redno. Kar se tiče programa odplačila dolga, pa bomo prvo četrtino poravnali konec avgusta, za kar že imamo pripravljen denar,” zagotavlja Jelen. Ob tem dodaja, da so se z lastnico, DUTB, dogovorili o nadaljnjih poslovnih načrtih in da so deležni njene podpore. Jelen zato ocenjuje, da je njihov primer finančnega prestrukturiranja lahko zgled dobre prakse upravljanja podjetja v težavah, ki pa ima perspektiven program.

Za družbo sicer že iščejo potencialne kupce. “Gre za strateške partnerje iz tujine. Prestrukturirano družbo bi bilo treba odprodati v pravem času, da bi bila kupnina maskimizirana. Verjamem, da bo DUTB skupaj z nami poiskala takega partnerja, da bo ohranil tukaj proizvodnjo. Če bom jaz pri tem sodeloval, bom zagotovo poskušal vplivati na to, da bi proizvodnja ostala v Postojni,” še poudarja Jelen.

V DUTB na naša konkretna vprašanja niso odgovorili, pač pa so splošno zapisali le, da bodo procese upravljanja konkretnih primerov v okviru zavez o poslovni zaupnosti lahko komentirali po tem, ko bodo odločitve dokončno sprejete.

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano