Kmalu nov, večji in nizkopoden Furman

Danes bo izvajanje mestnega potniškega prometa v Postojni prevzel novi prevoznik, podjetje Avrigo. Avtobus Furman bo za občane še naprej brezplačen, bo pa moral novi prevoznik najkasneje v pol leta zagotoviti novo, večje in nizkopodno vozilo, ki bo primerno tudi za starejše in invalide.

Namesto avtoprevozništva Frelih, ki je Furmana vozil od 
njegove uvedbe leta 2010,   bo po novem izvajalec mestnega 
prometa podjetje Avrigo.





 Foto: Veronika Rupnik Ženko
Namesto avtoprevozništva Frelih, ki je Furmana vozil od njegove uvedbe leta 2010, bo po novem izvajalec mestnega prometa podjetje Avrigo.  Foto: Veronika Rupnik Ženko

POSTOJNA > Novega prevoznika je Občina Postojna izbrala na septembrskem javnem razpisu in z njim podpisala osemletno pogodbo. “Ker smo ugotovili, da je vozilo, ki je izvajalo prevoze do sedaj, postalo neprimerno in premajhno, je z novo pogodbo dogovorjeno, da bo prevoznik zagotovil novo vozilo večje kapacitete, ki bo imelo tudi stojišča,” so poudarili na občini.

Furman doslej prepeljal 240 potnikov na dan

Novo vozilo, ki ga mora prevoznik zagotoviti najkasneje do maja prihodnje leto, predvidoma pa bo pripravljeno že v januarju, bo imelo 13 sedežev, štiri preklopne sedeže, 19 stojišč in prostor za invalidski voziček. Vozilo bo nizkopodno z rampo za vozičke, dvojnimi avtomatskimi vrati, elektronskimi napisi in s sistemom tipke Stop, bo pa tudi mehansko bolj nadgrajeno. Do dobave novega vozila bodo jutranji prevoz izvajali z večjim, 35-sedežnim vozilom. Furmana namreč za prevoz v šolo uporabljajo številni šolarji. Sicer pa bo novo vozilo omogočilo prevoz predvsem širšemu krogu starejših občanov. Zdaj je Furman na dan prepeljal povprečno 240 potnikov.

Urban Pinter z Občine Postojna nam je pred kratkim že pojasnil, da si občani želijo, da bi Furman na nekaterih relacijah pogosteje vozil (na primer na Kremenci), a ena krožna linija zdaj tega ne omogoča, saj Furman vozi na pol ure, kar je edina sprejemljiva frekvenca. “Furman je časovno polno zaseden. Urnik je narejen tako, da imajo šoferji možnost opravljati predpisane premore, zato se lahko celodnevni prevoz izvaja le z dvema voznikoma, kar občutno zniža ceno storitve. Med posameznimi vožnjami je le po dve minuti za usklajevanje, zato širitev proge brez ukinjanja obstoječih postaj ni možna,” pojasnjuje Pinter.

Želja je uvesti še en avtobus

Dodaja, da je želja občine uvesti še en mestni avtobus, ki bi primarno povezoval železniško postajo s Postojnsko jamo in s kampom Pivka jama. “To je predvsem odvisno od uskladitve med občino in podjetji, ki upravljata ti dve turistični destinaciji. Pred leti smo namreč poskusno že izvedli podobno prilagoditev, vendar se je izkazalo, da brez aktivnega obveščanja s strani upravljavca Postojnske jame potnikov ni bilo dovolj.” Glede morebitne razširitve mestnega prevoza tudi na določene vasi, pa Pinter pravi, da bi bila zaradi majhnega števila potnikov neekonomična. “Imajo pa občani možnost uporabe šolskih avtobusov, ki pridejo v skoraj vsako postojnsko vas štirikrat dnevno, seveda v času pouka,” še dodaja Pinter. Furman, ki ga je občina vzpostavila leta 2010 in se je v mestu dobro uveljavil, bo občino na leto stal dobrih 50.000 evrov.

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano