Frica bodo iz Štanjela izselili po sodni poti

Potem ko je Občina Komen prekinila najemno pogodbo za Grad Štanjel z Andrejem Fricem, je imel ta 14 dni časa, da se iz gradu izseli. Rok se je iztekel v soboto, a Fric je še vedno v občinskem gradu. Občina ga bo zato poskušala izseliti po sodni poti. Medtem pa se pripombe na račun njegovega ravnanja kar kopičijo.

Tudi star stroj na grajskem dvorišču nima kaj iskati, je  ogorčen bralec
Tudi star stroj na grajskem dvorišču nima kaj iskati, je ogorčen bralec  

ŠTANJEL > Na naše vprašanje, kaj bo naredil, ko bo prišel sklep sodišča za izpraznitev štanjelskega gradu, je njegov najemnik Andrej Fric včeraj odgovoril zelo kratko: “Ugovor.” In nato odložil slušalko.

Tako smo ostali brez odgovora, zakaj se ni izselil do sobote, ko se je iztekel štirinajstdnevni rok za izpraznitev in izročitev prostorov, ki ga je občina postavila zaradi kršitve 22. člena pogodbe. Ta med drugim pravi, da mora do izpraznitve in izročitve prostorov priti, med drugim, “če je najemnik v zamudi s plačilom najemnine in/ali obratovalnih stroškov dva meseca od dneva, ko ga je najemodajalec na to opozoril.”

S komenske občine so nam sporočili, da Andrej Fric “ni plačal najemnine in stroškov v vrednosti 5.481 evrov.”

Možnost ugovora in zavlačevanja

Predvidoma danes bo Občina Komen pri pristojnem sodišču vložila zahtevo za izpraznitev prostorov. Postopek bo verjetno po zaključku sodnih počitnic konec tega tedna hitro stekel in sodišče bo izdalo sklep, so nam pojasnili iz ljubljanske odvetniške pisarne Ferfolja, Ljubič in Bauk, ki smo jih prosili za pojasnilo postopkov v takih primerih.

Zgodba bi se pri sklepu sodišča zaključila, če bi Andrej Fric prostovoljno zapustil štanjelski kompleks. Glede na njegov odgovor pa se to verjetno ne bo zgodilo. “Najemnik ima pravico do ugovora in če do tega pride, bo sprožen pravdni postopek pred sodiščem,” so nam še povedali v odvetniški pisarni. Poudarili so, da tega primera sicer ne poznajo. Znano pa je, da lahko vsako zavlačevanje onemogoči delovanje restavracije. Prav tega pa se najbolj bojijo v Štanjelu.

Obtožbe zaposlenih

Medtem prihajajo na dan vedno nove obtožbe na račun Andreja Frica, čeprav je najemnik prevzel restavracijo v štanjelskem gradu šele aprila letos. V nekaj mesecih se je v njej zvrstilo že precej delavcev, saj so mnogi kar hitro tudi odšli.

Fricu očitajo slabe delovne pogoje, neveljavne pogodbe in celo neplačilo za opravljeno delo. Nihče od nekdanjih zaposlenih se noče izpostaviti z imenom in priimkom, so nam pa potrdili, da so se s Fricem razšli “v - milo rečeno - ne najboljših odnosih”.

Tudi te očitke smo hoteli preveriti pri Fricu, vendar je prej odložil slušalko.

Neprimerna obleka in počasna strežba

Po našem članku pretekli teden so se na uredništvo in na socialna omrežja zgrnile še nove obtožbe o slabi ponudbi štanjelske grajske restavracije v času, ko jo vodi Andrej Fric: “Čakali smo dobre pol ure, nato smo vstali in odšli,” se je glasil eden od zapisov na facebooku

Ni bil edini. Počasno strežbo opaža veliko tistih, ki so v zadnjih mesecih obiskali štanjelski grad. “Saj ne vem, ali je pametno, da se o Štanjelu piše na negativen način. Vsak, ki bo prišel za tem najemnikom v restavracijo, bo imel težko delo, da vtis popravi,” je povedala ena od razočaranih strank restavracije.

Prav ogorčen pa je gost, ki je obiskal restavracijo pred dobrima dvema tednoma, tik preden je občina razdrla pogodbo: “Že na vhodu v Štanjel so bili nalepljeni listi z jedilnikom, na dvorišču je stal star pomivalni stroj, da o postrežbi niti ne govorimo,” se spomni svoje izkušnje in nadaljuje: “K nam je prišel natakar v spodnji majici in umazanih hlačah, obut v natikače. Ko smo naročili juho, jo je nesel na napačno mizo, čeprav je bila poleg naše polna le še ena. Ko so ga čez nekaj časa opozorili na napako, je iste krožnike prinesel nam.”

S postrežbo in sprejemom na štanjelskem gradu niso bili zadovoljni niti v tuji turistični agenciji On foot holidays, ki petičnim pohodnikom ponuja pakete hoje po Sloveniji.

Zadovoljen le par, ki je pil z grofom

“Nekoč je bila štanjelska restavracija zanesljiva postojanka za naše stranke. V zadnjem letu pa je kvaliteta občutno padla,” so nam povedali v agenciji, ki v zadnjem času svoje stranke raje pelje v Goče ali pa v bližnjo picerijo.

Po obisku štanjelske restavracije so se njihove stranke pritoževale nad hrano slabe kvalitete, mrzlo hrano, previsoko ceno za postreženo, nezadovoljne so bile tudi z obnašanjem novega lastnika. “Le en par je bil zadovoljen, ker je bil ponosen, da je nazdravljal z grofom,” so nam o svojih izkušnjah sporočili iz Velike Britanije.

PETRA MEZINEC


Najbolj brano