Država nima denarja za 20 metrov cestne črte

Zaradi neustrezne prometne signalizacije se vaščani Kobdilja že vrsto let soočajo s kaotičnimi prometnimi razmerami. Ko je že kazalo na rešitev, je država delo opravila na pol - zmanjkalo ji je namreč denarja za izris 20 metrov črte na robu vozišča.

Voznikova dilema: iti levo po širši cesti ali desno v ožino, ki običajno nakazuje stransko cesto? Foto: Bogdan Macarol
Voznikova dilema: iti levo po širši cesti ali desno v ožino, ki običajno nakazuje stransko cesto? Foto: Bogdan Macarol

KOBDILJ > “V vasi že leta beležimo primere vozil, ki se na vaškem trgu izgubijo, saj se tu državna cesta zelo zoži in se vozniki namesto proti Mančam in Vipavi odpravijo po sprva širši lokalni cesti v zgornji del vasi ali po stari zgodovinski, sedaj makadamski poti, proti Štanjelu,” je že kaotične prometne vaške razmere opisala Urška Kos, predsednica vaške skupnosti Kobdilj.

Lokalna cesta se v nadaljevanju med stanovanjskimi hišami hitro zoži, kar predstavlja probleme, saj vozniki nimajo zadostnega obračalnega prostora in so primorani z vzvratno vožnjo nazaj na državno cesto, istočasno s prometnimi zastoji otežujejo življenje domačinom in delajo škodo na njihovem imetju. “Primerov napačnih voženj niti ne štejemo več. Mednje poleg osebnih vozil sodijo tudi izletniški avtobusi in tranzitni tovornjaki ter celo vlačilci. Njihovo reševanje včasih traja več ur,” je povedal Mladen Gorup, šofer, ki na tem mestu večkrat pomaga drugim šoferjem.

Da je z voljo in skupno akcijo prej slabe prometne razmere možno urediti, dokazujeta primera iz Dan pri Sežani in v Štorjah. “Pravilno postavljene oznake prepovedi na začetku vasi so zalegle, saj skoraj ni več voznikov tovornjakov, ki bi se še motili, kot so se do maja lani, ko smo morali napačno zapeljane tovornjake reševati celo z izvleki iz ožin,” je povedal Rado Pirjevec, predsednik KS Dane. Lažje so zadihali tudi v Štorjah. Oznake na izvozu z avtoceste o prepovedi vožnje za težje tovornjake v smeri proti Štorjam so preusmerili drugam. “Če smo prej sobivali dnevno celo s 500 tovornjaki s težo nad 7,5 tone, ki so za tranzit uporabljali našo magistralno cesto, jih sedaj skoraj ni več. Le tu pa tam se še kdo zmoti,” je bila zadovoljna Ivica Podgoršek, predsednica KS Štorje.

Prometne oznake da, črte pa ne

Občina Komen je že v septembru 2012 zaprosila državno Direkcijo za ceste (Drsc) za ureditev teh prometnih težav. Po terenskem ogledu so strokovnjaki potrdili konfliktnost situacije, ki pa naj bi bila po njihovem rešljiva s postavitvijo ustreznih prometnih oznak.

“Menimo pa, da bi brez istočasne ureditve horizontalne signalizacije - izrisa široke prekinjene črte na robu vozišča - postavitev prometnih znakov ne imela pravega učinka. Razlog je neugodna lokacija znaka, ki bi bil kot edina informacija o prednostni cesti v zelo ozkem vidnem polju voznikov, ki se pripeljejo med stanovanjskimi objekti do vaškega trga,” so odgovorili občini in posredno vaščanom v oktobru istega leta.

Ter dodali, da Drsc trenutno nima denarja, da bi uredila horizontalno signalizacijo, vendar bo to storila brž, ko ga bo imela.

Delo opravili na pol

Po tem dopisovanju se do aprila letos ni nič premaknilo, dokler se je na pobudo občinskega svetnika Marjana Guliča, ki živi v Kobdilju, občina z dopisom še enkrat obrnila na Drsc. Koncesionar - Cestno podjetje Koper - je tako v naslednjih mesecih postavil na vhodih pred vaškim trgom dve oznaki s prikazom položaja in števila krakov v križišču. “Najkasneje do 13. julija so napovedali tudi zaris talnih oznak, ki naj bi označevale potek prednostne ceste. Žal ugotavljamo, da je ta rok potekel in da se vozniki še vedno motijo,” je potarnala Kosova.

Vozila zatavajo nekaj metrov v napačni smeri, se zaustavijo in se nato, sledeč edini vidni prometni informaciji - bledi sredinski črti, vrnejo nazaj na glavno cesto.

Začudenje, da država nima denarja za izris 20 metrov prekinjene črte ob robu vozišča, so izrazili tudi ostali vaščani. “Tudi s tem se kaže neprijaznost državne uprave do podeželja. Poglavje zase so tujci, mnogi so pri nas kot turisti, ki nam prinašajo denar, ki si tudi ob tem mislijo svoje o nas. Tako na bližnjem križišču te ceste s cesto Sežana-Nova Gorica ni oznake za Štanjel, ki je oddaljen le 500 metrov. Ker neredki sprašujejo za smer te turistične znamenitosti, sem tudi tu dal pobudo za oznako, a je očitno zmanjkalo denarja tudi zanjo,” je bil Gulič še dodatno kritičen nad togostjo sprejemanja odločitev.

BOGDAN MACAROL


Najbolj brano