Devetošolci so gojili rastline v vesolju

Verižna reakcija je evropski projekt, ki želi med mladimi vzbuditi zanimanje za tehniška in naravoslovna znanja, saj so prav ti poklici v Evropi deficitarni. Osnovna šola Srečka Kosovela Sežana je edina primorska šola, ki letos sodeluje v tem projektu.

Učenci so naloge včerajšnjega tehniškega dneva vzeli resno in se ob neobičajnih nalogah še zabavali 
 Foto: Bogdan Macarol
Učenci so naloge včerajšnjega tehniškega dneva vzeli resno in se ob neobičajnih nalogah še zabavali  Foto: Bogdan Macarol

SEŽANA > Včerajšnji tehniški dan je bil za devetošolce sežanske osnovne šole drugačen kot prejšnja leta. Namesto da bi šli na oglede lokalnih inštitucij, so postali raziskovalci in se spopadli s povsem resnimi tehničnimi nalogami. Lucijana Rebec, učiteljica matematike in tehnike, ki je skupaj še s štirimi sodelavci včeraj skrbela za 68 učencev višjih razredov, pravi, da bi takšno novost veljalo ohraniti. Tudi učenci so bili navdušeni.

“Mi smo merili izkoristek vodnih turbin. Z dodajanjem in odvzemanjem lopatic smo ugotovili, da jih daje deset najboljši izkoristek,” je povedala učenka Alesia Mevlja. Medtem so se drugi ubadali z izzivi zelenega ogrevanja, rastlin v vesolju ter vetrnih elektrarn. Manuel Perhavec pa se je s sošolci v drugi učilnici ukvarjal z robotiko in pametnimi avtomobili. “Te strojčke poganja sonce oziroma svetloba, ki je kot obnovljiv vir energije prijazen do okolja, a je zaradi slabe učinkovitosti še premalo v uporabi,” je nakazal, da ga bo mogoče poklicna pot zanesla v izboljšanje učinkovitosti teh naprav.

Zasluge za osvežitev učnih vsebin ima Pedagoška fakulteta v Ljubljani, ki kot nacionalna inštitucija sodeluje v triletnem evropskem projektu Verižna reakcija. Medtem ko lani ni bilo zraven nobene šole iz Primorske, letos sodeluje sežanska osnovna šola, ki so jo izbrali zaradi uspehov učencev na drugih tekmovanjih in priporočil študentov, ki so v Sežani opravljali prakso.

V okviru projekta sledi še tretji del konec leta, ko bodo izbrali najboljšo ekipo, ki bo šolo zastopala na nacionalnem izzivu, ki bo 13. marca. Slovenska zmagovalna ekipa pa bo šla na evropsko soočenje v Nemčiji.

“V Sloveniji že vrsto let ugotavljamo, da imamo presežek diplomantov družboslovnih smeri, medtem ko so med najbolj iskanimi diplomanti naravoslovnih in zlasti tehniških smeri. Da se trend obrača, je bilo zaznati že letos, ko je bil poln vpis na elektro in strojno fakulteto. Začeti pa je treba že prej. Ugotovili so namreč, da so države, ki poučujejo tehniko in tehnologijo že na osnovnošolski ravni, najviše uvrščene pri soočenju gospodarske konkurenčnosti držav. Slovenija pri tem zamuja, s tem projektom pa želimo najboljšim vsaj slediti,” je povedal Stanislav Avsec, asistent za področje tehniškega izobraževanja fakulteti.

BOGDAN MACAROL


Najbolj brano