Cesta krajanom jemlje potrpljenje

Prebivalci vasi Kal, pa tudi podjetja v pivški industrijsko-obrtni coni, s cesto nimajo sreče. Na začetku poletja, ko so dela na 1,5 kilometra dolgem odseku skozi vas vendarle ponovno stekla, so pričakovali, da bodo po letih čakanja še letos dočakali varnejšo, obnovljeno in razširjeno cesto z urejenimi pločniki in prehodi za pešce. A se je zapletlo. Zaradi očitno predolgega odlašanja z obnovo je cesta, po kateri v cono vozijo številni težki tovornjaki, tako močno poškodovana, da potrebuje dodatna dela in s tem tudi novo javno naročilo.

Delavcem, ki obnavljajo cesto skozi Kal, gre v teh dneh vreme na roko, a obnove po obstoječi 
pogodbi  ne bodo mogli zaključiti v celoti, saj bodo potrebna dodatna dela. Foto: Veronika Rupnik Ženko
Delavcem, ki obnavljajo cesto skozi Kal, gre v teh dneh vreme na roko, a obnove po obstoječi pogodbi ne bodo mogli zaključiti v celoti, saj bodo potrebna dodatna dela. Foto: Veronika Rupnik Ženko

KAL > “Predvideno je bilo, da bo rekonstrukcija ceste na Kalu, ki se intenzivno izvaja, do konca letošnjega leta zaključena, a se je pokazalo, da cestna konstrukcija ni dovolj nosilna. Če se cesta skozi leta ne vzdržuje, razpade, posledično pa je treba zamenjati nosilni ustroj,” nam je povedal pivški župan Robert Smrdelj.

Kar bo ne le dražje, temveč tudi bolj zamudno in zapleteno: “To bo investicijo toliko podražilo, da je v okviru sedanjega javnega naročila ne bo mogoče v celoti zaključiti, pač pa bo še za približno četrtino projekta potreben nov javni razpis,” je pojasnil župan

Asfalt morda šele spomladi

Na Direkciji RS za infrastrukturo, ki je investitor obnove ceste, stanje pripisujejo povečanju prometa težkih tovornjakov v obdobju od projektiranja ceste (v letih 2007 in 2008) do nadaljevanja del.

“Povečan promet težkih tovornih vozil je dodatno poškodoval obstoječo voziščno konstrukcijo, zato je naročnik pridobil nov izračun dimenzironiranja voziščne konstrukcije, po katerem je izvajalec del predložil ponudbo za izvedbo dodatnih in več del,” pojasnjujejo.

Začetek obnove državne ceste skozi Kal sega v leto 2011, ko je takratna direkcija za ceste podpisala prvo pogodbo s podjetjem Primorje. Po njegovem stečaju je morala ponoviti razpis in leta 2013 sta Občina Pivka in direkcija podpisali novo pogodbo z izvajalcem Ginex International, vendar so se dela ob koncu leta 2013 ustavila, ker ni bilo zagotovljenega denarja. Po dveh letih premora so se nadaljevala junija letos. Zdaj se bodo zaradi potrebnih dodatnih del, ki zahtevajo nov razpis, ponovno prekinila in zavlekla.

Toda po uskladitvi novih cen so na direkciji ugotovili, da morajo investicijo razdeliti na dva dela. Po obstoječi, 1,2 milijona evrov težki pogodbi bodo predvidoma še letos izvedli podporne in oporne konstrukcije na celotni trasi, voziščno konstrukcijo pa le v dolžini 900 metrov (v spodnjem delu vasi). V primeru neugodnih vremenskih razmer pa bo zaključni sloj asfalta na tem odseku položen spomladi prihodnje leto.

Gornji del vasi bo še čakal

Za dokončanje del na preostalem 660-metrskem odseku (v zgornjem delu vasi) pa bo direkcija v začetku leta 2016 objavila nov javni razpis. “Vrednost teh del bo znana po zaključenem javnem razpisu,” na direkciji na vprašanje o višini podražitve ne odgovarjajo natančno. Prav tako ne, kdaj predvidoma bodo dela na Kalu v celoti zaključena.

Župan na vprašanje, ali je upravičena bojazen, da se bo zaključek del ponovno zavlekel, odgovarja: “Predvideno je, da se projekt nadaljuje. To pomeni, da se gre čim prej v javni razpis in se z izborom izvajalca z deli nadaljuje. Takšen je zaenkrat dogovor z direkcijo. Upam, da ne bo prišlo do kakšnih dodatnih zapletov.”

Zahtevajo dokončanje brez zavlačevanja

Potrpljenja med krajani, ki že težko pričakujejo predvsem varnejšo cesto, pa tudi manj obremenitev s hrupom in vibracijami tovornjakov, namreč skorajda ni več, pravi predstavnica vaške skupnosti Ester Maver. “Ljudje zaenkrat niso še seznanjeni, da se bodo dela prekinila. Kakšen bo odziv na to, si ne upam niti pomisliti.”

Cesta v zgornjem delu vasi, kjer se dela še niso začela, je, kot pravi, povsem strta. “Kaj bo, ko zapade prvi sneg, kako bo potekalo pluženje? Vprašanje je, ali bodo vsaj večje luknje pred zimo pokrpane,” se boji Maverjeva in opozarja, da se je zaradi del veliko prometa preusmerilo skozi središče vasi, “kar ogroža življenje vaščanov tudi znotraj vasi, zlasti otrok, ko odhajajo in prihajajo iz šole ali ko popoldne odhajajo na vaško igrišče”.

“Vaška skupnost od direkcije pričakuje, da bo projekt rekonstrukcije ceste izpeljala do konca, da ne bo zavlačevala z razpisom in izbiro izvajalca. Če bo prišlo do daljšega zamika, ljudje vsekakor ne bodo ostali ravnodušni,” pravi predstavnica vaščanov.

Za povrh pa, dodaja, so stalnica voznikov tudi predrte pnevmatike. Razlog naj bi bili koščki železa, ki se raztresajo s tovornjakov podjetja Odpad. S težavami so seznanjeni tudi na Občini Pivka, kjer so že opozorili tudi podjetje. “Cesta je slaba. Ravno zato bi morali to še bolj upoštevati in tovor bolj previdno naložiti,” pravi župan.

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano