Čakajo stečajno upraviteljico

Med skoraj 150 delavcev podjetja TIB Transport, ki je od srede v stečaju, danes prihaja stečajna upraviteljica Alenka Krivec Nabernik, ki naj bi jim izročila odpovedi. Počasi se na sedež podjetja vračajo tudi vozila in vozniki, ki jih je novica o stečaju presenetila na poti.

Na sedež podjetja se vračajo tudi vozila in vozniki, ki jih je novica o stečaju presenetila na poti Foto: Tomo Šajn
Na sedež podjetja se vračajo tudi vozila in vozniki, ki jih je novica o stečaju presenetila na poti Foto: Tomo Šajn

ILIRSKA BISTRICA > Z začetkom stečaja so plačilne kartice podjetja TIB Transport blokirane, na srečo pa so kartice za nakup goriva še veljavne. A le začasno, toliko, da se vozila, ki so na poti, lahko oskrbijo z gorivom in se vrnejo domov.

Stečaj enega večjih prevozniških podjetij pri nas je hud udarec za lokalno okolje, ki je v preteklosti izgubilo že veliko delovnih mest. Zdaj že nekdanje vodstvo podjetja je na sodišče poslalo pobudo, naj dovoli nadaljevati dejavnost še 14 dni. V tem času bi lahko končali začete posle, omogočili poslovnim partnerjem, da najdejo druge rešitve za dogovorjene prevoze (sicer grozijo pogodbene kazni), ter prenesli zaposlene in posle na novoustanovljeno podjetje, TIB Logistika. Tega je ustanovilo podjetje TIB Storitve, ki je hčerinska družba TIB Transporta.

Vodstvo podjetja (to je bilo doslej v prisilni poravnavi) je prepričano, da razlogi, ki so pripeljali do stečaja, niso vsebinski, temveč procesni, zaradi česar bi se, ob drugačnem ravnanju Abanke in vlade, takemu razpletu lahko izognili. Zdaj že nekdanji prvi mož podjetja Zlatko Jenko je na vlado včeraj naslovil dopis, v katerem zahteva, naj ukrepa. Po njegovem mnenju je posredi oškodovanje državnega premoženja.

Finančna uprava, ZZZS, ZPIZ in EKO sklad niso glasovali za konverzijo v kapital, ker niso imeli ustreznega sklepa vlade. Ta predloga ni obravnavala, ker ji ministrstvo za infrastrukturo in prostor na poziv ministrstva za finance ni posredovalo predloga, ki ga je oblikovalo ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo kot skupni predlog, pravi Jenko: “Gre za neodgovorno dejanje državnih uradnikov, ki ima za posledico oškodovanje državnega premoženja.”

Opozarja še, da je v postopku potrjevanja prisilne poravnave glasovalo le dobrih 20 odstotkov upnikov zavarovanih terjatev. Skoraj 80 odstotkov glasovalnih pravic sta imeli Abanka Vipa in DUTB, ki nista glasovala v zakonitem roku, oziroma nista poslali glavnic. Po Jenkovem mnenju gre za nedopustno in neodgovorno ravnanje državne banke in DUTB, saj je njihova naloga sodelovati v procesu razdolževanja podjetij, ohranjanja zdravih jeder, aktivnega upravljanja in ohranitve delovnih mest. “Menimo, da gre za hudo oškodovanje državnega premoženja, saj bodo nezavarovane terjatve finančne uprave v stečajnem postopku odpisane, izpadi proračunskih prilivov, vključujoč še obe blagajni, pa nekajkrat večji, kot znašajo dolgovi, kot so bili predvideni za konverzijo v kapital,” pravi Jenko, ki dodaja, da je po uskladitvi osnovnega kapitala prav država pravzaprav postala večinski lastnik TIB Transporta.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano