Brez tramvaja ni Opčin

“Živijo, tramvaj,” se je v slovenščini in italijanščini slišalo v petek zvečer, ko je na prenapolnjeno opensko postajo prispel tramvaj. Prvič po dveh letih.

Tako je konec tedna na opensko postajo pripeljal prvi tramvaj po dveh letih. Navdušenje ljudi je bilo veliko.
 Foto: Petra Mezinec
Tako je konec tedna na opensko postajo pripeljal prvi tramvaj po dveh letih. Navdušenje ljudi je bilo veliko.  Foto: Petra Mezinec

OPČINE > Slavnostnega sprejema se niso udeležili le domačini, ampak so ga nestrpno pričakovali ljudje z vsega Krasa.

Na 112 let staro progo mnoge vežejo spomini. “Spomnim se, ko sem se kot otrok vozil s tramvajem v Trst z mamo. Nanj imam najlepše spomine in žal mi je bilo, ko se je govorilo, da ne bo več obratoval,” je povedal eden od udeležencev. Razmišljanje, ki verjetno ni bilo tuje prav nikomur.

Ekskluzivno z muzejskim vlakom

Slavje se je začelo že v Trstu, ko je tramvaj blagoslovil tržaški škof. V muzejskem tramvaju, ki je na opensko postajo prispel nekaj minut za prvim tramvajem, so ljudi pozdravili MariaTeresa Bassa Poropat, predsednica tržaške pokrajine, Roberto Cosolini, župan Trsta, in Marko Milkovič, predsednik rajonskega sveta. V pozdravnem nagovoru niso skrivali navdušenja nad vnovičnim odprtjem proge, poleg turističnega pomena nosi tramvaj tudi veliko simbolno vrednost.

“Ko se je pred dvema letoma ustavil, je le malokdo verjel, da nam bo uspelo,” je povedal Milkovič. In dodal: “Zato je to velik dan za Opčine. Upam tudi, da nam bo prenova dala nov gospodarski zagon.” Po njegovem mnenju bi morali edinstven tramvaj vpisati na seznam svetovne dediščine Unesca. “Želim si, da bomo v prihodnosti obnovili še kak del proge, vendar ostaja še dobršen del starih tračnic s starimi lesenimi postavki,” že razmišlja o prihodnosti. Obnovili so 1400 metrov te sicer petkilometrske proge.

900 rož za tramvaj

“Zelo smo zadovoljni. Malo nas je zmočil tudi dež in tako napovedal srečo tramvaju,” je povedala Nadia Bellina, predsednica konzorcija Skupaj na Opčinah, ki je bdela nad organizacijo in izvedbo spremljevalnega programa. Sreče niso prepustili le letošnjemu muhastemu julijskemu vremenu. Ob prihodu na postajo so ženske, oblečene v narodne noše iz Banov in Opčin, prvim potnikom ponudile kruh in sol. “Zelo stara navada narekuje, da se za srečo ponudi kruh in sol,” je pojasnila Bellina.

Ob sprejemu so domačini tramvaj pričakali s pestrim slavjem. Ženske so izdelale kar 900 rož, v prostorih Zadružne kraške banke so odprli razstavo o zgodovini tramvaja, za otroke so organizirali številne brezplačne igre, poleg tega pa so pripravili še bogat kulturni program.

Nenadomestljivi del turistične ponudbe

Obnova je stala 1,4 milijona evrov, je pojasnil Edi Kraus, tisti občinski odbornik, ki se je boril za pridobivanje denarja. Priznava, da tramvaj veliko stane, vendar je pomemben najprej na simbolni ravni, hkrati pa postaja nenadomestljiv del turistične ponudbe Trsta in okolice. “Openski tramvaj je postal že skoraj institucija. Tržačani ga imajo za svojo ikono, zato je novica o tem, da tramvaj ne bi več obratoval, sprožila veliko nezadovoljstva,” pojasni Kraus. Januarja letos je peticijo časnika za vrnitev tramvaja podpisalo več kot 10.000 ljudi. “Tramvaj povezuje kraško planoto z mestom, vse bolj pomemben pa postaja zaradi turizma,” je še povedal Kraus.

Tramvaj bo začel redno obratovati čez kakšen teden.

PETRA MEZINEC


Najbolj brano