Avtobus od Krasa do morja

Štanjel in Devin, dve srednjeveški grajski naselji, med poletjem vsak konec tedna trikrat dnevno povezuje avtobusna proga. Potniki, ki jih je vse več, uporabljajo avtobus predvsem za odhod na kopanje, pa tudi za ogled turističnih zanimivosti.

V Štanjelu se poleti vsak konec tedna trikrat na dan ustavi minibus, ki odpelje potnika do Devina in nazaj Foto: Bogdan Macarol
V Štanjelu se poleti vsak konec tedna trikrat na dan ustavi minibus, ki odpelje potnika do Devina in nazaj Foto: Bogdan Macarol

ŠTANJEL > “Letos sem s tem avtobusom odšla na plažo v Sesljan že petkrat. Zjutraj krene iz Štanjela, nazaj me pobere pri morju v Sesljanu, doma sem malo po 16. uri. Povratna karta me stane 3,60 evra,” je prejšnjo soboto povedala poletno opravljena Marija Remec iz Štanjela. Družbo sta ji delali kolegici iz Vipavske doline. Ker je bilo vreme precej kislo, je bilo potnikov manj kot običajno.

“Prejšnji teden sem imel že na začetnih postajah zjutraj polnih vseh 19 mest, isto je bilo zvečer za nazaj. Med njimi se najdejo tako mlajši kot starejši, vmes so tudi cele družine, pa tudi tujci,” je črto pod prve tedne letošnje avtobusne povezave med Štanjelom in Devinom potegnil voznik avtobusa Marko Fajdiga.

Konkretna spodbuda turizmu

Dodatna avtobusna povezava med Štanjelom in Devinom ima kar 19 postaj. Vzpostavljena je bila leta 2010 za obdobje petih let. Prevoznik, novogoriška družbo Avrigo, je registriral mednarodno linijo, po kateri avtobus vozi samo ob sobotah, nedeljah in praznikih, od 25. junija do 31. avgusta. Iz Štanjela odide ob 9.,14. in 19. uri, odhodi iz Devina so ob 10.10, 15.10 ter zadnji ob 20.10.

Občini Komen in Devin - Nabrežina sta glavni pobudnici in organizatorki dodatnega javnega prevoza, Zadružna Kraška banka pa sodeluje kot glavni sponzor. “Naš glavni namen je bila spodbuda dodatne turistične ponudbe za turiste, ki pridejo na slovenski del Krasa, in za tiste, ki med poletnimi počitnicami obiščejo zamejski del Krasa. Občina Komen sodeluje tudi kot delni plačnik, lani smo za ta namen plačali 2721 evrov,” so pojasnili v komenski občinski upravi.

Povratna vozovnica Štanjel-Devin stane 3,6 evra, vožnja z avtomobilom in parkiranje pa skoraj 20 evrov.

Vsako leto več potnikov

V Štanjelu so obiskovalci z vozovnico upravičeni do popusta pri ogledu galerije, muzejske zbirke ter obroka jote v restavraciji.

Število potnikov postopoma narašča. V letu 2010 jih je bilo 252, v naslednjih letih 306 in 449, lani pa že 685. Letos novega rekorda verjetno ne bo, ker je slabo vreme v prvem mesecu precej zredčilo potnike. “Letos smo imeli do petka (25. julija) 181 potnikov,” so povedali v družbi Avrigo, ki ima poleti še eno dodatno avtobusno povezavo, od Nove Gorice do Kranjske gore. “Nastale stroške krijemo s prodajo vozovnic, morebitno razliko pa delno doplača občina Komen,” so še dodali o kraški progi.

Udobno in poceni

Zadružna Kraška banka z Opčin je pred leti že finančno spodbujala dodatno avtobusno povezavo med Trstom in Sežano, ki pa je zaradi birokratskih razlogov ugasnila. “Naša zadruga šteje več kot 2000 članov in ne opravlja samo bančnih storitev, temveč imamo posebno družbeno odgovornost do tega prostora in njegovih prebivalcev. Kot slovenska zamejska banka podpiramo stike in povezavo z matico. Ker menimo, da je Kras enovita celota, je ideja dodatne avtobusne povezave, ki besede pretvarja v vsakdanjost, hvalevredna,” je povedal Sergij Stancich, predsednik Upravnega odbora banke.

252 potnikov se je med Štanjelom in Devinom peljalo leta 2010, lani že 685.

Potniki uporabljajo avtobus med Štanjelom in Devinom zlasti zaradi ugodne cene. “Prevoz z avtomobilom me stane skoraj deset evrov, še enkrat toliko stane parkiranje v Sesljanu. Za privarčevani denar si lahko privoščiš za pet evrov obrok kalamarov in ribic. Prejšnji teden mi je žena prinesla porcijo kar domov. Za razmisliti je le, če ne bi to povezavo začeli že dva tedna prej in ne šele z zaključkom šole, kot tudi, da bi jo podaljšali še za dva tedna v september,” je strnil misli eden od soprogov, ki poleti enkrat na teden “pošlje” ženo na morje.