Direktor brez suknjiča, ki sede na viličarja

Jernej Pavlin je predstavnik mlajše generacije slovenskih podjetnikov. Vodenje podjetja Oro Met je prevzel, ko še ni imel niti 30 let. Podjetje je z mlado ekipo s Pavlinom na čelu doživelo pravi razvojni preboj.

Jernej Pavlin Foto: Leo Caharija
Jernej Pavlin Foto: Leo Caharija

V podjetje, specializirano za proizvodnjo orodnih plošč in CNC obdelavo ohišij bodočih orodij, je Jernej Pavlin prišel že kot študent, po študiju pa se je v njem zaposlil. Toda preden je kot ekonomist prevzel delo komercialista, je najprej spoznal proizvodnjo. “Ne moreš dobro prodajati, če ne veš, kaj prodajaš,“ poudarja. Lastniki so v njem prepoznali potencial in mu kmalu zatem, sredi največje krize, zaupali vodenje družbe, še pred tem pa ponudili tudi vstop v lastništvo, kjer ima zdaj štiriodstotni delež. Šest let pozneje je jasno, da so stavili na pravega. Pavlin pa je s skrbno kadrovsko politiko štipendiranja in praks okoli sebe zbral tudi pravo ekipo mladih ljudi, ki dokazuje, da so lahko tudi mladi, če le dobijo priložnost, zelo uspešni.

Vodi z zgledom

Jernej Pavlin ni direktor v suknjiču in s kravato, temveč v kavbojkah in puloverju, z dolgimi lasmi, spetimi v čop, ki brez vsakršnih predsodkov sede tudi na viličarja. Je direktor, ki vodi z zgledom. Medijska pozornost ga spravlja v zadrego, saj ni tip človeka, ki bi se želel izpostavljati. “Zasluge za uspeh ima celotna ekipa; majhna, a dobra, ki dela timsko,” zadržano poudari in posebej pohvali tako dobrega vodjo proizvodnje kot komercialista. Z zaposlenimi se dobro razume. “Pri nas ni delitve na višje in nižje, čeprav zaposlujemo od manj kvalificiranih delavcev do inženirjev, temveč vse spodbujamo k učenju in inovativnosti. Imamo kolegialne odnose. Ne bom pa rekel, da ni nobene hierarhije; malo je že je, ker mora biti, sicer je anarhija.

Zadovoljstvo, pripadnost in socialna varnost zaposlenih so v Oro Metu pomembne vrednote. In povsem mogoče je, da je v mladem kolektivu njihov pokazatelj tudi število otrok. Če sta še nedolgo tega imela otroke le dva zaposlena, imajo danes zaposleni skupaj že 25 otrok. “Tudi to pomeni večjo odgovornost za dobro poslovanje,” pravi Pavlin, ki se tudi sam za ceno kariere ni odrekel družinskemu življenju. Nasprotno, med enim in drugim je postavil jasno ločnico. “Želim jo imeti. Moji starši, ki so tudi samostojni podjetniki, je namreč niso imeli, zato je bilo vse pomešano, kar ni bilo prav.” V podjetju preživi toliko časa, kolikor ga mora, ne glede na uro, a ko gre domov, dela ne nosi s seboj. Le misli nanj pač ni mogoče vedno ukrotiti.

Čez deset let se vidi prav tu

Podjetje Oro Met je bilo ustanovljeno pred desetimi leti, kot posledica razvoja skupine Oro. Ta se je začela z orodjarsko delavnico ustanovitelja in večinskega lastnika Janeza Suše iz Studenega pri Postojni. Danes združuje štiri uspešna podjetja. Prav Oro Met pa je v zadnjih letih doživel največji preboj. Iz podjetja s približno milijon evrov prihodkov, usmerjenega na domači trg, je pod Pavlinovim vodstvom do lani zrasel v podjetje z 8,5 milijona evrov prihodkov in 620.000 evrov čistega dobička. Zdaj imajo 49 redno zaposlenih in tri zunanje sodelavce, ki delajo v treh izmenah. Na tujih trgih ustvarijo 60 odstotkov prihodkov, približno polovico v Nemčiji, ki je glavni tuji trg.

Rasli so, ker so širili trg in pridobivali nove posle, pa tudi povečevali proizvodne zmožnosti, saj nenehno vlagajo v nove stroje. Poleg strokovnega znanja in dobre tehnične podkovanosti je njihova glavna prednost hitro prilagajanje razmeram na trgu in fleksibilnost, s katero se odzivajo na zahtevna naročila.

Jernej Pavlin se čez deset let še vedno vidi v Oro metu. “Zakaj pa ne? Saj smo komaj dobro začeli,” ambiciozno zre naprej. Do takrat bodo mogoče, če že avtoceste ne, dočakali vsaj normalno cestno povezavo s svetom. Zdaj namreč ne bi bilo nič nenavadnega, se pošali, če bi na poti proti industrijski coni v Neverkah skozi vas Kal izgubili pnevmatiko. Bržkone pa bodo že priključeni tudi na optično omrežje. A o podjetništvu premalo naklonjenem poslovnem okolju, skromni poslovni kulturi in plačilni nediscipline brez mladostne naivnosti ne želi izgubljati preveč besed. “Truditi se je treba, ne samo jamrati,” pravi mladi podjetnik.

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano