Most čez Reko zaprt za tovornjake

Še do sredine junija bodo zaradi obnove mostu čez reko Reko pri Rečici in posledične zapore za tovornjake nekateri ilirskobistriški avtoprevozniki delali kroge in seštevali poslovno škodo. Agencija za okolje namreč ni dovolila začasnega montažnega mostu, ker je bil neustrezno zasnovan in bi ogrožal poplavno varnost Ilirske Bistrice.

Zapora mostu čez Reko pri Rečiči povzroča težave in 
dodatne stroške ilirskobistriškim avtoprevoznikom. Foto: Veronika Rupnik Ženko
Zapora mostu čez Reko pri Rečiči povzroča težave in dodatne stroške ilirskobistriškim avtoprevoznikom. Foto: Veronika Rupnik Ženko

ILIRSKA BISTRICA >Kaj naj vam odgovorim? Katastrofa! Če ti zaprejo cesto, ne moreš normalno delati. Toda zdaj je očitno prepozno opozarjati,“ pravi samostojni podjetnik, avtoprevoznik Robert Hrvatin, ki je zaradi zapore med ilirskobistriškimi avtoprevozniki med najbolj prizadetimi.

Okrog r... v žep

Sedež njegovega podjetja je namreč v Harijah. To pomeni, da mora za pot v ali iz Ilirske Bistrice namesto nekaj kilometrov narediti nekaj deset kilometrov dolg krog čez Hrvaško in pri tem prečkati dva mejna prehoda, Jelšane in Starod. Daljši obvoz ima tudi v primeru vožnje proti Postojni.

Delno si je zato pomagal tudi tako, da je najel parkirne prostore v Ilirski Bistrici. Ki seveda niso zastonj, najemnine zanje pa mu nihče ne bo povrnil. Kot ocenjuje, bo v času zapore utrpel za več deset tisoč evrov škode. Zato proti odgovornim napoveduje odškodninsko tožbo.

Dela naj vsaj pospešijo

Zapora ovira tudi avtoprevozniško podjetje Tramper. “Največji problem imamo pri prevozih v in iz Kopra. na tej relaciji vozi od pet do šest tovornjakov dnevno, saj imamo nakladalno mesto na Serminu. Voziti moramo bodisi čez Postojno bodisi preko Hrvaške - čez Starod in Jelšane, kar nam povzroča dodatne stroške,“ odgovarja solastnik podjetja Julijan Lavrenčič.

Ministrstvu oziroma direkciji pri vsem skupaj še najbolj zameri, da avtoprevoznikov o zapori sploh ni seznanila, pač pa so zanjo izvedeli bolj kot ne naključno. Še vedno pa ne vedo niti, do kdaj bo trajala. Lavrenčič tudi opozarja, da bi se morale takšne investicije, ki med izvedbo povzročajo škodo gospodarstvu, izvajati kar najhitreje.

Zapora za priklopnike in polpriklopnike je predvidena do 15. junija, ko je predviden tudi zaključek del na mostu. V času od 10. aprila do 18. maja pa je predvidena tudi prepoved vožnje za vsa vozila skupne mase nad 7,5 ton (z izjemo avtobusov redne linije).

Dodatno morajo plačevati cestnino

Za avtoprevoznika Danijela Janežiča, ki za razliko od prejšnjih dveh ne prevaža nevarnih snovi, pa je alternativna rešitev cesta od Ribnice proti Divači. Na tej je sicer promet za cisterne prepovedan.

Dnevno na relaciji Ilirska Bistrica-Italija vozimo osem tovornjakov, od katerih vsak opravi dve vožnji. Če ne bi mogli voziti preko Vremske doline, bi imeli veliko škodo, saj tovornjaki ne bi mogli opraviti dveh prevozov, tako pa imamo povečane stroške le na račun cestnine. V Divači moramo namreč na avtocesto, medtem ko pri vožnji preko Podgrada in Kozine to ni potrebno, saj mejo prečkamo pri Krvavem Potoku,“ razlaga Janežič.

Je pa zaradi zapore za tovorna vozila sproščena glavna cesta proti in iz Postojne.

Začasni most bi ogrožal Ilirsko Bistrico

Direkcija je že v času zasnove projekta načrtovala postavitev začasnega montažnega mostu, a ga Agencija RS za okolje ni dovolila. Razumemo nejevoljo voznikov ob vzpostavitvi zapore, vendar žal druge rešitve za nemoteno izvedbo del ni, ker postavitev montažnega mostu brez dovoljenja Agencije RS za okolje ni možna,“ so nam odgovorili na Direkciji RS za infrastrukturo.

270.000 evrov vredna obnova mostu sicer obsega sanacijo lokov in novo ploščo, ki bo omogočala ureditev primerne voziščne širine za to kategorijo ceste ter ureditev hodnikov za pešce. Izvajalec gradbenih del je podjetje GP Krk. Na direkciji pravijo, da sta izvajalec in postavljavec zapore (CPK) pred začetkom zapore, ki velja od 10. marca, obvestila prometno informacijski center, policijo, inšpektorat ter Občino Ilirska Bistrica, občinsko redarstvo in avtobusno postajo.

Na Agenciji RS za okolje pa so nam pojasnili, da so zavrnilno odločbo izdali, ker nadomestni most ni bil pravilno zasnovan. S predvidenim nasipom bi se namreč zmanjšal pretočni profil struge na tej lokaciji. “S tem bi bila ob pojavu izrednih hidroloških razmer lahko močno ogrožena poplavna varnost Ilirske Bistrice,“ so zapisali. Ali bodo zato poiskali možnosti drugačnega načina izvedbe začasnega mostu, pa nam na direkciji niso odgovorili.

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano