V Barceloni bodo lovili ravnotežje

Od danes do nedelje bodo na pokalu narodov v Barceloni nastopili tudi člani trial reprezentance Slovenije V tričlanski tekmovalni ekipi bo barve Primorcev zastopal Danijel Prodan iz Enduro kluba Koper, poleg njega pa bosta tekmovala tudi Grega Kleč iz Šmartnega pri Slovenj Gradcu in Severin Sajevec iz Ljubljane.

Trial motorji so pravi posebneži, saj nimajo sedeža. Voznik na 
motociklu vseskozi stoji in lovi ravnotežje.  Foto: Center Varne Vožnje Vransko
Trial motorji so pravi posebneži, saj nimajo sedeža. Voznik na motociklu vseskozi stoji in lovi ravnotežje.  Foto: Center Varne Vožnje Vransko

KOPER > Trial motorji so pravi posebneži, saj nimajo sedeža. Voznik na motociklu vseskozi stoji in lovi ravnotežje. Tudi zato so takšni motorji precej lažji od običajnih. Dvotaktni trial motor tehta približno 70 kilogramov, štiritaktni pa je približno pet kilogramov težji. Imajo tudi izredno stabilno ogrodje in nizko težišče za doseganje boljšega ravnotežja. Zanimivo, da je poraba goriva minimalna, saj motor porabi le približno liter goriva na uro vožnje.

“Trial je verjetno tehnično najzahtevnejša oblika moto športa. Ob opazovanju poklicnih tekmovalcev imamo občutek, da premagujejo nemogoče. Je šport, pri katerem so odločilni sposobnost voznika, občutek za ravnotežje, nadzor hitrosti, vzdržljivosti in koncentracija. Brez obilice vaje pa seveda ne gre,” Severin Sajevec našteva veščine, ki jih mora obvladati voznik takšnega motorja.

Začetki triala segajo v leto 1910, ko se je kot moto šport začel razvijati na Škotskem. Njegova tekmovalna oblika je poznana od konca 60. let prejšnjega stoletja. Pionirji tega športa so Španci, ki so še danes poleg Angležev vodilni v svetu. Sprva so bila tekmovanja le v naravi, kasneje pa so jih začeli organizirati tudi v dvoranah.

Pravi, da trial ni namenjen samo tekmovalcem, ampak velja za obvezen pripomoček vsem enduro, motokros in ostalim ljubiteljem motorjev. “Ob treningu triala se razvijajo koordinacijske sposobnosti in je kondicijsko zelo naporen, zato ga prakticirajo tudi drugi športniki,” pojasnjuje Sajevec. Med svetovno znanimi je bil eden najboljših smučarjev Herman Maier, večkratni svetovni prvak v motoGP Kewin Schwanz, Mick Doohan, Loris Capirossi, Valentino Rossi in Jorge Lorenzo.

Sicer pa po Sajevčevih besedah trial velja za enega najvarnejših moto športov. Zagotavlja, da je primeren že za otroke od drugega leta starosti, pri zgornji meji pa ni omejitve, kar dokazuje tudi prvenstvo “oldtimerjev”.

Tekmuje se v naravi, po točno označeni trasi ali pa v dvoranah po objektih, ki jih zgradijo posebej v ta namen. Napake se kaznujejo s kazenskimi točkami. Za napako se šteje vsak dotik tal z nogo. V primeru padca, vožnje čez označeno progo ali izklopa motorja se tekmovalcu prisodi pet kazenskih točk, kar pomeni diskvalifikacijo za to sekcijo. Zmaga tekmovalec, ki ima najmanj napak po koncu vseh krogov. Na tekmovanjih najvišjega razreda merijo tudi čas, ki ga porabi tekmovalec na posamezni sekciji. NH


Najbolj brano